  • 51. Data: 2009-08-23 10:15:12
    Temat: Re: Droga - kto odpowiedzialny.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Generalnie na prędkościomierz zdarza mi się rzucić
    > okiem najwyżej w okolicy radarów - i o dziwo nawet jeśli muszę nieco
    > zredukować prędkość, jest to niewielka redukcja.

    domyslam sie ;-)

    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."
    La Rochefoucauld

  • 52. Data: 2009-08-23 10:15:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Nie dokonuj projekcji swoich problemów egzystencjalnych na innych
    > ludzi.

    no tak, to ja stwierdziłem ze przedstawiciele i dostawcy to zli kierowcy,
    nie ty.

    > Twoje rzekome "doświadczenie" powoduje tylko, że "zjada" cię rutyna i
    > pewność siebie. To niebezpieczne na drodze.

    A objawia sie to w czym?
    Jakie niebezpieczenstwo JA powduję na drodze?

    > To dlaczego cała reszta jeżdżących tamtędy jakoś nie kończy trasy w
    > rowie, hmm?

    prawdopodobienstwo.
    Musze tłumaczyc?

    > Bo? Skrzyżowanie łatwiej przeoczyć - bo nierzadko fizycznie nie różni
    > się od miejsca, w którym pojazdy włączają się do ruchu (podjazd,
    > krótki odcinek drogi twardej) niestanowiącego skrzyżowania. Do tego
    > dochodzi jeszcze automatyczna tendencja do zachowywania się jak na
    > drodze z pierwszeństwem na drodze wyglądającej na "ważniejszą", mimo
    > że jest równorzędna.

    mam wrazenie ze zamienilismy sie miejscami.
    Niemniej skrzyzowania rownorzedne powinny byc projektowane przede wszystkim
    w obszarach gdzie ruch jesy wyciszony, predkosc ograniczona, wiec ryzyku
    rowniez odpowiednio mniejsze.
    Kiedys mieszkałem na takim osiedlu, gdzie wszystkie skrzyzowania był z
    załozenia rownorzedne - gdyby kazde z nich osobno oznaczac - ilosc znaków
    byłaby niesamowita. I zupelnie niepotrzebna

    > No to twoim zdaniem. Jak masz swoje zdanie to możesz je przekazać
    > "opiekunowi" drogi i tyle. Kto to może być - powinieneś już wiedzieć,
    > bo pisałem o tym i ja i inni uczestnicy wątku.

    Nie rozmawiamy o tym, jak zmienic ilosc znaków, tylko jakie kazdy z nas ma
    na ten temat zdanie.
    Do kogo sie zwrocic zeby jaks znak postawic/skasowac - mowisz po raz 7.

    > [ciach]

    > Nie ma czegoś takiego, jak strefowa równorzędność dróg na
    > skrzyżowaniach. Wypisujesz brednie i masz pretensje, że ktoś ci to
    > wypomina.

    nie wiem czy nie ma czy jest.
    Wiele razy wjezdzjaac na osiedlach widze znak - uwaga skrzyzowanie
    rownorzedne - obowiazuje na terenie całego osiedla.
    Skro nie ma...

    > Nie, nie musiał.

    hmmm, to w jaki sposób znalazłes sie nagle na drodze równorzednej?

    > [ciach]

    > Nie jego. Tego, kto nie opanował pojazdu.

    naprawde nie rozumiesz, ze dla osoby poszkodowanej w takim wypadku nie ma
    to zadnego znaczenia?

    > [ciach]

    > Uwaga ogólna - w odpowiedzi na to, że wystąpiłeś (chcąc lub nie chcąc)
    > jako rzecznik wypadających na tym zakręcie.

    nie, od poczatku byłem przede wszystkim "rzecznikiem poszkodowanego"

    > [ciach]

    > Nie. A muszę? Oczywiście wiadomo, co teoretycznie jest inspiracją dla
    > tych ograniczeń (bezpieczeństwo) ale jeśli byś rzeczywiście miał takie
    > doświadczenie jak twierdzisz, że masz, to byś wiedział, że teoria i
    > praktyka się nierzadko mijają.

    oczywiscie, ze w 70% tak jest.
    Tak samo zreszta ze znakami o zakretach - w wielu przypadkach ozancza sie
    zakrety ktore przejezdza sie z predkoscia 90 i wyzsza. A z drugiej strony,
    taki ktory takiej predkosci przejazdowej nie umozliwia - oznaczony nie jest
    - co zreszta powoduje skutki w postaci wypadków.
    To, ze mnie to denerwuje, to jedno.
    To ze nikt z osób ustawowo odpowiedzialnych za dbanie o bezpieczenstwo na
    drodze defacto nie musi sie takimi sprawami zajmowac denerwuje mnie jeszcze
    bardziej.

    > Sugerowałbym raczej udać się na kurs, gdzie uczą zachowania pojazdu na
    > np. kompletnie oblodzonej nawierzchni. W takich warunkach nawet 15km/h
    > (i to na prostej) może być niezłym wyzwaniem.

    ok, uwaga o 30km/h była nietrafiona.
    Masz racje - jak wjedzie sie na lodowisko (gololedz itp) to nawet 30 nie
    gwarantuje bezpieczenstwa.
    Niemniej - meritum uciekło bo uczepiłes sie jakiegos ekstremum zamiast
    skupic sie na zjawisku.

    > Chyba że zaczniesz jeździć za mną - ale nie za blisko, bo mnie to
    > denerwuje i możesz potem zostać wezwany za komendę w celu
    > ustosunkowania się do amatorskiego filmu.

    Normalnie czekam z niecierpliwoscia na takie wezwanie.
    Zarzut bedzie z jakiego artykułu - denerwowanie AL? :)

    > Bo ja sam tej prędkości nie znam - bo i po co mi ta wiedza? Grunt,
    > żebym się w zakręcie zmieścił.

    alez ja nie twierdze ze musisz wiedziec.
    Twierdze tylko, ze napisałes 10 ogólnikowych zdan, nic nie wnoszacych do
    dyskusji, zamiast powiedziec zwyczajnie - nie wiem.
    Niestety mowienie "nie wiem" jest bardzo nie w modzie.

    > Jakoś "czarne punkty" nie pomagają na zmianę statystyki.

    Nie znam statystyki, trudno mi sie wypowiedziec.
    Czarne punkty kojarza mi sie z drogami o duzym natezeniu ruchu, wec
    porownanie jest nieadekwatne do opisywanej przeze mnie drogi.

    > Czyli życzysz mi śmierci przez jakiegoś debila, skurwysynu...

    Nie, nikomu nie zycze smierci.
    Wskazuje tylko, ze brak znaku nie ma wplywu na zycie tylko i wylacznie tych
    kierowców, ktorzy jezdza gorzej.
    Moze wiec, wlasnie dla tych gorszych, mniej doswiadczonych postawienie
    znaku jest wazne i bedzie pewnym kompromisem.
    Skurwysynu...

    > Nie zamierzam dla twojej przyjemności pilnować prędkościomierza. Wolę
    > uważać na to, co dzieje się na drodze.

    naprawde, nie prosze cie abys sprawdzał to teraz.
    Miałem nadzieje, ze podasz predkosc, albo powiesz ze nie wiesz.

    > Jakbyś faktycznie tyle jeździł, kłamco, to byś wiedział, że nie da się
    > podać konkretnej wartości liczbowej, bo to zależy od zbyt wielu
    > czynników.

    Cóz mam powiedziec, wystarczy kilka-kilkanascie tysiecy przejechane danym
    autem zeby wiedziec.
    Tak z cieakowsci - te wiele czynników to?

    > No to skąd wiesz, jak nie patrzysz? Radar w oczach? ;->

    Nie powiedziałem ze nigdy nie patrze.
    Po pierwsze spojrzenie na licznik nie przeszkadza mi w pokonywaniu
    zakretów, nie jest dla mnie az tak absorbujacy.
    Po drugie, jak pisałem powyzej - po niedługim czasie "przyzwyczajam sie do
    auta". zeby nie opisywac znowu w 5 zdaniach - mysle ze juz bedziesz
    wiedział co mam na mysli.

    > Jak każdy inny odcinek drogi. Ludzie wypadają z drogi na prostych
    > odcinkach - co byś sugerował tam postawić? "Uwaga - prosta droga!"?

    jezeli na danym odcinku prostej drogi w ciagu roku zdazy sie w tym samym
    iejscu powiedzmy 10 wypadków - sugerowałbym przyjzec sie temu fragmentowi
    przez odpowiednie organy.
    Na pewno nie uwazam, ze dobrym podejsciem w takiej sytuacji jest siedzienie
    za biurkiem, poklepyanie sie po ramieniu ze przeciez to droga jest ok, a
    kierowcy akurat w tym miejscu dostaja skłonnosci samobójczych.

    > Nie. Pomijając taki detal, że po cholerę mi ta informacja, nie uwierzę
    > w jakąkolwiek sensowną dokładność tego oceniania "na oko".

    czyli jak zwykle - ja nie umiem, to sie nie da.

    > I skąd wiesz, że jechałeś tyle, ile ci się wydawało, że jechałeś, hmm?

    Wiele apsektów:
    Np. - znam auto. Np. czas przejazdu. Np. obroty silnika.
    Nie mowie, ze ocena jest idealna ale potrafie powiedziec, czyto jest 90 czy
    70 czy 50 na godzine.

    > No i jak tu się dziwić, że ciągle wypadki, skoro po drogach jeżdżą
    > ludzie, którzy zamiast się skupić na kierowaniu pojazdem, co chwila
    > liczą sobie prędkość i ją zapamiętują ;)

    odpukac - nie miałem w zyciu zadnego wypadku.
    Ale mysle, ze powinienes podac hnt policji - "wypadek spowodowany był zbyt
    czestym patrzeniem na licnik" - beda mieli kolejna mantre po "predkosci"

    > [ciach]

    > Przypomina mi się piosenka kabaretu Potem - ta z refrenem "Co na to
    > policja, czemu nic nie robi? Niech mi da pieniądze, niech mnie
    > przyozdobi"... Tylko ty to piszesz serio...

    Moze ustalmy fakty:
    - budowana jest dorga (na etapie projektu konsultowana i oceniana przezi
    lus specjalistów)
    - po zbudowaniu nastepuje odbior samej drogi, jej oznakowania itd (znow -
    ocena policji, strazy, inspektorów)
    - na danej drodze w okresie zimowym w dokładnie tym samym miejscu i dodam
    ze tylko tym (nie 5 km w jedna czy druga strone, tylko dokładnie w tym)
    jest kilka wypadków.
    - jak stwierdziłes - jedynymi osobami, ktore powinny wystapic o ponowne
    przeanalizowanie tego fragmentu drogi w aspektach ktore były zatwierdane
    przy odbiorze sa tylko i wylacznie kierowcy.
    I ty sie z tym zgadzasz. Masz do tego prawo. A ja uwazam, ze to
    niekoniecznie dobrze.

    > Wolny kraj.

    > Ummm... Ocenić stawiania ograniczeń prędkości? Na pewno nie pisałem
    > nic o ocenianiu stawiania ograniczeń prędkości.

    ">>> Po co twim zdaniem ogranicznia predkosci na drodze, skoro w kazdych
    ">> Zapytaj tych, co je stawiają.
    ">
    "> A twoim zdaniem?
    "
    "NIE JA JE STAWIAM. DOTARŁO?"

    > A teraz stań na tym zakręcie i policz tych wszystkich, którzy
    > przejechali tamtędy bezpiecznie.

    I co to ma udowodnic?
    (bo chyba nie to, ze wiecej przejedzie bezpiecznie - to jest dosc jasne)
    Wiadomo, ze to kwestia prawdopodobienstwa.

    > Z prędkością BEZPIECZNĄ i DOSTOSOWANĄ DO WARUNKÓW DROGOWYCH.
    >
    > Dotarło wreszcie?

    tak, ustalilismy kilka akapitów wczesniej ze zwyczajnie nie wiesz.
    Trzbea było pisac od razu.
    To ze bezpieczna, to ze dostosowana do warunków, to ze dostosowana do
    samochodu, jego stanu technicznego, przewozonego ładunku - to wszystko jest
    jasne.
    Ale to nic nie znaczy - to sa tylko frazesy.
    Dlatego predkosc podaje sie innych jednostkach...

    > Tylko u cyborgów. Bo tolerancję rzędu 5-10km/h to z reguły mają
    > mechaniczne prędkościomierze.

    dobrze, niech ci nawet bedzie ze 20.
    I tak nie udowodnimy sobie ze jest inaczej - musiałbys wsiasc ze mna do
    samochodu, zakryc licznik i moge ci mniej wiecej mowic ile jedziemy. Nie
    sadze abym przekłamywał wiecej niz 10-15.

    > Dlaczego tak twierdzisz?

    tak mi sie skojarzyło, ze czesto twierdzisz ze rozne zeczy sa załosne.

    Wiesza o tym ile sie jedzie (otoczona mistyczna opowiesica o ciagłym
    zerkaniu na licznik i notowaniu ile sie "wyciaga" - zalosne.
    Nowinki techniczne informujace ile sie jedzie - zalosne.
    itd...

    > Wypadł? Wypadł. Znaczy się zagrożenie było realne (wg. ciebie).
    > Oznaczenia nie było? Nie było. Taka sama sytuacja.

    prosze mi tu nie imputowac.
    Jest wiele miejsc, gdzie widziałem wypadek i zastanawiałem sie jak to
    mozliwe, zeby tu cos takiego wywinac. I nie twierdze, ze w takich miejscahc
    trzeba od razu stawiac 5 znakó na krzyz, ktorych i tak nikt nie bedzie
    czytał.

    Ale jezeli w opisywanym przez ciebie miejscu zdarzy sie w krótkim czasie
    nagle kilka pdobnych wypadków - chciałbym ze by odpowiednie słuzby sie tym
    zajeły i przynajmniej zastanowiły sie, co sie dzieje, jakie sa przyczyny
    itd. A gdyby jeszcze było tak, ze wnioski były troche szersze niz:
    "ograniczmy predkosc" albo "postawmy czarny punkt" to bylibysmy kilka
    kroków do porzodu.

    > A skąd wiesz, że nie skorzystali?

    nie wiem, przeciez napisałem, ze sprobuje sie tego dowiedziec.

    > Jakby stawiać znak w każdym miejscu, gdzie zdarzył się jakiś wypadek
    > lub dwa, to pewnie wyszło by z tego ogrodzenie ze znaków.

    Dokładnie.
    Ale co? Znasz kogos kto stawia takie postulaty? Daj go tu - pogadamy z nim
    i wytłumaczymy mu, ze sie myli.

    > Drąż, drąż, tylko się nie pogrąż ;)

    Nie widze takiego niebezpieczenstwa.

    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie
    swojej osoby, zginie raczej, niż stanie się antytezą tego wyobrażenia."
    Frank Herbert

  • 53. Data: 2009-08-23 10:30:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail ...@...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Jak sam zauważyłeś, znak informuje o niebezpiecznym zakręcie, a nie o
    > ostrym zakręcie. :-)

    no tak, ale kontekscie tak rozległej dyskusji takie czepianie sie słówek
    oddala od jakichkolwiek konkluzji zamiast do nich przyblizac.

    > Akurat w tym przypadku tak znak by pasował, bo zakręt prawdopodobnie
    > jest właśnie niebezpieczny pomimo że nie jest ostry (sam o tym
    > napisałeś), ale już otrzymałeś odpowiedzi kogo należy poinformować o
    > złym oznakowaniu i kto odpowiada za to oznakowanie, trzeba w końcu
    > ruszyć tyłek i powysyłać odpowiednie pisma a następnie poinformować
    > grupę jakie otrzymałeś odpowiedzi, żaden urząd nic sam z siebie nie
    > zrobi, jeśli jakieś prawo mu tego nie nakazuje..

    to juz w innym poscie napisałem.

    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."
    Bird Johnson

  • 54. Data: 2009-08-23 10:30:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Bądź łaskaw nie tworzyć jakichś nowotworów językowych...

    ale co masz na mysli?
    dwa rutynowe kontrole zamiast dwie?
    haczyk? nie mam pojecia co miales na mysli.
    i osobnych światłach przed jeszcze następnymi na ul. Kasprzaka. -
    nastepnymi co?
    Juz sie nie chciałem czepiac ale zupelnie nie rozumiem, o jakich sytuacjach
    pisałes. No ale skoro ty sie czepiasz...

    > Zdecydowanie. Były dużo bardziej konkretne i sympatyczne.

    Duzo mozna zarzucic policjantom z Uwaga Pirat ale akurat nie brak
    konkretnosci (mysle ze przed kamera staraja sie byc bardzo konkretni).
    A brak sympatycznosci... no cóz... Kwestia gustu. Wole zeby byli
    merytoryczni...

    > Spróbuj zastanowić się nad sobą - może tam tkwi przyczyna twoich
    > nieprzyjemnych doświadczeń z kontaktów z policją.

    Pewnie troche tak, za czesto mowie to co mysle.
    Opowiem ci tylko jedna historie w kontekscie tego czy warto byc miłym -
    jade kiedys zupelnie nowa trasa. Spokojnie 90km/h.
    No wy asfalt, jeszcze nie ma wymalowanej lini przerywanej, po lewej stronie
    łąka, po prawej kilka domów ale oddalonych od drogi o jakies 50 metrów.
    Nagle wyskakuje z lewej strony gosc z radarem. Odczyt - 90 km/h.
    Po krotkiej dyskusji okazuje sie, ze nie zauwazyłem znaku terenu
    zabudowanego - mysle, ok, moze i niezauwazyłem. Przyjałem mandat, chwila
    sympatycznej rozmowy, ze nie moga wziac w łape bo maja akcje i musza
    zbierac.
    No i ok.
    Po 3 tygodniach jade tamtety ponownie. I juz wiem - dlaczego nie zauwazyłem
    znaku - stoi po lewej stronie drogi. Robie zdjecie, pisze do nich pismo.
    Jak myslisz, jak skonczyła sie historia?

    > To nie ja pisze o jakichś "policjanach", którzy/które mają źle
    > oznakowaną drogę w swoich obowiązkach...

    Problem polega w tym, ze nie udzielasz konrketnych odpowiedzi, tylko
    lawirujesz, zupelnie jak z predkoscia na zakretach.

    Jest sobie zdanie:
    Policjant widzac źle oznakowaną drogę powinien na ten fakt zareagowac i
    przekazac stosowna uwage zarządny drogi.

    Poprosze - bez larowania - tak czy nie?
    (wydawało mi sie, ze ustalilismy juz ze nie, ale w kontekscie powyzszego -
    poprosze jednak o potwierdzenie)

    > Prywatne zdania w prywatnym języku odmiennym od powszechnie używanego
    > do domena małych dzieci.

    chyba "to domena małych dzieci?...
    Niemniej skoro pytanie brzmiało: czy ktos jeszcze nie zrozumiał, dosc
    jasnym jest, ze nie było kierowane do ciebie.
    Zwrociłes uwage, ze nikt inny nie miał problemów ze zrozumieniem?

    > W takim razie masz jeszcze zaburzenia percepcji.

    i pewnie dyslekcje...

    > Och, to nie ja zaglądam do kieliszków.

    Mam nadzieje, ze mimo wszystko rozumiesz, co oznacza zwrot "zagladac KOMUS
    do kieliszka"...

    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji
    Tylko że politycy go osiągają tuż po wyborach"

  • 55. Data: 2009-08-23 10:30:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ja ci gwarantuję że się da, nawet znajdą się tacy co go przejadą 120,
    > ale to nic nie wnosi do dyskusji o prawie drogowym i prawidłowym
    > oznaczeniu jezdni.

    :)

    > Są normy określające promienie łuków, stopnie
    > nachylenia i profilowania itd.. jak jesteś w stanie stwierdzić że
    > takie normy zostały przekroczone to zgłoś to do odpowiednich podając
    > jakie normy nie zostały zachowane. Jak nie wiesz dokładnie a tylko ci
    > się tak wydaje to pisz o wyjaśnienie sprawy.

    jasne, dzieki.

    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem
    można jeść w miejscu publicznym ;-)"
    DooMiniK: "A alkohol w czekoladkach czy w butelce obok? ;]"

  • 56. Data: 2009-08-23 16:38:52
    Od: Damian Skrycki <s...@g...pl>

    Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail s...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > dysponuja zdrowym rozsadkiem, ktory podpowiada, w ktora strone pochyla sie
    > droge na łuku.

    Teraz zdecyduj się czy łuk jest co jest nie tak. Czy kont nachylania
    łuku czy kierunek??
    Wcześniej pisałeś o koncie nachylenia (przynajmniej takie odniosłem
    wrażenie)teraz nagle o kierunku.
    Nic nie piszesz o otoczeniu drogi, a to też ma na to wpływ.

  • 57. Data: 2009-08-23 16:47:48
    Od: Damian Skrycki <s...@g...pl>

    Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail s...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > dlaczego?
    > Skoro zakret ma wyrzucajacy profil, to jasne jest ze dzialaja wieksze siły
    > odsrodkowe.
    > Latem moze to miec mniejsze znaczenie, zima wieksza bo i przyczepnosc
    > odpowiednio sie zmniejsza.
    > Pytanie moznaby postawic inaczej - dlaczego w miejscu, gdzie nic nie
    > przeszkadza wybudowac drogi w taki a nie inney sposób (brak zabudowan,
    > pole) buduje sie zakret ktory jest pochylony w ła strone i powoduje
> [...]
    Pytanie należy postawić inaczej czemu kierowca który widzi, że droga
    jest źle wyprofilowana [przechylenie drogi na zewnątrz](sam napisałeś że
    tak twierdził jeden z kierowców co z niej wyleciał) nie zwolnił przed
    zakrętem?? Szczególnie że jest zima i przyczepność się zmniejsza.
    Wniosek jest jeden dla mnie - kierowca nie potrafi czytać drogi, tylko
    ją ogląda, skoro nie odróżnia kierunku profilowania drogi i oba pokonuje
    z jednakową prędkością nie biorąc uwagi na siły ośrodkowe na różnych
    kierunkach pochylenia profilu drogi. Więc zapłacił frycowe.

  • 58. Data: 2009-08-23 17:05:57
    Od: Damian Skrycki <s...@g...pl>

    Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail s...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Wyobraz sobie sytuacje: normalna pogoda, wiosna, brak opadów, normalna
    > przejrzystosc powietrza.
    > Widzisz łuk i co robisz. No bo musisz zareagowac przed łukiem (chyba nie
    > bedziesz hamował w łuku). Zwalniasz do 10 bo przeciez 10 tez moze byc
    > niebezpieczne? Do 50? Do 90 bo tyle wynosi Vmax a nie było zadnego
    > ograniczenia czy ostrzezenia?

    Odczytuje stronę i kont nachylenia drogi i dobieram do tego prędkość.
    Najważniejsze jest strona nachylenia do wewnątrz czy zewnątrz lub brak i
    to widać z daleka i trzeba oglądać drogę by tego nie zobaczyć i nie
    zrozumieć.

  • 59. Data: 2009-08-23 17:18:18
    Od: Damian Skrycki <s...@g...pl>

    Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail s...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > bardzo mozliwe.
    > Jezeli by tak bylo - twoim zdaniem warto byłoby postawic tam znak - UWAGA
    > oblodzenia czy zostawiamy wszystko "czytaniu drogi"?

    Bardziej znak A - XX (nie pamiętam numeru) ze śnieżynką informujący o
    możliwości postania miejscowego oblodzenia/oszronienia i pogorszenia
    warunków drogowych.

  • 60. Data: 2009-08-23 17:34:52
    Od: Damian Skrycki <s...@g...pl>

    Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail s...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > no ta jest mało wazne. :)
    > Nie ma nawet numeru trzycyfrowego.

    > nie, swoje przeswiadczenie opieram na swoim odczuciu.

    > Przejscie pole - las.
    > w okresie wioseno -letnim nie słyszałem o takich przypadkach.

    To już wiele tłumaczy. Najgorsze z możliwych miejsc. Można się tam
    spodziewać wszystkiego. No ale od tego kierowca ma oczy by czytać drogę.
    To nie jest mantra, tylko zimą w takim miejscu można naprawdę spodziewać
    się każdego stanu drogi i zupełnie odmiennego od tego co było jeszcze 10
    metrów wcześniej.