  • 21. Data: 2008-03-21 08:30:47
    Temat: Re: Domena internetowa
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    Olgierd pisze:

    > Bardzo dziękuję :)
    >
    > Giersch był pierwszy, ale zauważ, że mowa jest o znakach słowno-
    > graficznych, a przecież u licha, nie da się w ten sposób zablokować
    > całego ruchu na MAIL.
    >
    > Jeśli tak jest to mi powiedz, zaraz ja jako Money.pl dobiorę się do rzyci
    > O2 za HotMoney ;-)))
    >
    > Mało tego, jako że wystąpiliśmy o BusinessClick, oczywiście zaraz wezmę
    > za tyłek wszystkich, którzy sobie wpiszą "Click" w znak towarowy/domenę
    > (a nawet w nicka -- chociaż Click tu raczej nie pisuje).

    Olgierd - wątek sie zapowiada ciekawie, ale zagoniony teraz jestem -
    wrócę do niego jutro, może na prv?

  • 22. Data: 2008-03-21 08:41:39
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 21 Mar 2008 09:30:47 +0100, Roman Rumpel napisał(a):

    > Olgierd - wątek sie zapowiada ciekawie, ale zagoniony teraz jestem -
    > wrócę do niego jutro, może na prv?

    OK, aczkolwiek nie musi być priv - niech się wżdy ludzie też nauczają :-)

    Wesołych Świąt!

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 23. Data: 2008-03-21 09:02:52
    Od: dante <d...@p...onet>

    Użytkownik a...@g...com napisał:

> [...]
    > firmy z Austrii.
    > Zgodnie z żądaniem usunąłem moją domenę. Nie byłoby problemu ale
    > kancelaria dołączyła deklarację którą mam wypełnić i w której oprócz
    > tego że mam zgodzić się na usunięcie domeny (co już zrobiłem) żąda ode
    > mnie 1200 Euro za jak to nazwali koszt interwencji (die Kosten des
    > Einschreitens).
    > Chciałbym się dowiedzieć czy takiego żądaniania nie powinni wysłać do
    > mnie listem poleconym. Nie dostałem również żadnego dokumentu / dowodu
    > że faktycznie kancelaria jest reprezentantem firmy z Austrii.

    wyslij do nich identyczne pismo i zazadaj 12000euro kosztow upomnienia,
    strat moralnych i czasu ludzi czytajacych ta grupe

  • 24. Data: 2008-03-21 11:22:54
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <p...@r...org>,
    Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > Decyzja OHIM ma prawie miesiąc, przedwczoraj została opublikowana.
    > Inna sprawa, że rozstrzygnięcie jest raczej dziwne:
    >
    > http://olgierd.bblog.pl/wpis,gmail;gorzki;smak;poraz
    ki;google,10110.html

    Bo ja wiem? Pozwoliłbyś producentowi obuwia sportowego na używanie np.
    znaku z napisem "a-didas" w kółku? Graficznie mało podobne, na dodatek
    można uzasadniać, że w Polsce słowo "adidasy" oznacza rodzaj obuwia
    sportowego dowolnej marki.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 25. Data: 2008-03-21 12:36:30
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 21 Mar 2008 12:22:54 +0100, Jarek Spirydowicz napisał(a):

> [...]
    > znaku z napisem "a-didas" w kółku? Graficznie mało podobne, na dodatek
    > można uzasadniać, że w Polsce słowo "adidasy" oznacza rodzaj obuwia

    Z tą może różnicą, że adidas niewątpliwie jest znakiem renomowanym.
    Natomiast nie jest takim ani G-mail ani Gmail.

  • 26. Data: 2008-03-25 06:56:22
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A co to ma do rzeczy???

    zasadniczo duzo, bo nadal nie rozumiesz ze tu chodzi o polaczenie 2 spraw, a nie
    tylko jednej, domene mozesz sobie zalozyc i nikt ci tego nie broni, nie wolno ci
    tylko prowadzic pod ta domena dzialalnosci gospodarczej zbieznej z dzialalnoscia
    podmiotu, ktorego nazwa jest zblizona lub identyczna z nazwa twojej domeny, jak
    to zrobisz, a do tego ten podmiot okaze sie byc wczesniej niz ty, miec
    zarejestrowany znak handlowy itd itp, to mozesz wlasnie miec problemy z
    posadzeniem o nieuczciwa konkurencje

  • 27. Data: 2008-03-27 11:14:43
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <p...@r...org>,
    Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > wpis,gmail;gorzki;smak;porazki;google,10110.html

    > Z tą może różnicą, że adidas niewątpliwie jest znakiem renomowanym.
    > Natomiast nie jest takim ani G-mail ani Gmail.

    A to coś zmienia? Ochronie podlegają tylko uznane marki?
    Ja się z wyrokiem zgadzam. To powinno działać w obie strony. Nie tylko
    nie pozwalać drobnym na podszywanie się pod wielkich, ale również
    wielkim na wypieranie małych.
    Pomyśl - czy gdyby zarejestrowali znak googla, nie daliby mu argumentu w
    walce o domenę "gmail.de"?

  • 28. Data: 2008-03-27 11:18:31
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <fsa7qb$mdc$1@news2.task.gda.pl>,
    "szerszen" <s...@t...pl> wrote:

> [...]
    > dzialalnoscia
    > podmiotu, ktorego nazwa jest zblizona lub identyczna z nazwa twojej domeny,

    Eee, moment. Nie mogę przy ul. Citroena (jest taka w Szczecinie)
    uruchomić fabryki samochodów, bo to nieuczciwa konkurenacja?

  • 29. Data: 2008-03-27 11:44:32
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 27 Mar 2008 12:14:43 +0100, Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > A to coś zmienia? Ochronie podlegają tylko uznane marki?

    Nie, znaki renomowane działają "zawsze i wszędzie".

    > Ja się z
    > wyrokiem zgadzam. To powinno działać w obie strony. Nie tylko nie
    > pozwalać drobnym na podszywanie się pod wielkich, ale również wielkim na
    > wypieranie małych.

    Ale tu nie chodzi o to kto jest kim. Mowa jest o znakach *słowno-
    graficznych* a nie *słownych*, a znaki te są do siebie całkowicie
    niepodobne.

    W ten sposób mógłbyś - jako uprawniony do jakiegoś znaku towarowego -
    zablokować ruch na całym froncie znaków nawet dalece *niepodobnych* do
    Twego znaku.

    > Pomyśl - czy gdyby zarejestrowali znak googla, nie
    > daliby mu argumentu w walce o domenę "gmail.de"?

    Kwestia praw do domeny jest wtórna. I nie daliby mu praw, ponieważ
    Giersch ma prawa do znaku.

    Hint: jest sobie portal Money.pl, który ma znak słowno-graficzny Money.pl
    itd. I jest sobie takie coś http://hotmoney.pl/
    I ja Ci powiem, że nawet do głowy by mi nie przyszło pisać do O2.pl
    jakiekolwiek "Cease and Desist" w tej sprawie.

  • 30. Data: 2008-03-27 13:42:55
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <p...@r...org>,
    Olgierd <n...@r...org> wrote:

> [...]
    >
    > Ale tu nie chodzi o to kto jest kim. Mowa jest o znakach *słowno-
    > graficznych* a nie *słownych*, a znaki te są do siebie całkowicie

    Graficznie. Słownie są bardzo podobne. Dla mnie jest logiczne, że różnić
    się powinny oba elementy znaku, a nie tylko jeden - bo mogą być
    odbierane oddzielnie.

    > W ten sposób mógłbyś - jako uprawniony do jakiegoś znaku towarowego -
    > zablokować ruch na całym froncie znaków nawet dalece *niepodobnych* do
    > Twego znaku.

    Całkowicie niepodobny to taki, gdzie różni się i grafika, i treść. Nie
    widzę powodu do preferowania jednej albo drugiej.

    > Kwestia praw do domeny jest wtórna. I nie daliby mu praw, ponieważ
    > Giersch ma prawa do znaku.

    "Wysoki sądzie, my mamy zarejestrowany znak gmail, a Pan Giersch -
    g-mail..."

> [...]
    > I ja Ci powiem, że nawet do głowy by mi nie przyszło pisać do O2.pl
    > jakiekolwiek "Cease and Desist" w tej sprawie.

    Ale gdyby było m-oney i money, to pewnie byś się zastanowił :)