  • 11. Data: 2009-09-03 22:32:02
    Temat: Re: Dowód osobisty w depozyt na czas korzystania z usługi
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Karalny jest sam fakt przetrzymywania dowodu, a nie nieoddanie na
    > żądanie.

    Ale nikt go nie przetrzymuje. Sam go tam połozyłeś jak ten pan cie
    poprosił. W każdej chwili możesz wziąć z półeczki.

  • 12. Data: 2009-09-03 22:32:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > http://www.wiadomosci24.pl/artykul/dowod_osobisty_w_
    zastaw_102871.html

    odniosłem się do zdania "Panie policjancie - a taki pan ma mój dowód
    osobisty i nie chce go oddać"

  • 13. Data: 2009-09-03 22:33:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > Ale nikt go nie przetrzymuje. Sam go tam połozyłeś jak ten pan cie
    > poprosił. W każdej chwili możesz wziąć z półeczki.

    Ta pani przyszła w tym futrze i w nim wychodzi... ;)

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-09-03 22:34:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    zastaw_102871.html

    > odniosłem się do zdania "Panie policjancie - a taki pan ma mój dowód
    > osobisty i nie chce go oddać"

    Uważam, że fakt oddania lub nie - nie ma znaczenia. Nawet jeśli dowód
    można w każdej chwili odebrać, to żądanie tego dowodu jako zastaw jest
    niezgodne z prawem i karalne nawet wtedy, jeśli obydwie strony się na
    taki zastaw zgadzają.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-09-03 22:55:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > No to co.
    > Skąd wiesz, że jak poprosisz o dowód to go nie dostaniesz bez oddawania
    > telefonu?

    Czego nie rozumiesz w słowie "zastaw", hmm?

  • 16. Data: 2009-09-03 23:10:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:
    > Ta pani przyszła w tym futrze i w nim wychodzi... ;)

    coś w tym stylu

  • 17. Data: 2009-09-04 05:11:23
    Od: "Bynio" <b...@i...pl>

    Użytkownik " GK" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Fajnie. Ale co z tego?

    Kiedyś nad morzem chciałem popływać na desce i też w wyporzyczalni musiałem
    dać dowód , potem przy zdaniu deski odebrałem ale koleś obok mnie miał
    mniejszczęścia bo facet który wydawał dowody pomylił jego dowód z kimś innym
    i potem zrobił się problem dla tych klientów a facet od desek powiedział ze
    on nic nie poradzi i niech się szukają bo w końcu mają adresy w tych
    dowodach.

  • 18. Data: 2009-09-04 13:22:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Bynio wrote:

> [...]
    > dowód z kimś innym i potem zrobił się problem dla tych klientów a facet
    > od desek powiedział ze on nic nie poradzi i niech się szukają bo w końcu

    No to facet od desek miał niebywałe szczęście, że trafił na spokojnych ludzi

  • 19. Data: 2009-09-04 15:36:56
    Od: " GK" <k...@g...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > To, że branie DO w zastaw jest karalne.

    Tak to jest jak się czyta (świadomie) tylko tytuł. W tytule wątku widzę zaś
    raczej chęć odciążenia klienta z konieczności przechowywania niewygodnie
    twardego DO w czasie przeprowadzania rozmowy telefonicznej. :)

    GK

  • 20. Data: 2009-09-04 17:22:24
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Powiedz to burmistrzowi dzielnicy W-wa Bemowo, który każe pobierać dowodziki w zamian
    za wtpozyczane "bezpłatnie" rowery wodne ;-))
    JaC

    -----