  • 21. Data: 2009-03-09 19:15:32
    Temat: Re: Dostep do czyjegos maila
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:gp3ip3$hd4$1@z-news.wcss.wroc.pl...
    > "grzech" <z...@w...pl> wrote
    > a w którym to roku?

    Niewłaściwe pytanie :-) Pytanie podstawowe, czemu pokrzywdzony się nie
    żalił.

  • 22. Data: 2009-03-09 19:17:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote
    > Piszesz o art. 267.1 czy .2? Bo po nowelizacji z 2008 par. 2 penalizuje
    > nielegalny dostęp do systemu. Jeśliby faktycznie potraktować serwer
    > pocztowy jako system, to samo nielegalne wejście tam byłoby karalne.

    Ale trzeba jeszcze dowieść, ze to vbyło umyślne działanie. Wyobraź sobie,
    że pomylę sie i wpiszę inny login na takie ALLEGRO. wpisuję hasło, a tu
    mnie nie wpuszcza. Czy to już usiłowanie? A jak przez przypadek inny
    uzytkownik będzie miał takie samo hasło i uda mi sie wejść?

    > Bez względu na to czy zapoznał się z informacjami. Problem tylko czy
    > faktycznie takie wejście na pocztę da się tak zakwalifikować.

    Moim zdaniem tak.

  • 23. Data: 2009-03-09 23:41:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > hasło, a tu mnie nie wpuszcza. Czy to już usiłowanie? A jak przez
    > przypadek inny uzytkownik będzie miał takie samo hasło i uda mi sie wejść?

    Formalnie masz rację, ale wytłumacz to potem jakiemuś sędziemu z jakaś
    własną, wyjątkowo ezoteryczną "wiedzą powszechną", który uzna, że skoro
    wszedłeś, to miałeś taki zamiar.

  • 24. Data: 2009-03-10 00:26:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:n1mg86-d52.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > Formalnie masz rację, ale wytłumacz to potem jakiemuś sędziemu z jakaś
    > własną, wyjątkowo ezoteryczną "wiedzą powszechną", który uzna, że skoro
    > wszedłeś, to miałeś taki zamiar.

    W znanych mi wypadkach problemem było raczej udowodnienie, ze osoba, która
    się na konto włamała, faktycznie zapoznała się z informacjami.

  • 25. Data: 2009-03-10 01:00:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > W znanych mi wypadkach problemem było raczej udowodnienie, ze osoba,
    > która się na konto włamała, faktycznie zapoznała się z informacjami.

    Cóż, w znanym i przypadku sąd uznał, że (telepatycznie zapewne)
    posiadłem wiedzę o rozmieszeniu i sprawności ukrytych kamer
    przygotowując mój tajny spisek i specjalnie wybrałem miejsce słabo nimi
    pokryte (i w dodatku z tajemniczą ich konserwacją w trakcie), więc już
    mi nic nie mów o obiektywności i zdrowym rozsądku odpowiednio (ahem)
    zmotywowanych sędziów.

  • 26. Data: 2009-03-10 07:27:34
    Od: "grzech" <z...@w...pl>

    > a w którym to roku?

    W zeszłym.

    pzdr.

  • 27. Data: 2009-03-10 07:30:55
    Od: "grzech" <z...@w...pl>

    > Niewłaściwe pytanie :-) Pytanie podstawowe, czemu pokrzywdzony się nie
    > żalił.

    Zażalenie wpłynęło 2 dni po terminie i łeb sprawy ukręcony.
    Pytanie, czy druga osoba (adresat) teraz - np - też może pozwać tego
    "czytacza" z tego samego artykułu?

    pzdr.

  • 28. Data: 2009-03-10 07:39:22
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 09 Mar 2009 18:13:36 +0100, Piotr [trzykoty] napisał(a):

> [...]
    > względu na to czy zapoznał się z informacjami. Problem tylko czy
    > faktycznie takie wejście na pocztę da się tak zakwalifikować.

    Definicji legalnej systemu informatycznego brak. Jest definicja systemu
    teleinformatycznego i ta się łapie.
    Jeśli jednak spojrzysz na inne przepisy, które nawet w nazwie posługują
    się pojęciem "system informatyczny" to okaże się, że zdecydowanie tak
    (por. Dokumentacja przetwarzania danych osobowych oraz warunki techniczne
    i organizacyjne, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy
    informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych - rozp. z 2004
    r., Przenoszenie treści księgi wieczystej do struktury księgi wieczystej
    prowadzonej w systemie informatycznym - rozp. z 2003 r., Zakładanie i
    prowadzenie ksiąg wieczystych w systemie informatycznym - rozp. z 2003
    r., Wyznaczenie sądów rejonowych, które zakładają i prowadzą księgi
    wieczyste w systemie informatycznym - rozp. z 2008 r.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 29. Data: 2009-03-10 10:52:37
    Od: DzikBagienny <n...@i...com>

    > Jaśniej :-) Z samego faktu, ze ktoś przełamał zabezpieczenie nie wynika
    > bezpośrednio fakt, że się zapoznał z informacjami, z którymi zapoznać
    > się nie miał prawa. A to jest przestępstwem, a nie samo wpisywanie
    > haseł. Ja taką informacją się gdzieś posłuży, no to wiadomo, że się
    > zapoznał. Jak nie, to średnio inteligentny internauta będzie się
    > tłumaczył, że omyłkowo wklepał te dane i wszedł, ale jak już wszedł, to
    > się zorientował, ze to nie jego konto i natychmiast się wylogował.

    A co jesli zapoznalem sie z informacjami w momencie kiedy byly do mnie
    przekierowane maile? Skoro przyszlo do mnie na skrzynke to logiczne jest
    ze to czytalem

  • 30. Data: 2009-03-10 19:06:35
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    "grzech" <z...@w...pl> wrote

    >W zeszłym

    W zeszłym dopiero była nowela kk, przed nią samo wejście nieuprawnione nie
    było penalizowane, jesli nie wiazalo sie z przelamaniem zabezpieczen i
    zapoznaniem z info, wiec może to bylo powodem.