  • 51. Data: 2024-03-03 23:58:53
    Temat: Re: Dwóch kolejnych psychicznych
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 03.03.2024 o 18:20, PD pisze:

    > Te kraje, które czują się zagrożone starają się dozbrajać, oraz zawierać
    > sojusze z silniejszymi. Zgadza się? Jeśli tak, to nie wiesz może po co?

    Aby "psychol" ich nie pobił, ale przecież nie po to by go pobić.

  • 52. Data: 2024-03-04 00:21:08
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 02.03.2024 o 23:02, nadir pisze:

    > Poród trwa kilka, kilkanaście godzin, różnica wieku emerytalnego kilka
    > lat. Takie z dupy to uzasadnienie.

    Nie no, wychowują je jeszcze.

    > Poza tym obniżony wiek emerytalny mają wszystkie kobiety, bez względu na
    > to czy rodziły czy nie.

    Ja nie wiem jak to się stało, że dostały taki przywilej, ale nie widzę
    chętnego by go znieść.

  • 53. Data: 2024-03-04 00:22:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > konkretnie samotowali farmę). Pomińmy na razie to że rodzice
    > współpracują (co mi akurat kompikuje sprawę która inaczej byłaby
    > prosta). Powiedzmy że go nie chcą faszerować lekami (dość popularna
    > postawa). Co wtedy - gość fizycznie bije inne dzieci i nauczycielki,
    > ucieka z grupy itd, rodzice wklepują w googla "ADHD szkoła" i sam zobać
    > - same prawa dzieci z ADHD, rodziców dzieci z ADHD jak nauczyciele mają
    > postepować z dzićmi z ADHD żeby ich nie stresować. Nic o tym co z resztą
    > dzieci, która pada ofiarą takiej sytuacji,

    Napiszę co uważam, że powinno się zrobić. Zakładam, że i jego rodzice i
    reszta rodziców ma dobrą wolą i chcą mu pomóc, a nie tylko pozbyć się
    problemu.

    1. Nauczyciele, którzy mają z nim do czynienia powinni zostac
    przeszkoleni przez psychologa jak do takiego dziecka nalezy mówić. To
    nie chodzi tylko, żeby nie stresowac, a bardziej jak do niego dotrzeć.
    Pewnie wystarczy jakieś jednorazowe spotkanie. Dyrekacja szkoły powinna
    to zorganizować.

    2. Jeśli dzieciak jest wyjątkowo agresywny to niestety każdorazowo
    wzywałbym rodziców. Takoz, jeśli dezorganizuje poważnie lekcje. Tu tez
    dobrze by było, żeby jego rodzice pokazali co z tym robią poza szkoła. Z
    ADHD się niby wyrasta, ale jesli jest na poziomie, że innym dzieciom
    dzieje się krzywda, to MZ przeć na to, żeby coś było robione. Macie na
    nich bicz, bo to sie pewnie może skończyć szkołą specjalną lub gorzej.
    Tego nikt nie chce, ale inne dzieci muszą być też chronione.
    Wytłumaczyc, że jeśli bije, dezorganizuje, a nikt z rodziców nie
    przyjdzie to szkoła może nie miec wyjśćia tylko wezwać policję. Lepiej
    do tego nie dopuścić bo będzie trauma i dla nich i dla dzieciaka.

    Mam znajomą psycholog, zapytam przy okazji jak by ona sytuację ogarneła.
    Polka w Polsce, więc zna polskie realia. Może coś podpowie.

    >>> https://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,35612,17
    138969,szaleniec-z-sopockiego-monciaka-nie-stanie-pr
    zed-sadem-sprawa.html

    > Hmmm. Jest - niech przychodzi na zastrzyki albo siedzi w zakładzie
    > zamkniętym.

    A jak trzeba 3x dziennie? Nawet jak raz dziennie, to nie da się tak
    normalnie funkcjonować (chodzić do pracy etc.). Ale w ostateczności
    faktycznie pewnie jakas renta i chodzenie do przychodni.

    --
    Marcin

  • 54. Data: 2024-03-04 00:22:31
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 02.03.2024 o 21:56, Shrek pisze:

    > Z tym że obecnie rodzą mało aznaczna częśc wcale i nie zamierza... No i
    > co z tego że rodzą dzieci?

    No, ktoś musi to robić.

    > Pomijam już że w czasach kiedy wiek emerytalny był ustalany to faceci
    > spędzali 1,5 roku w wojsku.

    Stabilne prawo :-)

  • 55. Data: 2024-03-04 00:29:52
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 03.03.2024 o 23:58, io pisze:

    > Aby "psychol" ich nie pobił, ale przecież nie po to by go pobić.

    No to przecież piszę, że psychol powinien dostać gonga w przypadku
    agresji. Nie proponuję "wybiła 12-ta czas na codzienny wpierdol dla
    psychola".

    PD

  • 56. Data: 2024-03-04 00:43:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-03, PD <p...@g...pl> wrote:

    > OK, ale wróćmy z obłoków do realiów. Jakie widzisz na dzień dzisiejszy
    > skuteczne rozwiązanie problemu. Tylko takie realne, podpowiesz coś
    > Shrekowi? Bo gadać, jak jest źle a jak powinno być dobrze, to ja
    > potrafię na dowolny temat. Co powinno się zrobić tu i teraz, w obecnych
    > warunkach, by otoczenie nie było terroryzowane przez tego gówniarza?
    > Gdyby tu dziś stanęła przed tobą cała klasa na odprawie przed
    > poniedziałkowym pójściem do szkoły, co byś im doradził? Pozwólcie mu się
    > napierdalać, bo to chore dziecko z problemami i chodzi o to żeby on tu
> [...]

    Doraźnie? Przy współpracujących rodzicach każdorazowo bym ich wzywał.
    Przy niewspółpracujących, w przypadku gdy dzieciak szaleje i bije
    innych, nauczyciele nie są w stanie nad nim zapanować, wzywałbym
    policję. Nauczyciele powinni być przeszkoleni, jak dotrzeć do takiego
    dzieciaka. To są zwykle proste podejścia uwzględniające specyfikę
    problemu. Nie wystarczy mu powiedziec uspokój się, nie rób tego, czy
    spuścić wpierdol. Może wystarczyć, usiądź, spójrz na mnie, choć mi
    pomóż, pójdźmy do klasy... (zgaduję, nie znam się na ADHD ale to deficyt
    uwagi, krótkie zdania nieoceniające i nie zakazujące).

    --
    Marcin

  • 57. Data: 2024-03-04 01:22:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Mam znajomą psycholog, zapytam przy okazji jak by ona sytuację ogarneła.
    > Polka w Polsce, więc zna polskie realia. Może coś podpowie.

    No tom ciekaw.
    Przykład z życia. Syn, technikum, kolega z klasy, ciągłe głupie teksty,
    zaczepki. W końcu werbalnie zadbał o swoją strofę komfortu... ktoś
    słyszał zajście i skończyło się na rozmowie z każdym z osobna po
    godzinie z paniami psychologami.
    Nie wiem skąd w szkole wzięły się dwie.
    Jak syn pytał co ma zrobić jak następnym razem będzie zaczepiany, to w
    kółko jak mantrę powtarzały, że ma wyznaczyć granicę.
    Ale praktycznie jak, to już pomysłów, które by skutek przyniosły już nie
    miały.

    Robert

  • 58. Data: 2024-03-04 01:31:08
    Od: PD <p...@g...pl>

> [...]
    > pomóż, pójdźmy do klasy... (zgaduję, nie znam się na ADHD ale to deficyt
    > uwagi, krótkie zdania nieoceniające i nie zakazujące).

    To jest oczywiste, tylko to jest reakcja po fakcie, czyli jakiś bogu
    ducha winny dzieciak chodzi już z limem. I co ważniejsze to jest Twoja
    reakcja. Kwestia jest, jak ma zareagować dzieciak który tu i teraz jest
    fizycznie atakowany. Nie ma Ciebie, nie ma policji, nie ma nauczycieli.
    To wszystko będzie, ale po zdarzeniu. Po mojemu ma prawo w takiej
    sytuacji się bronić, czyli w praktyce wpierdolić agresorowi. Samemu lub
    z pomocą silniejszego kolegi. Jak już wcześniej pisałem do io nie mam tu
    na myśli "12 wybiła czas wpierdolić psycholowi". Po prostu, jeśli kogoś
    się fizycznie atakuje trzeba się liczyć z tym, że się przegra. Po
    dziesiąte primo, 100 razy bardziej wolę, żeby to agresor chodził z limem
    niż jego ofiara - i tu przyznaję jeśli nastąpiły jakieś zmiany od lat
    70-tych to mi umknęły :P

    PD

  • 59. Data: 2024-03-04 04:26:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-04, PD <p...@g...pl> wrote:

> [...]
    > reakcja. Kwestia jest, jak ma zareagować dzieciak który tu i teraz jest
    > fizycznie atakowany. Nie ma Ciebie, nie ma policji, nie ma nauczycieli.

    Jesli powyzsze jest dla Ciebie oczywiste, to chyba tez powinno być
    oczywiste ostatnie zagandnienie? Przecież może zaatakować i dużo
    młodszego dzieciaka. I co, będziesz temu młodszemu doradzał aby
    zakrzyknął kupą waszmości, kupą (w sensie nie dosłownym rzecz jasna),
    pobijmy *piiip* czy tez może powinien pójść/krzyknąć po pomoc do
    nauczyciela? Równie oczywiste jest, że może oberwać niewinny, bo jakby
    nie oberwał to o czym my tu właściwie rozmawiamy? Sugerujesz ponizej
    kolegę. Po co, skoro są od tego nauczyciele. Żeby się na nim wyżyć?
    Zemścić? Do tego się to sprowadzi.

> [...]
    > na myśli "12 wybiła czas wpierdolić psycholowi". Po prostu, jeśli kogoś
    > się fizycznie atakuje trzeba się liczyć z tym, że się przegra. Po

    Wydajesz się nie rozumiec, że taki dzieciak to nie jest agresor bo chce
    komuś dla własnej frajdy wpierdolić, a nie panuje nad tym zachowaniem.
    "Liczyć się"? On niczego nie kalkuluje. To pewnie jak nietrzymanie
    moczu. Pobij go jak się zsika, na pewno następnym razem sie już nie
    zsika.

    > dziesiąte primo, 100 razy bardziej wolę, żeby to agresor chodził z limem
    > niż jego ofiara - i tu przyznaję jeśli nastąpiły jakieś zmiany od lat
    > 70-tych to mi umknęły :P

    Najpierw proponuję przyjmij do wiadomości, że takie dzieci nie robią
    tego co robią z jakiejś chorej kalkulacji, czy przyjemności spuszczenia
    komuś łomotu. Możesz się oczywiście bronic, ale obrona to nie atak,
    który de facto proponujesz, a wydawałoby sie, że chcesz rozwiązać pewien
    problem. Tak go tu nie rozwiążesz.

    --
    Marcin

  • 60. Data: 2024-03-04 04:28:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-04, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

> [...]
    > kółko jak mantrę powtarzały, że ma wyznaczyć granicę.
    > Ale praktycznie jak, to już pomysłów, które by skutek przyniosły już nie

    Pytanie czy to ADHD czy coś innego.

    --
    Marcin