  • 1. Data: 2005-03-11 21:49:19
    Temat: Dot. danych osobowych
    Od: "korargol" <m...@p...onet.pl>

    a konkretnie moje pytanie brzmi: Ktore dane podlegaja ochronie?
    bo np jesli umieszcze w bazie Jana Kowalskiego to ktory Jan Kowalski moze
    miec wglad do "swoich" danych osobowych.
    nieczytelny przyklad!
    Opisze to moze lepiej. Zbieram dane na temat roznych ogloszen FIRMOWYCH
    gdzie wraz z danymi firmy podane jest imie i nazwisko osoby kontaktowej
    (tylko imie i nazwisko). Czy musze miec jej zgode zeby umiescic ja w bazie??

  • 2. Data: 2005-03-11 22:11:18
    Temat: Re: Dot. danych osobowych
    Od: "Tomasz" <T...@i...pl>

    ja się doczytałem że to zależy do jakich celów ja zbierasz, jeśli do celów
    użytku domowego nie musisz, jeśli do celów komercyjnych chyba powinieneś
    (oprócz wystawienia faktury) jeżeli po danych da się określić konkretnie
    osobę. Z tego wynika że najprawdopodobniej jesli masz numer telefonu
    służbowy i Imię osoby w bazie możliwe że wtedy nie musisz rejestrować bazy.
    Ale to tylko przypuszczenia bo nie jestem prawnikiem. Konkrety powinieneś
    mieć w ustawie o ochronie danych osobowy z 97r. Zresztą może by się którys
    z prawników wypowiedział bo jak już wspomniałem nie jestem znawcą tematu
    :-)

  • 3. Data: 2005-03-12 00:48:04
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    korargol wrote:
> [...]
    > (tylko imie i nazwisko). Czy musze miec jej zgode zeby umiescic ja w bazie??

    Jeżeli zbierasz dane firmy, a przy nich nazwisko osoby kontaktowej to
    takie dane nie podlegają ochronie.