-
1. Data: 2004-02-19 19:05:08
Temat: Dostęp do internetu i jego braki (długie)
Od: "Krzysztof Szatanik" <d...@b...inaczej.nie.dojdzie.o2.pl>
Witam
Od roku korzystam z usług pewnego prowidera w kwesti dostępu do
internetu. Ostatnio jednak jakość tej usługi tragicznie się pogorszyła.
Bardzo często (i często na dłuższy czas) nie ma wyjścia na świat poza sieć
lokalną providera (a więc nie realizowana jest w tym czasie umowa z winy
providera).
Jako że instalację przyłączenia do sieci prowidera (antena i urządzenie
radiowe, jako że sieć jest siecią radiową) wykonałem samodzielnie na swój
koszt. Z tej strony nie mam żadnych problemów, gdyż sygnał do gatewaya
(głównego komputera mojego providera) mam cały czas bezproblemowo. Nie ma
tylko wyjścia od komputera providera na świat.
Niestety, w treści umowy (bardzo lakonicznej, jak ktoś chce to mogę
tutaj zamieścić) nie ma nic na temat odpowiedzialności za niewywiązywanie
się z umowy (a więc brak dostępu do internetu). Jednak słyszałem gdzieś
kiedyś że ta kwestia jest jakoś regulowana odgórnie (coś jak np. brak prądu
itp). Czy jest to prawda. Czy jest są jakieś regulacje które mogą wymusić na
moim prowiderze aby skoro się nie wywiązuje w pełni z umowy zmniejszył mi
wysokość abonamentu?
Specjalnie w tym celu zainstalowałem ostatnio program do monitorowania
sieci, podający mi dokładne informacje tym kiedy i jak długo nie było
połączenia ze światem. Czy informacje z tego programu mogły by być jakimś
dowodem że provider nie wykorzystuje się z umowy?
Bardzo bym prosił o pomoc, a szczególnie podanie odpowiednich aktów
prawnych i jakiegoś zrozumiałego opisu jak te akty interpretować, abym miał
jakieś narzędzie w walce z providerem o polepszenie jakości łącza (a
właściwie jego niezawodności).
--
Z pozdrowieniami,
Krzysztof Szatanik.
[ -->> Diabl0 <<-of->> MAO Group <<-- ]
[-*> d...@a...doszlo.o2.pl GG: 2236900 <*--]
[_-> www.pomorze.mao.pl - www.mao.pl - www.dziwnow.pl <-__]
-
2. Data: 2004-02-25 16:16:37
Temat: Re: Dostęp do internetu i jego braki (długie)
Od: "remeeq" <r...@o...pl>
eeech ciężko. A jak sprawdziłeś to, że nie masz "wyjścia na świat",
próbowałeś ściągać kazaą czy eMulą? Często z racji "zamulania" przez
pozostałych użytkowników siec bardzo się spowalnia i admin ma 2 wyjścia:
1-pozwolić na to a wtedy reszta musi pocieszać się tym, że kiedyś skonczą,
2- przyciąć neta do wybranych formatów plików jakie można przesyłać.
najczęsciej będzie można wtedy przeglądać śmiało strony, wysyłać maile, a
nie będzie już działała kazaa emula ani chaty. Jest jeszcze trzecie
wyjście- może Twój provider ma za cieńkie łącze i zbyt dużą ilość
użytkowników... no cóż, nie wiem jakie Twoja sieć ma parametry. Coś bliżej
możesz podać? Jakie łącze, ilu użytkowniów, co dokładnie Ci nie działa?
Użytkownik "Krzysztof Szatanik"
<d...@b...inaczej.nie.dojd
zie.o2.pl> napisał w
wiadomości news:c131f9$apn$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam
>
> Od roku korzystam z usług pewnego prowidera w kwesti dostępu do
> internetu. Ostatnio jednak jakość tej usługi tragicznie się pogorszyła.
> Bardzo często (i często na dłuższy czas) nie ma wyjścia na świat poza sieć
> lokalną providera (a więc nie realizowana jest w tym czasie umowa z winy
> providera).
>
> Jako że instalację przyłączenia do sieci prowidera (antena i
urządzenie
> radiowe, jako że sieć jest siecią radiową) wykonałem samodzielnie na swój
> koszt. Z tej strony nie mam żadnych problemów, gdyż sygnał do gatewaya
> (głównego komputera mojego providera) mam cały czas bezproblemowo. Nie ma
> tylko wyjścia od komputera providera na świat.
>
> Niestety, w treści umowy (bardzo lakonicznej, jak ktoś chce to mogę
> tutaj zamieścić) nie ma nic na temat odpowiedzialności za niewywiązywanie
> się z umowy (a więc brak dostępu do internetu). Jednak słyszałem gdzieś
> kiedyś że ta kwestia jest jakoś regulowana odgórnie (coś jak np. brak
prądu
> itp). Czy jest to prawda. Czy jest są jakieś regulacje które mogą wymusić
na
> moim prowiderze aby skoro się nie wywiązuje w pełni z umowy zmniejszył mi
> wysokość abonamentu?
>
> Specjalnie w tym celu zainstalowałem ostatnio program do monitorowania
> sieci, podający mi dokładne informacje tym kiedy i jak długo nie było
> połączenia ze światem. Czy informacje z tego programu mogły by być jakimś
> dowodem że provider nie wykorzystuje się z umowy?
>
>
> Bardzo bym prosił o pomoc, a szczególnie podanie odpowiednich aktów
> prawnych i jakiegoś zrozumiałego opisu jak te akty interpretować, abym
miał
> jakieś narzędzie w walce z providerem o polepszenie jakości łącza (a
> właściwie jego niezawodności).
>
>
> --
> Z pozdrowieniami,
> Krzysztof Szatanik.
>
> [ -->> Diabl0 <<-of->> MAO Group <<-- ]
> [-*> d...@a...doszlo.o2.pl GG: 2236900 <*--]
> [_-> www.pomorze.mao.pl - www.mao.pl - www.dziwnow.pl <-__]
>
-
3. Data: 2004-02-27 09:29:30
Temat: Re: Dostęp do internetu i jego braki (długie)
Od: "Robcio" <r...@i...pl>
A co to za 2 wyjscia... kazde z nich jest lamaniem umowy. Placi sie za
dostep przy okreslonej przepustowosci (nie mozliwiej, ale realnej) i tyle...
Takich prametrow nie podadza bo nie musza..
a to co nie niedziala nie gra roli, bo siec nie dziala - przeczytaj raz
jeszcze