  • 11. Data: 2008-11-18 20:10:16
    Temat: Re: Prawo do prywatności filmy na youtube
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gfv736$opv$00$1@news.t-online.com e-zop
    <e...@o...pl> pisze:

    > Co znaczy "swoje" ?
    To znaczy takie, które są dla ciebie przeznaczone, bądź których jesteś
    uczestnikiem (czynnym lub biernym).
    Zabroniony natomiast jest podsłuch (z oczywistymi wyjatkami).

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2008-11-18 20:21:51
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

> [...]
    > uczestnikiem (czynnym lub biernym).
    > Zabroniony natomiast jest podsłuch (z oczywistymi wyjatkami).

    To tajne nagrywanie czyjejs wypowiedzi nie jest podsluchem ?

  • 13. Data: 2008-11-18 20:49:40
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 18 listopad 2008 20:00
    (autor Wojtek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1...@n...onet.pl>):

    > Czy wystawiając filmik na youtube nagrany ukrytą kamerą bez zgody osób w
    > nim występujących mogę ponieść konsekwencję prawno karne ?

    Jak ich wystąpienie ma indywidualny charakter to jest chronione jak każde
    inne dzieło przez prawo autorskie.

    --
    Tristan

  • 14. Data: 2008-11-18 20:54:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gfv854$r16$00$1@news.t-online.com e-zop
    <e...@o...pl> pisze:

    > To tajne nagrywanie czyjejs wypowiedzi nie jest podsluchem ?
    Może być, może nie być.
    Czytaj ze zrozumieniem.

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2008-11-18 21:00:48
    Temat: Doprecyzowanie
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    Na moje zaproszenie przyszło dwóch kaznodziei protestanckich w celach
    werbunkowych jak sądzę.

    Wszyscy byliśmy uczestnikami tej dyskusji która odbyła się w moim domu.
    Postanowiłem upublicznić ten filmik wystawiając go na youtube i stąd moje
    zapytanie:

    Czy narażam się w ten sposób na odpowiedzialność prawno karną??
    W filmie zakryłem twarze uczestników

  • 16. Data: 2008-11-18 21:11:45
    Temat: Re: Doprecyzowanie
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    > Czy narażam się w ten sposób na odpowiedzialność prawno karną??
    > W filmie zakryłem twarze uczestników

    Za samo nagranie-podsłuch - nie.
    Za pozostałe raczej nie, chyba, że ktoś by się przepił, że np. po głosie
    można ich rozpoznać albo, że wystąpienie było utworem w sensie prawa
    autorskiego.

  • 17. Data: 2008-11-18 21:11:51
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    >W wiadomości news:gfv854$r16$00$1@news.t-online.com e-zop

    > Może być, może nie być.
    > Czytaj ze zrozumieniem.
    >
    > --
    > Jotte

    A kto decyduje o tym, czy jest, czy nie jest...???

  • 18. Data: 2008-11-18 21:15:32
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "e-zop" <e...@o...pl> wrote
    > A kto decyduje o tym, czy jest, czy nie jest...???

    Decyduje sytuacja, czy spełnia znamiona art. 267 2 kk
    http://kodeks-karny.ovh.org/kodeks-karny-czesc-szcze
    golna/rozdzial-XXXIII-przestepstwa-przeciwko-ochroni
    e-informacji.html

  • 19. Data: 2008-11-18 21:20:56
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    > Za samo nagranie-podsłuch - nie.
    > Za pozostałe raczej nie, chyba, że ktoś by się przepił, że np. po głosie
    > można ich rozpoznać albo, że wystąpienie było utworem w sensie prawa
    > autorskiego.

    W zasadzie to ci panowie są ogólnie znani w lokalnym środowisku nie mówiąc
    już o wspólnocie wyznaniowej z której pochodzą. Zakładam więc że nie tylko po
    głosie ale po specyfice sylwetki z pewnością są do zidentyfikowania.
    Rozumiem więc że jeżeli do takiego rozpoznania dojdzie to mogę mieć problem.
    Jakiś pozew cywilny? Ile za to grozi? Chodzi oczywiście o grzywnę.

  • 20. Data: 2008-11-18 21:25:01
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "Wojtek" <w...@o...pl> wrote
    > Jakiś pozew cywilny?

    Pozew cywilny to odszkodowanie dla nich za naruszenie dóbr osobistych

    >Ile za to grozi? Chodzi oczywiście o grzywnę.

    W cywilnym nie ma czegoś takiego.