  • 51. Data: 2009-05-22 10:30:25
    Temat: Re: Dostęp do parkingu dla wybranych?
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:gv5rh4$a7f$1@news.onet.pl...

    > Ma prawo tylko do udziału i prawo głosu.

    W jakim sensie do "udziału"?

    Sam napisałeś, że ma prawo głosu :)

    > Nic się nie zmieniło, od wieków takie prawo ma tylko zarząd.

    A zarząd bierze się z zewnątrz czy jest wybierany spośród członków zarządu?

    > A czynsz nie ma żadnego związku z bycia członkiem, mylisz dwie zupełnie
    > różne rzeczy.

    Możliwe. Nigdy nie bawiłem się w żadne spółdzielnie mieszkaniowe i kwestię
    znam jedynie z opowieści.

  • 52. Data: 2009-05-22 10:34:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    > "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości

    > W jakim sensie do "udziału"?

    Nie wiesz co to jest udział w spółdzielni?

    > Sam napisałeś, że ma prawo głosu :)

    Ale nie przy decyzjach, tylko przy wyborze zarządu.
    Na tej samej zasadzie Ty decydujesz o remoncie drogi w swojej okolicy.

    > A zarząd bierze się z zewnątrz czy jest wybierany spośród członków
    > zarządu?

    Ke???

    > Możliwe. Nigdy nie bawiłem się w żadne spółdzielnie mieszkaniowe i kwestię
    > znam jedynie z opowieści.

    Zapewniam Cię, tak jest najzdrowiej. ;-)
    Mnie nie raz szlag trafiał jak jeszcze byłem członkiem spółdzielni, bez
    żadnego realnego wpływu na cokolwiek.

  • 53. Data: 2009-05-22 10:34:48
    Od: spp <s...@o...pl>

    Baloo pisze:

    > Siedzibę pracy ma we Wrocławiu. Więc o jakim dojeździe do pracy mowa?

    W pewnym momencie dyskusja zboczyła z głównego kierunku a moje uwagi
    dotyczyły rzeczywiście innej sprawy. :)

    > Prawo jest dla ludzi, a nie odwrotnie.

    Dobry argument, ale na grupie pl.soc.polityka. :)

    --
    spp

  • 54. Data: 2009-05-22 10:41:13
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Nie wiesz co to jest udział w spółdzielni?

    W spółdzielni mieszkaniowej? Nie wiem. Tzn. teoretycznie owszem, ale nie
    wiem, jak to wygląda w praktyce.

    > Ale nie przy decyzjach, tylko przy wyborze zarządu.

    Tylko i wyłącznie?
    Jednym słowem zarząd może wszystko i nic, a członek spółdzielni nie ma nic
    do gadania?
    Masakra.

    > Ke???

    Tfu! Miało być "członków spółdzielni"

    > Zapewniam Cię, tak jest najzdrowiej. ;-)
    > Mnie nie raz szlag trafiał jak jeszcze byłem członkiem spółdzielni, bez
    > żadnego realnego wpływu na cokolwiek.

    No to faktycznie strach się bać :)

  • 55. Data: 2009-05-22 10:41:54
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Dobry argument, ale na grupie pl.soc.polityka. :)

    Wobec tego tutaj pogadajmy o polityce ;-)

  • 56. Data: 2009-05-22 10:46:13
    Od: spp <s...@o...pl>

    Baloo pisze:

    > Wobec tego tutaj pogadajmy o polityce ;-)

    Zaglądałeś tam kiedyś?
    ;)

    --
    spp

  • 57. Data: 2009-05-22 10:46:32
    Od: Onufry Zagloba <Z...@g...com>

    On May 22, 11:03 am, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > A jeszcze prostszy pomysł, pożyczyć klucz od sąsiada i dorobić drugi.

    Prostszy ale zasadniczo jak dla mnie za bardzo na skróty. Nie ma się
    włamywać dorobionym kluczem tylko ma nabyć prawo do miejsca
    parkingowego. Jak dorobi mogą się czepiać że bezprawnie parkuje. A jak
    dostanie to miejsce to może nie ma w regulaminie punktu który mówi o
    tym, że wraz ze zmianą samochodu trzeba powtarzać procedurę
    "homologacji" miejsca parkingowego.

    Onufry Zagłoba

  • 58. Data: 2009-05-22 10:47:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > W spółdzielni mieszkaniowej? Nie wiem. Tzn. teoretycznie owszem, ale nie
    > wiem, jak to wygląda w praktyce.

    Kupujesz, płacisz i posiadasz.
    Świstek jakiś.
    Dopóki ze spółdzielni nie wystąpisz nie daje Ci praktycznie nic.

    > Jednym słowem zarząd może wszystko i nic, a członek spółdzielni nie ma nic
    > do gadania?

    Mniej więcej.
    Zwłaszcza w dużych spółdzielniach.

    > Masakra.

    Ano.

    > Tfu! Miało być "członków spółdzielni"

    Nie ma takiego obostrzenia.
    Może być ktokolwiek.

    > No to faktycznie strach się bać :)

    I to jest największy plus odrębnej własności lokali, że z tym całym burdlem
    masz mniej wspólnego.
    Albo nic, jeśli mieszkania wykupi większość i można wybrać innego zarządcę
    wspólnoty.

  • 59. Data: 2009-05-22 11:23:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Onufry Zagloba pisze:

    > Prostszy ale zasadniczo jak dla mnie za bardzo na skróty. Nie ma się
    > włamywać dorobionym kluczem tylko ma nabyć prawo do miejsca
    > parkingowego.

    Czyli według twojego pomysłu będzie jechał samochodem służbowym, około
    1km przed parkingiem przesądzie sie w starego malucha, i podjedzie sobie
    pod blok gdzie będzie mógł oficjalnie zaparkować. Gratuluje pomysłu.
    Ale jeśli jednak maluch miał tylko służyć wyłudzeniu kluczyka to
    naprawdę prościej jest go pożyczyć od sąsiada.

    --
    @2009 Johnson

  • 60. Data: 2009-05-22 12:44:07
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 22 Maj, 13:23, Johnson <j...@n...pl> wrote:

> [...]
    > Ale jeśli jednak maluch miał tylko służyć wyłudzeniu kluczyka to
    > naprawdę prościej jest go pożyczyć od sąsiada.

    Zaleta tego rozwiązania jest taka, że jeśli to będzie troszkę mniej
    niż 1km, maluch nawet nie musi być na chodzie - można dopchać.