  • 61. Data: 2008-12-04 12:29:36
    Temat: Re: Drogówka "śledzi" i kumuluje wykroczenia...
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 4 Dec 2008 11:44:40 +0100, Ypokumite napisał(a):

    > Dobrze tato ;]

    Tatom nie jestem ;)
    Ale dobrze prawisz synu, dobrze :)

  • 62. Data: 2009-02-13 08:09:58
    Od: "ChOpLaCz" <c...@g...pl>

    no to nowinka do tematu :)
    http://www.tvn24.pl/12690,1586077,0,1,mandat-za-posc
    ig-radiowozem,wiadomosc.html

    pozdr

  • 63. Data: 2009-02-13 09:17:59
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "ChOpLaCz" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > no to nowinka do tematu :)
    > http://www.tvn24.pl/12690,1586077,0,1,mandat-za-posc
    ig-radiowozem,wiadomosc.html

    I to mi sie podoba. Tak tryzymac. Sady powinny byc bezlitosne.
    O ile poscig za ucielajacym przestepca rozumiem - mamy przestepstwo vs.
    wykroczenie - stan wyzszej koniecznosci.
    Poswiecamy dobro prawnie chronione jakim jest bezpieczenstwo na drogach na
    rzecz dobra wyzszej wartosci, jakim jest porzadek prawny w sferze prawa
    karnego.
    Ale popelnianie wykroczen tylko po to, by doscignac innego idiot
    epopelniajacego wykroczenia - tu juz zrozumienia i litosci dla scigajacych
    idiotow byc nie powinno.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 64. Data: 2009-02-13 09:49:01
    Od: "Rafal" <r...@o...pl>

    > To dopiero byłoby bez sensu. Możnaby np. wybijać szyby na przystanku bo i
    > tak byłaby za to jedna kara, powiedzmy 1500 zł grzywny.

    No i kara będzie jedna. CO innego odszkodowanie - to będzie za każdą uszkodzoną
    sztukę

    > Czasem tak robią. To zależy od indywidualnej oceny.

    Nie do końca. Są określone powinności policjantów i tego się muszą trzymać

    > Powtórzę - kontratyp.

    Nie ma tu nic do rzeczy. Wyłącza odpowiedzialność policjantów np za
    przekroczenie prędkości przy doganianiu delikwenta, ale wątpię aby wyłączył
    takową gdy wqidać na VR że mogą zatrzymać, ale oni nadal jadą (przekraczając
    przepisy, bo nie są pojazdem uprzywilejowanym w ruchu) czekając na kumulację.
    Oczywiście jeśli zarejestrują n przewinien na kumulację, to kierowca będzie
    ukarany za nie. Ale - jeśli kierowca sprytny, może oskarżyć kierowcę takiego
    radiowozu u złamanie przepisów (bo "polowanie" nie powinno mieć miejsca, i nie
    uzasadnia przekraczania przepisów przez radiowóz), a nnagranie VR wskazać jako
    dowód. I był w PL przypadek ukarania policjanta przez SG właśnie na podstawie
    nagrania VR za bezpodstawne polowanie. Odbilo sie to glosnym echem w
    wewnętrznym magazynei policyjnym gdzie ten mocno rozgoryczony funkcjonariusz
    sie wypowiadal, nie wiem, byc moze cos tam jeszcze bylo o czym nie napisali,
    ale ten wyrok to dosc ciekawy precedens i zapewne kunel zimnej wody na
    rozgrzane glowy mysliwych w radiowozach.
    NIe popieram piractwa na drodze, ale przepisy obowiazuja wszystkich - również
    policjantów a nie tylko kierowców

    > Dlatego też jak ktoś stwarza naprawde duże zagrożenie to zatrzymują go od
    > razu. Przykładów jest wiele, choćby ostatni z gościem co jechał pożyczonym
    > ferrari. Zatrzymali go od razu jak tylko zdołali dogonić :)

    > Nie istnieje.

    O dopuszczeniu bądź nie dowodu decyduje zawsze sąd, a "owoce zatrutego drzewa"
    (bezprawnie zdobyte dowody) akurat w tym przypadku nie mają miejsca, zresztą
    nawet gdyby, to jest spór w doktrynie jak je traktować i sędzia zawsze będzie
    traktował taki przypadek wg swojego oglądu.

    > No właśnie - logika myślenia Cie zgubiła, to jest prawo.. :)

    Fakt. wśród prawników logiki nie należy szukać :P

  • 65. Data: 2009-02-13 10:38:36
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sat, 29 Nov 2008 22:19:02 +0100, scream napisał(a):

    > To dopiero byłoby bez sensu. Możnaby np. wybijać szyby na przystanku bo i
    > tak byłaby za to jedna kara, powiedzmy 1500 zł grzywny.

    gdyby jechali za przekraczajacym predkosc, to co ile minut powinni dawac
    kolejny mandat za przekroczenie predkosci?

    --
    marcin

  • 66. Data: 2009-02-13 10:40:34
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Rafal napisał(a) :
    > O dopuszczeniu bądź nie dowodu decyduje zawsze sąd, a "owoce zatrutego drzewa"
    > (bezprawnie zdobyte dowody)

    Ludzie, skąd się wam to bierze? Za dużo amerykańskich filmów
    klasy B się naoglądaliście?

    > akurat w tym przypadku nie mają miejsca,

    w żadnym przypadku. To jest Polska. Nie Stany Zjednoczone. Tu są
    inne prawa.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 67. Data: 2009-02-13 10:45:37
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    zly napisał(a) :

    > gdyby jechali za przekraczajacym predkosc, to co ile minut powinni dawac
    > kolejny mandat za przekroczenie predkosci?

    Co minutę. Jest to wystarczający czas by się zatrzymać i ponownie
    rozwinąć prędkość powyżej niedozwolonej.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 68. Data: 2009-02-13 10:49:49
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Zbynek Ltd. wrote:

    > w żadnym przypadku. To jest Polska. Nie Stany Zjednoczone. Tu są inne
    > prawa.

    Wskaż zatem prawo, które pozwala pojazdowi innemu niż uprzywilejowany
    łamać niektóre ograniczenia z PoRD.

    M.

  • 69. Data: 2009-02-13 10:59:11
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał(a) :

    > Wskaż zatem prawo, które pozwala pojazdowi innemu niż uprzywilejowany
    > łamać niektóre ograniczenia z PoRD.

    Nie wskażę :-)
    Nie ma także i takiego prawa. Czego akurat nie kwestionowałem.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 70. Data: 2009-02-13 11:00:42
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 13 Feb 2009 11:38:36 +0100, zly napisał(a):

    > gdyby jechali za przekraczajacym predkosc, to co ile minut powinni dawac
    > kolejny mandat za przekroczenie predkosci?

    Za każde przekroczenie. Jest znak 50 -- Ty walisz 80 i jest przekroczenie
    o 30. Później jest ograniczenie do 40, Ty dodajesz gazu -- i masz te 60
    przekroczenia. Mówię poważnie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl