  • 11. Data: 2007-07-31 07:44:26
    Temat: Re: Dozwolone od - odpowiedzialność prawna
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 31-07-2007 o 08:26:27 Waldek "Jakec" Bulkowski <j...@o...pl>
    napisał(a):

    > I, teoretycznie, wcale to nie muszą
    > być dokumenty.

    Moze byc odpis skrocony aktu urodzenia ;) Ostatnio na to kupowalem piwo w
    sklepie.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 12. Data: 2007-07-31 20:34:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości

    > Moze byc odpis skrocony aktu urodzenia ;) Ostatnio na to kupowalem piwo w
    > sklepie.

    Dość oryginalne. A na jakiej podstawie stwierdzono, ze to Twoja "metryka"?

  • 13. Data: 2007-07-31 20:37:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > np. żeby sprawdzić czy ma odpowiedni wiek do przedziału wiekowego danego
    > filmu.

    A jakaś podstawa prawna do takiego czegoś istnieje? Pytam, bo zdaje się, że
    nie ma. Sytuacja zbliżona do legitymowania na bramkach w dyskotekach.
    Generalnie praktyka kończy się przykro po pierwszym mądrym, który wzywa
    Policję, bowiem najczęściej po jej przyjeździe nie można nigdzie znaleźć
    "bramkarzy". Jakoś dziwnie się dematerializują. A jak się nie
    zdematerializują, to tym gorzej dla nich.

  • 14. Data: 2007-07-31 22:59:49
    Od: "goska wasilewska" <m...@p...com>

    No tak, niezła się dyskusja wywiązala, a myślałam, że to takie banalne
    pytanako. Dziękuje. Bez Waszych wyjaśnień mogłabym wyjść na natchnioną
    czepialską próbując domagać się przestrzegania prawa, którego nie ma. Wiem,
    ta grupa to nie miejsce na dyskusję o efektach takiej praktyki dla psychiki
    dzieci, ale nasuwa mi się pomysł, by chocby zadbać o morale i zamiast
    "dozwolony od.. " pisać "sugerowany wiek" lub coś w tym rodzaju. Po co od
    malego uczyć dzieciaki, że przestrzeganie prawa może i powinno być
    względne. )) A swoją drogą, pomysł z metryką podoba mi się, tylko do tej
    metryki trzeba chyba jeszcze jakiś dokument ze zdjęciem ))))
    Gośka

  • 15. Data: 2007-07-31 23:02:00
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 31-07-2007 o 22:34:41 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Dość oryginalne. A na jakiej podstawie stwierdzono, ze to Twoja
    > "metryka"?

    Mialem jeszcze stara wkladke ZTM, ktora miala zdjecie ale zadnych innych
    danych poza imieniem i nazwiskiem :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 16. Data: 2007-08-01 17:07:34
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Robert Tomasik napisał:
> [...]
    > Generalnie praktyka kończy się przykro po pierwszym mądrym, który wzywa
    > Policję, bowiem najczęściej po jej przyjeździe nie można nigdzie znaleźć
    Masz na myśli wpuszczanie od pewnego wieku (np. knajpy tylko dla
    studentów)? Też są nielegalne?

    Pozdrawiam, argothiel

  • 17. Data: 2007-08-01 22:38:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "argothiel" <a...@i...niechce.spamu.pl> napisał w
    wiadomości news:f8qekn$dui$1@news.onet.pl...
    > Masz na myśli wpuszczanie od pewnego wieku (np. knajpy tylko dla
    > studentów)? Też są nielegalne?

    Oczywiście, że są legalne. Problemem jest tylko nielegalność legitymowania
    wchodzących, która w tym przypadku jest słabym ogniwem.

  • 18. Data: 2007-08-02 18:01:40
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 2 sierpnia 2007 00:38
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8r28q$e0s$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > Oczywiście, że są legalne. Problemem jest tylko nielegalność legitymowania
    > wchodzących, która w tym przypadku jest słabym ogniwem.

    Ale dlaczego? przecież okazanie dokumentu jest dobrowolne. Okazujesz -->
    Wchodzisz. Nie okazujesz --> idziesz sobie dalej ulicą.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 19. Data: 2007-08-02 18:36:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Ale dlaczego? przecież okazanie dokumentu jest dobrowolne. Okazujesz -->
    > Wchodzisz. Nie okazujesz --> idziesz sobie dalej ulicą.

    Było już wiele razy. Po co kolejny raz dzielić włos na czworo?