  • 231. Data: 2005-04-05 13:35:22
    Temat: Re: Dyrektor skonfiskował komórk
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    news:d2u2qi$3lo$1@opal.icpnet.pl...

    > Użytkownik "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:d2rvkj$sj8$1@news.onet.pl...

    > Nie wiem ile masz lat, ale w moich szczęnięcych latach "modne" było plucie
    > ryżem przez metalową rurkę pochodzącą z automatycznego ołówka.Mojemu
    > koledze, nauczyciel zarekwirował taką rurkę. Zakładając, że działo by się
    > to dzisiaj-zgłaszać kradzież???
    > Nie wydaje Ci się to śmieszne??Chcę widzieć sąd który się tym zajmie;)

    jaki czlowiek takie porownanie.

    Strzelajac taka rurka mozesz kolege pozbawic oka. Dzwoniac w czasei przerwy
    nikomu krzywdy nie wyrzadzisz.
    p.

    --
    http://www.love-office.com/forum/
    ... miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 232. Data: 2005-04-05 19:00:11
    Od: "Leszek" <y...@p...wp.pl>

    "Przemek R..." wrote:
    > Strzelajac taka rurka mozesz kolege pozbawic oka. Dzwoniac w czasei
    > przerwy nikomu krzywdy nie wyrządzisz.
    Nic bardziej mylnego! Dzwoniąc manifestacyjnie "szpanujesz" komórką
    i uderzasz w najczulsze punkty kolegi, koleżanki którego, której nie stać
    na komórkę. Jednym słowem dokonujesz segregacji na bogatych i biednych
    na terenie szkoły. Szkoły, gdzie walczy się o demokracje, gdzie chcemy
    wszystkie dzieci jednakowo traktować.
    Jak trafisz na słabą osobę psychicznie, to żeby Tobie dorównać dokona
    większego czy mniejszego przestępstwa i w końcu zdobędzie komórkę.
    Czy z tej motywacji jesteś zadowolony?
    Młodzież z biednych środowisk, właśnie poprzez szpanowanie swoich
    rówieśników schodzi na złą drogę.
    Wcześniej pisałem o zaleceniach prewencji antynarkotykowej,
    (zamawienia "działek" poprzez komórkę na teren szkoły)
    a teraz przyszedł mi do głowy ten "szpan".
    Nie miałem już więcej pisać (jestem tym drugim Leszkiem),
    ale nasunęła mi się taka refleksja.
    Leszek

  • 233. Data: 2005-04-05 20:03:20
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nic bardziej mylnego! Dzwoniąc manifestacyjnie "szpanujesz" komórką
    > i uderzasz w najczulsze punkty kolegi, koleżanki którego, której nie stać
    > na komórkę.

    noszac markowe ciuchy to samo, nie mowiac juz o jedzeniu (bo akurat to
    najczulszy punkt ) - zabierac jedzenie ?
    komorka jest na dzien dzisiejszy osiagalna dla kazdego. Za 20-30 zl mozesz
    starszy model zakupic wiec to
    mnie w najmnijeszym stopniu nie przekonuje.

> [...]
    > (zamawienia "działek" poprzez komórkę na teren szkoły)
    > a teraz przyszedł mi do głowy ten "szpan".

    z 8-10 lat temu to mialo by sens. Ale wtedy gdyby wszyscy nosili te same
    ciuchy,
    to samo jedli (zakaz wnoszenia wlasnego jedzenia), i w takim samym stanie,
    z tego samego zrodla otrzymywali by przybory szkolne + ksiazki.

    > Nie miałem już więcej pisać (jestem tym drugim Leszkiem),
    > ale nasunęła mi się taka refleksja.

    Dodaj cos do nick-a, zle mi sie kojarzysz (mysle ze nie tylko mi)

  • 234. Data: 2005-04-05 20:18:38
    Temat: Re: Dyrektor skonfiskował komórkę
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > ryżem przez metalową rurkę pochodzącą z automatycznego ołówka.Mojemu
    > koledze, nauczyciel zarekwirował taką rurkę. Zakładając, że działo by

    Plując ryżem z rurki można komuś oko uszkodzić. To już podstawa do
    odebrania "narzędzia zbrodni". Za moich czasów był kłopot z ryżem bo był
    na kartki, więc pluliśmy albo plasteliną, albo papierowymi kuleczkami.
    Ale wyrzutnia generalnie była ta sama. Rureczka z automatycznego ołówka.

    > Nie wydaje Ci się to śmieszne??Chcę widzieć sąd który się tym zajmie;)

    Wiesz, ale rureczka ma znikomą wartość. Zresztą z reguły po jakimś
    czasie wracała do właściciela. Telefonem krzywdy raczej się nikomu
    zrobić nie da, za to ma on sporą wartość. Tu jest podstawowa różnica. W
    wypadku telefonu interweniujemy nie w imię zażegnania jakiegoś
    niebezpieczeństwa, a jedynie w celu ochrony jakiegoś formalnego zakazu.
    Zakazu, który tak naprawdę trudno zrozumieć.

    A co do sądu? Wiesz, znam przypadki, gdy skazywano prawomocnie za
    większe bzdury. Po za tym akurat uważam, że postępek dyrektora opisany
    na początku tego wątku niesie ze sobą wcale poważny ładunek szkodliwości
    społecznej czynu. Wpaja bowiem w ucznia przekonanie o działaniu ponad
    prawem niektórych osób. Moim zdaniem jest to bardzo nie pedagogiczne. I
    o ile w odniesieniu do każdej innej osoby takie chwilowe zatrzymanie
    telefonu skłonny byłbym puścić płazem uznając, że po prostu postąpiła
    impulsywnie, ale nie miała jakiegoś złego zamiaru, to w odniesieniu do
    dyrektora szkoły, czy nauczyciela uważam, ze należało by oczekiwać od
    niego poszanowania praw ucznia.

    Po za tym, to skoro pytasz o sądy, to pamiętam, że chyba podczas
    zeszłorocznej dyskusji ktoś tam dał link do informacji, iż mniej więcej
    w tamtym czasie przeciwko jakiemuś dyrektorowi podobne postępowanie
    zakończyło się wyrokiem skazującym. nie chce mi się teraz kopać w
    archiwum.

  • 235. Data: 2005-04-05 20:24:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek" <y...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na komórkę. Jednym słowem dokonujesz segregacji na bogatych i biednych
    > na terenie szkoły. Szkoły, gdzie walczy się o demokracje, gdzie chcemy

    Wiesz - Leszku - najbardziej znanym wyznawcą zaproponowanej przez Ciebie
    teori był Robin Hood. A z bliższych na m terenów pogranicza
    słowacko-polskiego Janosik. Zaczynam sie obawiać, czy czasem faktycznie
    sady nie powinny zaprzestać karania złodziei. Now końcu oni wyrównują
    status materialny. Czyż nie udzrzeniem w czuły punkt jest zakup przez
    sąsiada nowego Mercedesa? Moze mu go chociaż porysować, to już nie
    bedzie taki nowy? :-)

    > Jak trafisz na słabą osobę psychicznie, to żeby Tobie dorównać dokona
    > większego czy mniejszego przestępstwa i w końcu zdobędzie komórkę.
    > Czy z tej motywacji jesteś zadowolony?

    niby nie do mnie było, ale sie wtracę. Motywacja średnio mnei
    przekonuje. Ale jeśli nawet uznać ją za słuszną, to wcale nei upoważnia
    nikogo do gwałtownego wyrównywania statusu materialnego uczniów poprzez
    kradzież temu bogatszemu komórki.

    > Młodzież z biednych środowisk, właśnie poprzez szpanowanie swoich
    > rówieśników schodzi na złą drogę.

    Ciekawa teoria. Przyznam, że akurat uważam, że może być bardzo trafna.

> [...]
    > a teraz przyszedł mi do głowy ten "szpan".
    > Nie miałem już więcej pisać (jestem tym drugim Leszkiem),

    No ale zamawiać narkotyki, to można i w inny sposób. Komórka akurat nie
    jest niezbędna do tego.

  • 236. Data: 2005-04-06 07:02:29
    Od: "Ja" <a...@n...tpi.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d2u46u$15g$1@inews.gazeta.pl...

    > Strzelajac taka rurka mozesz kolege pozbawic oka. Dzwoniac w czasei
    przerwy
    > nikomu krzywdy nie wyrzadzisz.

    Równiez dzwoniąc do swojego dilera po koejną dostawę?

    Albo - na policję - zgłaszając fałszywy alarm o bombie (autentyczne)

  • 237. Data: 2005-04-06 07:08:55
    Od: "Ja" <a...@n...tpi.pl>

    Konfiskata oznacza bezpowrotny - zgodny z prawem przepadek przedmiotu

    W tym przypadku od samego początku było wiadomo, że komórka zostanie
    zwrócona
    - PO kontakcie z rodzicami - co jest w pełniu słuszne - uwzględzniając
    niepełnoletniość
    ucznia

    Pomijając rodziców - dyrektor naruszałby ich prawo do sprawowanie opieki nad
    dzieckiem
    (również - w sprawie oceny pracy zawodowej niepełnoletniego)

  • 238. Data: 2005-04-06 08:38:15
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d2uqum$1cl$1@inews.gazeta.pl...

    ja też omijałem ten wątek na grupie, chociażby z powodu namiętnej
    działalności Romana G. mojego ulubionego "prawnika- specjalisty od
    dociskania śruby tym wrednym małolatom"

    niestety znowu poirytowałem się demagogią co niektórych pseudopedagogów
    argument, że ktoś inteligentny inaczej wpadł na pomysł odbierania komórek
    uczniom, bo mogą służyć niecnym celom (zamawianie narkotyków np.) to wybitny
    absurd - przypomina mi się dyskusja o zakazie dystrybucji kijów bejsbolowych
    bo służą... To co? Może zakazać używania noży kuchennych, bo wczoraj żona
    zabiła męża takim nożem? A czym reszta społeczeństwa będzie kroić chleb?

    Za moich szkolnych czasów w każdej szkole średniej znajdował się magazyn
    broni (nie za duży bo tylko do szkoleń PO - czyli parę KBKS i pistolety TT)
    i jakoś nikt z nas nie strzelał do kolegów czy staruszek. Czy jest to dowód,
    że w tamtych czasach młodzież była lepsza??!! Nie bardzo, jest to raczej
    dowód na to, jak bardzo zmilitaryzowane było społeczeństwo komunistyczne.
    Niestety jak zwykle nasi pseudopedagodzy wychowani w państwie policyjnym i
    do samych kości przesiąknięci jego idelogią wpadają na wszelakie pomysły
    oparte na zasadzie : zabrać i zabronić. Szczytowym ich pomysłem było
    wprowadzenie dla nieletnich godziny policyjnej. To może od razu zmienić
    konstytucję i każdego nieletniego wsadzić do więzienia - tak prewencyjnie...
    (a tam już zaufani "fachowcy" ich "wychowają"?)
    Istotą problemu jest fakt, że jeżeli wśród młodzieży pojawi się jakikolwiek
    problem wychowawczy lub konflikt, to ludzie ci nie są ani wystarczająco
    przygotowani zawodowo ani prawidłowo rozwinięci emocjonalnie i
    intelektualnie aby z taką sytuacją sobie poradzić, robią więc tylko to co
    potrafią - czyli zabrać, zabronić, zamknąć. Tak więc spełniają wyłącznie
    rolę policjanta lub prokuratora (zresztą robią to też nieudolnie, bo na tym
    też się nie znają) , a przecież oni podobno mają wychowywać, a my im za to
    przecież płacimy. Gdybym chciał swojemu synowi zapenić "opiekę" policyjną,
    to znam lepszych fachowców niż pan Rysio-matematyk.
    Z swoich szczenięcych lat pamiętam też panią Wandę (była wychowawczynią w
    domu poprawczym, ale przez kilka lat brała swoich wychowanków na nasze obozy
    harcerskie) . Kobitka drobniutka, niewielka i cichutka, ale tak dla nas jak
    i dla chłopaków z poprawczaka (złodziei, morderców i gwałcicieli!) jej słowo
    było święte. Tylko,że ona swój autorytet zbudowała na uczciwości,szczerości
    i tolerancji wobec innych,otwartości na problemy innych. Takiego autorytetu
    nie można zbudować za pomocą policyjnej pałki. Dlatego też pani Wanda
    wyprowadziła kilku bandytów na porządnych ludzi, co niestety nie udaje się
    obecnie naszym "wybitnym specjalistom" po wielu fakultetach, a skutki ich
    działalności pedagogicznej widać na ulicach.

  • 239. Data: 2005-04-06 09:38:20
    Od: "Ja" <a...@n...tpi.pl>

    Użytkownik "Faust" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    > niestety znowu poirytowałem się demagogią co niektórych pseudopedagogów
    > argument, że ktoś inteligentny inaczej wpadł na pomysł odbierania komórek
    > uczniom, bo mogą służyć niecnym celom (zamawianie narkotyków np.)

    Zinterpretuj to inaczej - JEŚLI służą niecnym celom
    Tu nie chodzi o możliwość - a o fakt (JEŚLI istnieje)

    Poza tym - to nie jest odebranie - traktorawane przez część dyskutantów jako
    kradzież - a zamiar - sygnalizowany - przekazania rodzicom informacji
    o sposobie wykorzystania komórki - oczywiście łącznie z komórką
    - wiec również umożłiwienie rodzicom sprawowanie ich funkcji wychwawczych

    komórka jako element komunikacji z rodzicami jest zupłenie normalnyn
    urządzeniem
    - jako np droga informacji o np iotrzymaniu ceny bardzo dobrej ze
    sprawdzianu
    (sms wysłany przez ucznia)

    Też autentyczne - sms wysłany rzecz jasna ZA ZGODĄ nauczyciela

  • 240. Data: 2005-04-06 10:24:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ja" <a...@n...tpi.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zwrócona
    > - PO kontakcie z rodzicami - co jest w pełniu słuszne - uwzględzniając

    Po pierwsze przestępstwo popełniono w chwili zabrania uczniowi telefonu.
    To, czy zostanie zwrócony, czy nie, to już sprawa drugorzędna. Jesli
    rodzice, zamiast do dyrektora pójdą na Policję, to po telefon zgłosi się
    Policjant żądajacy jego wydanai. Wóczas Dyurektorowi będzie ciężko
    dowieść jaki miał ostatecznie zamiar. Czy chciał oddać po rozmowie, czy
    pod koniec roku szkolnego. A może w ogóle.

    > Pomijając rodziców - dyrektor naruszałby ich prawo do sprawowanie
    opieki nad
    > dzieckiem
    > (również - w sprawie oceny pracy zawodowej niepełnoletniego)

    W którym momencie, bo nie rozumiem. Zabierając ten telefon, czy oddając
    go dziecku?