  • 1. Data: 2005-04-19 09:34:25
    Temat: Druga działalność
    Od: "adam " <a...@g...pl>

    Witam, mam problem z urzędem...Niedawno czytałem na grupie dyskusję n/t
    kilku wpisów do DG...
    Ja mam jeden, ale chcę w tym roku zamknąć tą DG. Moze mógłbym zrobić w niej
    zmiany, nie otwierać nowej...ale ta była "pechowa" od początku :(
    Mam możliwość otworzyć coś nowego z inną osobą. Chciałem złożyć w Gminie
    wniosek o otwarcie spółki/ czyli dla mnie osobny wpis /, ale...pani
    urzędniczka powiedziała, że muszę zamknąć najpierw tamtą, bo podobno można
    mieć tylko jedną DG...Ja słyszałem o SAMODZIELNIE prowadzonej, a spółek
    można mieć więcej...Jak to jest naprawdę ? Pisałem na różnych grupach, ale
    nie ma odpowiedzi...
    W tamtej starej mam jeszcze sprawy nie zakończone /księgowo/, nie mogę tego
    zrobić od razu, są środki trwałe, które chcę sprzedać, mam nieuregulowane
    tam podatki :(
    Jak z tego wybrnąć ? Może założyć spółkę w formie prawnej / z o.o. lub
    inną /, ale będziemy mieć małe obroty na początek, więc nie wiem, czy
    dostaniemy takie zezwolenie. Znajomy poradził, by wynająć lokal w innym
    mieście, i tam w urzędzie starać się o wpis...czy tak można ?
    Poradżcie coś :(

  • 2. Data: 2005-04-19 09:48:02
    Temat: Re: Druga działalność
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 19 kwi o godzinie 11:34, na pl.soc.prawo, adam napisał(a):

    > Witam, mam problem z urzędem...Niedawno czytałem na grupie dyskusję n/t
    > kilku wpisów do DG...

    Wpis do ewidencji jest jeden.

    > Ja mam jeden, ale chcę w tym roku zamknąć tą DG. Moze mógłbym zrobić w niej
    > zmiany, nie otwierać nowej...ale ta była "pechowa" od początku :(
    > Mam możliwość otworzyć coś nowego z inną osobą.

    A jakie to ma znaczenie? Dopisujesz nowe zakresy działalności do swojego
    wpisu - u tak każdy wspólnik w spółce jest przedsiębiorcą.

    > Chciałem złożyć w Gminie wniosek o otwarcie spółki/ czyli dla mnie osobny wpis /,
    > ale...pani urzędniczka powiedziała, że muszę zamknąć najpierw tamtą, bo podobno
    > można mieć tylko jedną DG...

    Jeden wpis - spółek, spółeczek, samodzielnych możesz mieć ile Ci wystarczy
    na opłacania składek na UZ. ;)

    --
    Herbi
    19-04-2005 11:48:00