  • 21. Data: 2017-12-22 17:25:11
    Temat: Re: Dostałem mandat - czy słusznie ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-22 o 15:37, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > No chyba, ze jednak nie, bo to np nie byl chodnik, albo stanowil droge
    > do posesji itp.

    Ale nie ma znaczenia jak było naprawdę, tylko co zostało wpisane w
    mandat, bo przyjmując mandat nieodwołalnie przyznaje się do opisanego
    tam czynu.

    > Policjanty tam bardzo malo pisza.

    Jeśli to "mało" polega na wpisaniu artykułu z kw., to tym gorzej, bo
    każdy czyn opisany w kw. jest przecież z definicji wykroczeniem.

    Jakby w mandacie miałby opisane, że to mandat za chodzenie w zielonej
    czapce - ooo, to wówczas rzeczywiście można by uznać, że mandat nałożono
    za czyn niebędący wykroczeniem.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2017-12-22 21:05:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Dec 2017 17:25:11 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Ale nie ma znaczenia jak było naprawdę, tylko co zostało wpisane w
    > mandat, bo przyjmując mandat nieodwołalnie przyznaje się do opisanego
    > tam czynu.

    Czynu. A jesli czyn nie stanowi wykroczenia, to sad moze mandat
    skasowac.

    Kolega nie neguje, ze tam jechal, tylko sie zastanawia czy jazda tam
    jest zabroniona.

> [...]
    >
    > Jakby w mandacie miałby opisane, że to mandat za chodzenie w zielonej
    > czapce - ooo, to wówczas rzeczywiście można by uznać, że mandat nałożono

    Dokladnie. A powinien byc czyn opisany - jazda po chodniku na ulicy
    xxx od nr nn do nnn :-)

    Co w zasadzie nie zmienia prawa do odwolania sie :-)

    J.

  • 23. Data: 2017-12-22 22:49:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-22 o 21:05, J.F. pisze:

    > Czynu. A jesli czyn nie stanowi wykroczenia, to sad moze mandat
    > skasowac.
    >
    > Kolega nie neguje, ze tam jechal, tylko sie zastanawia czy jazda tam
    > jest zabroniona.

    Ale i mandatu przecież nie dostał "za jazdę", tylko na przykład "za
    zaparkowanie w miejscu niedozowlonym, tj. czyn z art. ... kw.".

    > Dokladnie. A powinien byc czyn opisany - jazda po chodniku na ulicy
    > xxx od nr nn do nnn :-)

    W zasadzie nie powinien być tak opisany.

    > Co w zasadzie nie zmienia prawa do odwolania sie :-)

    To "odwołanie" odbywa się poprzez "czy przyjmuje pan mandat, czy mamy
    skierować sprawę do sądu"?

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2017-12-22 23:23:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Dec 2017 22:49:53 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Ale i mandatu przecież nie dostał "za jazdę", tylko na przykład "za
    > zaparkowanie w miejscu niedozowlonym, tj. czyn z art. ... kw.".

    O ile zrozumialem to za jazde po chodniku.
    A zapisali pewnie "art ... kw" :-)

    > W zasadzie nie powinien być tak opisany.

    A czemu nie ?

    > To "odwołanie" odbywa się poprzez "czy przyjmuje pan mandat, czy mamy
    > skierować sprawę do sądu"?

    To musisz doczytac.
    Albo ja musze doczytac aktualne przepisy.

    J.

  • 25. Data: 2017-12-22 23:36:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-22 o 23:23, J.F. pisze:

    > A czemu nie ?

    Bo to nie jest wypracowanie policjanta opisujące jego obserwacje, tylko
    powinien wpisać:

    "rodzaj i charakter wykroczenia oraz kwalifikację prawną"

    (Obwieszczenie PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 6 marca 2017 r. w sprawie
    ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
    w sprawie nakładania grzywien w drodze mandatu karnego)

    Czyli wpisze - parkowanie w miejscu niedozwolonym, tj. czyn zabroniony z
    art...

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2017-12-23 12:31:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-12-17 o 14:37, witek pisze:

    > Zadna.
    > Mandat przyjął.

    Ale kolejny może przyjąć,albo nie.

  • 27. Data: 2017-12-23 12:33:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-12-17 o 09:35, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Ale gdyby to była droga, to i tak nie mógłby zaparkować w ten sposób, bo
    > nie byłoby mozliwości przejazdu....

    Ale za jazdę wzdłuż trudno go ukarać, a policjanci widzieli, że jechał,
    a nie, że parkował. Może jedynie się zatrzymał.

  • 28. Data: 2017-12-23 23:10:54
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/22/2017 8:03 AM, J.F. wrote:
    > Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup

    > No nie calkiem - jesli czyn nie stanowil wykroczenia, to ciagle mozna
    > sie odwolac.
    >
    > J.

    Zapewne na mandacie jest napisane, ze nie zdjął czapki przed
    przechodzącym patrolem.

  • 29. Data: 2017-12-23 23:12:10
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/22/2017 8:09 AM, Marcin Debowski wrote:
    > No zaraz, ale jak to jest, zgoda to przyznanie się do winy i on się
    > zgodził, że tam stał, ale jeśli policjant nałożył mandat za cos za co
    > nie można nałożyć mandatu to ten mandat jest aby na pewno wazny?

    a nałożył?

    ps. dalej mandat jest wazny, mozna sie tylkow ciagu 7 dni odwołać.

  • 30. Data: 2017-12-24 01:30:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-23, witek <w...@g...pl> wrote:
    > ps. dalej mandat jest wazny, mozna sie tylkow ciagu 7 dni odwołać.

    A jeśli mandat opisuje sytuację, która nie odpowiada stanowi faktycznemu?
    (rozumiem, że to byłby formalny błąd, a nie poświadczenie nieprawdy)

    I nadal nie wiem (to pytanie do ogółu) skąd ktoś, w mniej oczywistych
    sytuacjach, ma wiedzieć co jest chodnikiem.

    --
    Marcin