  • 341. Data: 2023-11-03 17:03:35
    Temat: Re: Dura lex, sed lex
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > W tym właśnie rzecz. Szanse na ustawienie się na górze znikome. Na epwno
    > nie 1/6.

    Dlatego trzeba trzymać pionowo.

    Robert

  • 342. Data: 2023-11-03 17:34:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.11.2023 o 16:11, PD pisze:

    > A ile? Pisałeś że wielokrotnie, to mnie interesuje ten współczynnik
    > wielokrotności.
    >
    > PD
    Idź na strzelnicę. Załaduj do rewolweru centralnego zapłonu albo
    czarnoprochowego jeden nabój i spróbuj ustawić pełna komorę obrotem
    bębenka na górze. W boczniaku się czasem udaje.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 343. Data: 2023-11-03 17:36:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Dlatego trzeba trzymać pionowo.

    I ktoś tak robi? A, i wiesz, że jak go ustawisz na górze, to nie padnie
    strzał? :-)

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 344. Data: 2023-11-03 17:59:55
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Idź na strzelnicę. Załaduj do rewolweru centralnego zapłonu albo
    > czarnoprochowego jeden nabój i spróbuj ustawić pełna komorę obrotem
    > bębenka na górze. W boczniaku się czasem udaje.

    Dobra, to umówmy się, że jak Ty mnie o jakiś konkret zapytasz to ja też
    Cię wyślę na strzelnicę ;)

    PD

  • 345. Data: 2023-11-03 18:12:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2023 o 15:49, Olin pisze:

    > No właśnie. Miało być 'w górach", więc A4 odpada.
    > Zakopianką do roboty raczej nie jeździ,

    Zakopianka jest tak w górach, że jakby postawić ekrany jak na A2 to byś
    o tym nie wiedział;)

    > więc wychodzi na to, że znowu
    > potknął się o własne nogi.

    Presja ma sens - wystarczy ciągnąć i mamy kolejny punkt po rowerach w
    gaciach, AEDkach, eksploidach, łapaniu radiostopa kartą telewizyjną itp

    W tym wątku dowiedzieliśmy się że jak ślady prowadzą z lewgo na środkowy
    to znaczy że pojazd jechał ze środkowego na lewy, powodem dla którego
    zmieniał pas i spowodował wypadek był... ow wypadek, który nastąpił
    potem, że bałtyk leży niedaleko nowego sącza, że błyskanie długimi to
    "blendowanie" oraz że owo heblowanie przy wyprzedzaniu to postawa
    chwalebna i godna polecenia oraz że jak jedziesz z prędkością przy
    której nie ogarniasz bolida i spowodujesz wypadek to przyczyną nie jest
    prędkość;) A wątek jeszcze się nie skończył;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 346. Data: 2023-11-03 18:14:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2023 o 15:46, PD pisze:

    > Niech już sam wyjaśni, tak czy owak nie widzę scenariusza w którym prawd
    > jest _wielokrotnie_ mniejsze od 1/6.

    Ja jednak widzę jedną. Wiekszość w końcu nie pociąga za spust:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 347. Data: 2023-11-03 18:18:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.11.2023 o 17:59, PD pisze:

    > Dobra, to umówmy się, że jak Ty mnie o jakiś konkret zapytasz to ja też
    > Cię wyślę na strzelnicę ?
    A czego nie zrozumiałeś? Bębenek ustawia się nabojem na dole. Nabój
    boczniaka jest lekki, więc ewentualnie losowo by mógł nie pokonać
    oporów. Ale jeszcze dochodzi do tego top, że bębenek obraca się przed
    strzałem, więc on musiałby się ustawić o 1/6 obrotu przed pionowym.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 348. Data: 2023-11-03 18:19:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.11.2023 o 18:12, Shrek pisze:

    > Presja ma sens - wystarczy ciągnąć i mamy kolejny punkt po rowerach w
    > gaciach, AEDkach, eksploidach, łapaniu radiostopa kartą telewizyjną itp

    Coraz więcej rzeczy nie zrozumiałeś. Kiedyś pojmiesz, że wielu rzeczy
    nie pojmujesz.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 349. Data: 2023-11-03 18:34:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2023 o 17:59, PD pisze:

    > Dobra, to umówmy się, że jak Ty mnie o jakiś konkret zapytasz to ja też
    > Cię wyślę na strzelnicę ;)

    Swoją drogą znalazłem na usenecie taką dyskusję - większość już nie pisze:

    https://pl.misc.militaria.narkive.com/WXWpons5/rosyj
    ska-ruletka-wp-ywanie-na-prawdopodobie-stwo

    Okazuje się że nasze rozumowanie o cięższym naboju to gówno prawda - w
    ruletce kręci się kołowrotkiem i zamyka się go w czasie ruchu (co jest
    rozsądne bo masz niewiedzieć gdzie jest nabój a jak zamykasz zatrzymany
    to wiesz. Więc ciężar naboju nie ma znaczenia (w praktyce jakieś tam ma
    ale pomijalne i raczej pomniejszające szanse delikwenta na przeżycie - w
    momencie jak nabój jest na górze to kręci się najwolniej jak na dole
    najszybciej - więc skoro na górze jest dłużej to szansa jest większa niż
    1/6 - niezauważalnie ale jednak matematycznie są większe.

    Wygląda na to, że robert walnął babola na polu na którym nikt się nie
    spodziewał, bo jednak do tej pory myśleliśmy że na czym jak na czym ale
    na strzelectwie to się zna lepiej:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 350. Data: 2023-11-03 18:47:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Nov 2023 18:18:35 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > oporów. Ale jeszcze dochodzi do tego top, że bębenek obraca się przed
    > strzałem, więc on musiałby się ustawić o 1/6 obrotu przed pionowym.

    Skoro na górze jest małe pr-stwo, to moze 1/6 przed większe?

    Ale ale ... prawda to, ze w Naganie tak zakrecic sie nie da?

    J.