  • 1. Data: 2007-03-01 22:58:57
    Temat: Doniesienie za bezpodstawne doniesienie
    Od: "pawel" <r...@p...onet.pl>

    Prosze o pomoc w nastepujacej sprawie. Otoz ktos zlozyl na mnie doniesienie do
    prokuratury o popelnieniu przeze mnie przestepstwa. W wyniku sledztwa
    prokuratura umorzyla sprawe nie dopatrujac sie znamion przestepstwa. Slyszalem,
    ze teraz ja z kolei moge zlozyc doniesienie na tego, ktory na mnie skarzyl, o to
    wlasnie, ze bezpodstawnie zlozyl to doniesienie. Ale jak to formalnie zrobic? Co
    napisac do prokuratury? Z gory dzieki.
    pawel

  • 2. Data: 2007-03-02 07:27:49
    Temat: Re: Doniesienie za bezpodstawne doniesienie
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    Użytkownik "pawel" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skarzyl, o to
    > wlasnie, ze bezpodstawnie zlozyl to doniesienie. Ale jak to formalnie

    To ze umorzono nie oznacza ze on to zrobił bezpodstawnie. W jego
    subiektywnym mniemaniu mogło byc uprawdopodobnione ze cos było na rzeczy.
    Własnie dlatego progurator sprawdza (czy aby na pewno prokuratura wszczeła
    sledztwo ? - Skoro wszczeła to jednak cos było na rzeczy ) Musiałbys
    udowodnic ze on to zrobił z czystej złośliwości a i to nie wiadomo czy cos
    da.

    A.

  • 3. Data: 2007-03-02 13:09:09
    Od: "pawel" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > sledztwo ? - Skoro wszczeła to jednak cos było na rzeczy ) Musiałbys
    > udowodnic ze on to zrobił z czystej złośliwości a i to nie wiadomo czy cos
    Jednak kiedys czytalem jakis art chyba w KK, ze w pzrypadku umorzenia sledztwa
    oskarzany ma prawo oskarzyc teraz oskazryciela, zcyli tego, ktory zlozyl
    doniesienie. Nie moge teraz dojs do tego.

  • 4. Data: 2007-03-02 20:27:10
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:es8jst$n3d$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Musiałbys udowodnic ze on to zrobił z czystej złośliwości a i to nie
    > wiadomo czy cos da.

    Da, da. Art.234 K.K nie jest wcale tak rzadko stosowany.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 5. Data: 2007-03-02 21:17:50
    Od: r...@p...onet.pl

    > Da, da. Art.234 K.K nie jest wcale tak rzadko stosowany.

    Dzieki. A ten, ktory oskarzal nie moze skutecznie bronic sie w ten sposob, ze
    powie nie wiedzial, ze falszywie oskarzal, byl swiecie przekonany, ze popelniono
    przestepstwo i na swoja obrone doda, ze nie jest prawnikiem?
    pawel