  • 41. Data: 2023-10-30 16:34:41
    Temat: Re: Dura lex, sed lex
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Oct 2023 12:18:28 +0100, Olin wrote:

    > Skąd to przypuszczenie?

    Z Niemiec?
    Ale przeciez nie bedzie Niemiec pluł nam w twarz i mówił co mamy
    malować :-)

    J.

  • 42. Data: 2023-10-30 16:46:15
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 30.10.2023 11:12, J.F wrote:
    > a tu widzisz - 300km/h to nie wykroczenie a zbrodnia.
    > A za Odrą nie zbrodnia, a nic (o ile nie bedzie wypadku).

    Nie wydaje mi się, że to tak działa - jeżeli nie ma ograniczenia
    prędkości nałożonego przez znaki drogowe to można jechać i 1000km/h!

    Nadal chociażby kierowcy są zobowiązani do dostosowania prędkości do
    warunków drogowych czy do utrzymania odpowiedniej odległości od innych
    pojazdów. Także obstawiam, że zatrzymanie przez policję przy takiej
    prędkości nadal jest możliwe mimo że teoretycznego ograniczenia nie ma.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 43. Data: 2023-10-30 17:07:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Oct 2023 16:46:15 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > pojazdów. Także obstawiam, że zatrzymanie przez policję przy takiej
    > prędkości nadal jest możliwe mimo że teoretycznego ograniczenia nie ma.

    Nas nie dogoniat :-)

    Niemce podobno mają jakąś "predkość zalecaną" 130km/h, i w razie
    wypadku jest ona istotna ... ale troche dziwne mi sie to wydaje
    pod względem prawnym ...

    J.

  • 44. Data: 2023-10-30 17:39:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Błądzisz moim zdaniem próbując dochodzić do tego, kto tam miał
    > pierwszeństwo.

    LOL.

    > Przede wszystkim wiele wskazuje na to, że KIA ne powinna
    > jechać w ogóle lewym pasem, bowiem te położone bardziej po prawej są
    > puste.

    Mógł też nie mieć uprawnień, przeglądu, być pijany, nie mieć fotelika
    dla dziecka i mieć spaloną żarówkę od oświetlenia tablicy. W niczym nie
    zmienia to winy.

    > Po za tym nie wiemy, czy KIA przed zajęciem prawego pasa

    Środkowego pasa.

    > włączyła
    > kierunkowskaz i UPEWNIŁA SIĘ, ŻE PAS TEN JEST JESZCZE WOLNY.

    To czy był wolny akurat wiemy, bo wiemy ze śladów, że BMW zmieniało lewy
    na środkowy i piedolnęło kie mniej więcej w połowie manewru. Więc nie
    mógł być zajęty.

    > Po trzecie w ogóle nie wiemy, czy zmiana pasa przez KIA miała związek z
    > nadjeżdżającym BMW.

    Pomijając napierdalanie długimi, to zupełnie bez znaczenia z jakiego
    powodu kia zmieniała pas. Może za wyjątkiem celowego zajechania.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 45. Data: 2023-10-30 17:42:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Współwinna spowodowania wypadku. Wiesz, można gdybać na granicy sensu.

    Chyba daleko poza granicą absurdu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 46. Data: 2023-10-30 17:50:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zgadzam się z Tobą, o ile kierujący KIA w ogóle popatrzył wstecz. Bo
    > jeśli postanowił zmienić pas nie upewniwszy się uprzednio, czy ten po
    > prawej jest wolny, to prędkość BMW nie ma znaczenia. Tylko jak to teraz
    > stwierdzić?

    Nijak - dlatego przez głupawe wymyślanie niestowrzonych okoliczności nie
    możesz w żaden sposób przypisać winy ani współwiny kierowcy kii.

    > Albo jeśli zasnął za kierownicą i pojazd zmieniał pas w sposób
    > niekontrolowany?

    To dalej kierowca BMW nie ma prawa mu z tego powodu wjechać w dupę. Mógł
    nie zapiedalać to by nie wjechał. A że chuja możesz udowodnić kierowcy
    kii (więc jego wyimaginowana "wwspółwina" jest równa ziobro) a wina (lub
    jak wolisz współwina) kierowcy BMW jest bezsprzeczna, to winnym w
    całości pozostaje kierowca BMW.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 47. Data: 2023-10-30 17:54:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Gdyby BMW walnęło w KIA na lewym pasie, to nie byłoby żadnej
    > wątpliwości. Ale oni się zderzyli po tym, jak obydwaj zmieniali pas.

    No w końcu... Więc jak obaj zmieniali pas z lewego na środkowy to wina
    jest tego co się wjebał w poprzednika czy poprzednika?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 48. Data: 2023-10-30 17:55:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A gdzie prowadzą? Bo to może być krytycznie ważne.

    Na środkowy. A potem to już różnie - kia na barierki a BMW kręci bączki.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 49. Data: 2023-10-30 17:55:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Oct 2023 17:50:44 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > możesz w żaden sposób przypisać winy ani współwiny kierowcy kii.

    > To dalej kierowca BMW nie ma prawa mu z tego powodu wjechać w dupę. Mógł

    A tego nie udowodnisz, bo nie wiadomo, w jakiej odległosci zajechal
    droge. Moze i przy 140km/h bmw tez byłby wypadek.

    > A że chuja możesz udowodnić kierowcy
    > kii (więc jego wyimaginowana "wwspółwina" jest równa ziobro) a wina (lub

    Ale ponoć są jakies ślady na asfalcie.
    (Tzn ślady są, trudniej nam, amatorom, powiedziec co oznaczają)

    > jak wolisz współwina) kierowcy BMW jest bezsprzeczna, to winnym w
    > całości pozostaje kierowca BMW.

    Mow tak dalej, to jeszcze AS uzna, ze uczciwy proces mu w Polsce nie
    grozi :-)

    J.

  • 50. Data: 2023-10-30 17:59:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pomijając ślady na asfalcie, które trzeba jeszcze zinterpretować

    A co tu chcesz interpretować? Prowadzą skąd prowadzą, kolizja była gdzie
    była, potem się rozjechali gdzie się rozjechali. Który konkretnie punkt
    chcesz "interpretować"?

    > Stanowisko, że jechał za szybko i jest winien jest tak
    > niedorzeczne, że nawet trudno z tym dyskutować.

    Hm... A więc twierdzisz, że nie jechał za szybko (czyli ponad trzy paki
    ustalone przez biegłego nie jest za szybko) ani nie jest winien i
    prokurator znów się nie zna i postawił zarzuty z dupy a sąd je klepnął i
    wydał nakaz aresztowania? Niezbadane są myśli kulsona....

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!