  • 1. Data: 2008-12-28 20:16:03
    Temat: Dwa pytania o ekwiwalent za urlop
    Od: "arek - ale inny" <n...@p...pl>

    Witam

    1. Wiem mniej więcej jak się liczy ekwiwalent za niewykorzystany urlop.
    Dostałem w kwietniu w kopercie prawie tyle co potrzeba (wyliczone wg
    podstawy bez premii, tylko z gołej pensji). Pytanie: czy pracodawca od
    ekwiwalentu odprowadza ZUS i składki rentowe, emerytalne itp.? Bo nie wiem
    czy orżnął mnie tylko na źle wziętej podstawie ekwiwalentu, czy na składkach
    również.

    2. W grudniu musiałem podpisać nową listę obecności za luty i marzec (byłem
    wtedy wg tej nowej listy na urlopie). Dodatkowo (jak usłyszałem "żeby
    pracodawca nie był stratny") za pieniądze które dostałem w kwietniu musiałem
    podpisać rozliczenie lipnych delegacji (taki niby zwrot za użycie prywatnego
    samochodu) na kwotę 2 czy 2,5 razy większą niż to co było w kopercie.
    Pytanie: Czy ta kwota pojawi się w lutym na moim PIT-11? Jeśli tak to czy
    będę musiał zapłacić podatek, czy takie delegacje są standardowo rozliczane
    po potrąceniu zaliczki na US (jak comiesięczne zaliczki z pensji)

    Arek

  • 2. Data: 2008-12-29 16:07:50
    Temat: Re: Dwa pytania o ekwiwalent za urlop
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    walą Cie w rogi

    ad.1. ekwiwalent to ŚREDNIA z CAŁKOWITEGO UPOSAŻENIA - tj 3mce, przy duzych
    rozbieżnościach miesiecznych 6mcy

    ad.2. lista to podkladka wiec ..... koszty delegacji są nieopodatkowane. tą
    kwotę którą podpisałeś ktoś sobie po prostu wziął do kieszeni z
    nawiązką.............. wiec w sumie Ty ekwiwalent (prawie) dobrze policzony
    dostales. ale ktos przy okazji na Tobie sobie utargował i odbił

    wiec tak naprawde zarobił jeszcze na Twoim urlopie..........

    Sebastian