  • 1. Data: 2004-11-08 08:47:20
    Temat: Dowod osobisty
    Od: Tomq <t...@n...mam.maila.pl>

    Witam,
    Czy jest moze przepis ktory nakazuje obywatelowi noszenie przy sobie dowodu
    osobistego? Czy istnieja kary za nie posiadanie przy sobie takowego
    dokumentu? W ogole czy konieczne jest poruszanie sie po kraju z
    jakimkolwiek dokumentem tozsamosci? Co w przypadku gdy nie bede mial nic, a
    beda mnie chcieli wylegitymowac? Grozi cos za to?
    --
    pozdrawiam,
    Tomq

  • 2. Data: 2004-11-08 08:55:57
    Temat: Re: Dowod osobisty
    Od: "Karzel Reakcji" <k...@r...pl>

    Uzytkownik "Tomq" <t...@n...mam.maila.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > jakimkolwiek dokumentem tozsamosci? Co w przypadku gdy nie bede mial nic,
    > beda mnie chcieli wylegitymowac? Grozi cos za to?

    W ogóle jezeli nie popelnisz wykroczenia do godziny 22giej czy 23ciej od
    rana nie ma cie prawa nikt legitymowac ot tak na ulicy, bo mu sie podoba.
    Komuna dalej rzadzi, kradna i oszukuja jak dawniej, ale to juz nie stan
    wojenny tylko Zjednoczona Europa. Jezeli jedziesz pojazdem no to chyba wiesz
    sam, ze powinienes miec jakis dokument chocby uprawniajacy do jego
    prowadzenia. I tu znów jezeli nie popelnisz zadnego wykroczenia to policja
    nie ma prawa wlaczac za toba kogutów i sygnalu jezeli chce ciebie jedynie
    wylegitymowac. Do tego potrzebuja wyrazna zgode od dyzurnego w ich
    komisariacie, a jezeli nie maja innych podstaw do zatrzymania poza
    wylegitymowaniem, to takiej zgody nie powinni dostac. Niestety czesto sie
    zdarza, ze policja ma w dupie prawo tak jak i ja teraz.

    Zapluty Karzel Reakcji

  • 3. Data: 2004-11-08 10:33:04
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

> [...]
    > jakimkolwiek dokumentem tozsamosci? Co w przypadku gdy nie bede mial nic,
    > beda mnie chcieli wylegitymowac? Grozi cos za to?

    Niema zadnego obowiazku posiadania przy sobie jakichkolwiek dokumentów.
    jednak pan wladza moze wg widzi mi sie zatrzymac cie na 48h jesli "zachodzi
    uzasadnione podejrzenie popelnienia przestepstwa" chocby po to, by ustalic
    Twoja tozsamosc. A wiec na zasadzie widzi mi sie mozesz pójsc na 2 doby do
    pierdla, bo moze okazac sie, ze podejrzenie bylo bezpodstawne. Wiec nie
    majac dowodu przy sobie lepiej nie podskakuj panu wladzy.

  • 4. Data: 2004-11-08 22:52:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomq" <t...@n...mam.maila.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    nie ma obowiązku posiadania jakiegokolwiek dokumentu potwierdzającego
    tożsamość przy sobie. Wyjątki określają ustawy (stan wyjątkowy i wojenny -
    bodajże, bo mi się sprawdzać nie chce) o strefa nadgraniczna.

    Natomiast brak takiego dokumentu może powodować kłopoty w kontaktach z
    Policją i innymi tego typu organami, bo będzie trzeba ustalać tożsamość w
    inny sposób. Ale o ile nie naruszysz prawa, to kłopoty są umiarkowane,
    bowiem tożsamość można potwierdzić przez radiotelefon. Trwa to jednak kilka
    minut.

  • 5. Data: 2004-11-09 09:31:33
    Od: Tomq <t...@n...mam.maila.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > inny sposób. Ale o ile nie naruszysz prawa, to kłopoty są umiarkowane,
    > bowiem tożsamość można potwierdzić przez radiotelefon. Trwa to jednak
    > kilka minut.

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Mam już jasność :)
    --
    pozdrawiam,
    Tomq