  • 21. Data: 2011-07-15 19:28:51
    Temat: Re: Drugie imię
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@w...pl.invalid> napisał

    > Nie masz racji.
    > Ustawa Prawo pocztowe - art. 26 ust. 2 pkt 3 ppkt b:
    >
    > Art. 26
    >
    > 2. Przesyłka, jeżeli nie jest nadana na poste restante, może być
    > także wydana ze
    > skutkiem doręczenia:
    >
    > 3) osobie pełnoletniej zamieszkałej razem z adresatem, jeżeli
    > adresat nie złożył
    > w placówce operatora zastrzeżenia w zakresie doręczenia przesyłki
    > rejestrowanej
    > lub przekazu pocztowego:
    >
    > b) w placówce operatora

    Napisałem bez zaglądania do ustawy, na podstawie tego co wielokrotnie
    obserwowałem na mojej poczcie. Widać tu obowiązuje inne niż
    powszechnie prawo.
    A przeboje z przesyłką z sądu to obserwowałem z bliska jak bratowej
    nie chcieli nawet pokazać (sic!) przesyłki jaka przyszła do brata pod
    jego nieobecność.

  • 22. Data: 2011-07-15 19:34:10
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Napisałem bez zaglądania do ustawy, na podstawie tego co wielokrotnie obserwowałem
    na mojej poczcie. Widać tu obowiązuje inne niż
    > powszechnie prawo.

    No to trzeba panienkom z okienka pokazać wydruk ustawy,
    ewentualnie poprosić o widzenie z naczelnikiem...

    Piotr

  • 23. Data: 2011-07-15 21:51:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-15 18:39, zly pisze:

    > A czemu nie?

    Zasadne pytanie jest: czemu by tak?

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2011-07-15 21:59:01
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    W dniu 11-07-15 12:57, mz pisze:
    > Witam
    > Powiedzmy, że nazywam się Wojtek Karol Kowalski
    > Na codzień posługuje się imieniem Wojtek. A teraz chciałbym zacząć
    > posługiwać sie imieniem Karol (ot taka fanaberia faceta). W dowodzie,
    > paszporcie prawie jazdy mam wpisane dwa imiona. Czy moe to zrobić
    > oficjalnie np podpisując sie na poczcie, podając swoje imię i nazwisko,
    > czy muszę też dopełnić jakis formalności by móc robić to oficjalnie.

    Jeśli nazywasz się Wojtek Karol Kowalski, a chcesz nazywać Karol Wojtek
    Kowalski to musisz przeprowadzić urzędową zmianę imienia.
    Nie wiem czy wymagane jest podanie istotnego powodu (tak jak ma to
    miejsce przy zmianie nazwiska), ale urząd ostatecznie wyda decyzję
    o "zmianie imienia Wojciecha Karola Kowalskiego na imię 'Karol
    Wojciech'". Potem jeszcze wymiana DO, PJ, paszportu no i zrobienie 100
    kopii decyzji aby dołączać ją wszędzie tam gdzie posługujesz się
    dokumentami wydanymi przed zmianą.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 25. Data: 2011-07-15 22:16:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Jul 2011, PiotRek wrote:

    > ewentualnie poprosić o widzenie z naczelnikiem...

    A naczelnik ewentualnie się zapętli, stwierdzi że jest pat
    bo "zawsze robili inaczej" i zaproponuje żeby... napisać
    oficjalną skargę :P (bo wtedy to idzie do prawników).
    Po miesiącu dwa szczeble wyżej coś wysmażą.
    Tak, w archiwach jest opis testu niniejszej procedury ;)
    (niezamierzony, samo wyszło bo potrzebowałem datownika
    na wekslu, a raczej znaczku skarbowym - ówcześnie był
    taki wymóg).

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2011-07-15 22:42:04
    Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl>

    Użytkownik "mz" <2...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oficjalnie np podpisując sie na poczcie, podając swoje imię i nazwisko,
    > czy muszę też dopełnić jakis formalności by móc robić to oficjalnie.

    A to się podepnę.
    Może ktoś wie czy można zmienić drugie imię?

  • 27. Data: 2011-07-15 22:51:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/15/2011 5:42 PM, Veronika wrote:

    > Użytkownik "mz" <2...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A to się podepnę.
    > Może ktoś wie czy można zmienić drugie imię?

    a dlaczego by mnie, skoro mozna zmienic tez pierwsze.
    Pogataj z frytka, tą od jacuzi. Ona wie jak to sie robi.

  • 28. Data: 2011-07-16 05:05:57
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > adresat nie złożył
    > w placówce operatora zastrzeżenia w zakresie doręczenia przesyłki

    A swoją drogą jak panienka z okienka ma ustalić adres *zamieszkania*
    osoby która chce odebrać przesyłkę? W dowodzie osobistym jest tylko
    adres zameldowania.

  • 29. Data: 2011-07-16 05:17:47
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.07.2011 07:05, Alek pisze:
    > A swoją drogą jak panienka z okienka ma ustalić adres *zamieszkania*
    > osoby która chce odebrać przesyłkę? W dowodzie osobistym jest tylko
    > adres zameldowania.

    Zamieszkanie niepotwierdzone zameldowaniem jest nielegalne.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 30. Data: 2011-07-16 05:24:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek napisa?(a):

    > Zamieszkanie niepotwierdzone zameldowaniem jest nielegalne.

    Takie piractwo mieszkaniowe? ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/