  • 1. Data: 2004-10-05 16:25:24
    Temat: Drzewko na rogu
    Od: Cieszak <mój.nick@gazeta.pl>

    Witam!

    -------------.
    ulica \
    ----------. \
    xxxx\ \
    drzewo-> xxxx \ \
    | |

    Mieszkam na rogu ulicy i przy samym zakręcie mam drzewko (xxx).
    Ostatnio sąsiad skarżył mi się, że o mało by go jakiś facet nie
    przejechał. Zażądał, żeby wyciąć to drzewo bo nie widać czy z za
    zakrętu nie jedzie samochód.

    Mam takie pytanie: Czy w jakiś sposób może on mnie prawnie zmusić do
    wycięcia? Drzewko znajduje się na mojej posesji i chyba nikt nie
    powinien mieć nic do tego. Bo przecież ludzie robią sobie także
    żywopłoty gdzie w ogóle nic nie widać.

    --
    Pozdrowienia,
    Cieszak

  • 2. Data: 2004-10-05 16:53:45
    Temat: Re: Drzewko na rogu
    Od: "Snoopy" <s...@a...pl>

    Cieszak wrote:
    > Czy w jakiś sposób może on mnie prawnie zmusić do
    > wycięcia? Drzewko znajduje się na mojej posesji i chyba nikt nie
    > powinien mieć nic do tego. Bo przecież ludzie robią sobie także
    > żywopłoty gdzie w ogóle nic nie widać.

    A czy nie ma innego rozwiazania? Nie mozna zalozyc jakiegos takiego specjalnego
    lustra, sa
    przeciez takie...

    Grzesiek *** www.oldtimerfiat.club.prv.pl *** GG: 458449

  • 3. Data: 2004-10-05 18:04:08
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > wycięcia? Drzewko znajduje się na mojej posesji i chyba nikt nie
    > powinien mieć nic do tego. Bo przecież ludzie robią sobie także

    zlozcie sie na lustro i zamontujcie po prawej na gorze.

    P.

  • 4. Data: 2004-10-05 19:01:59
    Od: "robek1" <r...@p...onet.pl>

    Może mieć tu miejsce tzw "immisja",czyli takie oddziaływanie na sąsiednią
    nieruchomość, które zakłóca korzystanie z niej. Nie chodzi tu o fizyczne
    wtargnięcie, tylko o negatywne oddziaływanie.
    Według art. 144 kodeksu cywilnego, właściciel nieruchomości powinien przy
    wykonywaniu swego prawa powstrzymać się od działań, które by zakłócały
    korzystanie z nieruchomości sąsiednich ponad przeciętną miarę, wynikającą ze
    społeczno - gospodarczego przeznaczenia nieruchomości i stosunków
    miejscowych. Jeżeli właściciel nie powstrzymuje się od tych działań, wówczas
    można wystąpić na podstawie art. 144 w związku z art. 222 § 2 kodeksu
    cywilnego, z powództwem o zaprzestanie naruszeń.

    pozdr.
    Robek

  • 5. Data: 2004-10-05 19:04:19
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w
    wiadomości news:cjunmv$d75$1@inews.gazeta.pl...

    > zlozcie sie na lustro i zamontujcie po prawej na gorze.

    A dlaczego mają to robić za własne pieniądze?
    Powiem więcej: oni raczej nie maja prawa ustawiać
    żadnych urządzeń drogowych - od tego jest administrator
    drogi i tam trzeba zgłosić problem.

    Alek

  • 6. Data: 2004-10-05 22:50:49
    Od: "regent..." <r...@o...pl_TOTEZ>

    Użytkownik "robek1" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > pozdr.
    > Robek

    czy ma znaczenie, że sprawa nie dotyczy nieruchomości a pasa
    drogowego??? ;)

    regent...
    (...;)

  • 7. Data: 2004-10-06 09:37:45
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > A dlaczego mają to robić za własne pieniądze?
    > Powiem więcej: oni raczej nie maja prawa ustawiać
    > żadnych urządzeń drogowych - od tego jest administrator
    > drogi i tam trzeba zgłosić problem.

    nie wiem za czyje pieniadze to sie robi i kto to robi ale pomysl z lustrem
    jest o wiele lepszy
    niz wyciecie drzewka.

    P.

    --
    Jestes samotny? Internetowe Biuro Miłości zaprasza:
    http://tiny.pl/r48 ->oferty bez logowania, blog, milosne forum i chat z