  • 11. Data: 2008-03-20 09:53:37
    Temat: Re: Domena internetowa
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik a...@g...com napisał:
    > Sprawa dotyczy domeny internetowej.
    [..]
    > Co mogę w tej sytuacji zrobić?

    Buacha cha cha cha !!!!!!!!!

    Widzę, że oszuści znaleźli nowy sposób wyłudzania kasy od Internautów :)

    ubawiony
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 12. Data: 2008-03-20 11:00:21
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <frs6bg$624$1@inews.gazeta.pl>,
    Roman Rumpel <r...@g...pl> wrote:

    > Możesz mieć rację, chyba, że austriackie przedsiębiorstwo ma
    > zarejestrowany w Polsce albo/i w Unii znak towarowy identyczny lub
    > bardzo zbliżony do nazwy domeny a zakres działalności autora wątku i tej
    > firmy austriackiej sie pokrywa. Wtedy doradzałbym jednak ostrożność, co
    > do korzystania z domeny.

    Trochę mało danych mamy, ale czarny scenariusz uważam za bardzo mało
    prawdopodobny. Już samo łączenie zarejestrowania znaku towarowego z
    prawem do domeny jest co najmniej wątpliwe.

    > Co do żądania kosztów - pełna zgoda. Nie ma mowy o żadnym płaceniu

    Ja bym wręcz sugerował wizytę w najbliższym komisariacie i zgłoszenie
    próby oszustwa/wyłudzenia.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 13. Data: 2008-03-20 11:27:14
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> pisze:

    > Ja bym wręcz sugerował wizytę w najbliższym komisariacie i zgłoszenie
    > próby oszustwa/wyłudzenia.

    To jest nawet niezłe: Niech te [...] też mają trochę "zabawy" :-)
    Tylko radziłbym używania przy zgłaszaniu sformułowania:
    "podejrzenia próby popełnienia przestępstwa przez usiłowanie ..."
    Żeby było się potem trudno było czepiać *ciebie* za to zgłoszenie ;-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Tragedia: zakochać się w twarzy, a ożenić z całą dziewczyną.

  • 14. Data: 2008-03-20 11:30:20
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 20 Mar, 12:00, Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> wrote:

    > Ja bym wręcz sugerował wizytę w najbliższym komisariacie i zgłoszenie
    > próby oszustwa/wyłudzenia.
    >
    > --
    > Jarek
    > To tylko moje prywatne opinie.

    Wystarczy przeczytac dzisiejszy wyrok OHIM w sprawie nazwy Gmail w
    europie. Wlascicielem bardzo podobnego do googlowego Gmaila znaku
    towarowego i nazwy "gmail.de" jest jakis niemiec. Google przegralo juz
    kilka spraw, dzis jest wyrok Biura Harmonizacji Rynku Wewnętrznego ze
    racja jest po stronie Daniela Gierscha. Co wiecej, stwierdzili ze
    znaki sa podobne i dlatego google musi uzywac innego w europie. nie
    udalo im sie tez odebrac domeny Grupie Młodych Artystów i Literatów
    gmail.pl. Wiec musza udownic ktora to tres jest czynem nieuczciwej
    konkurencji?

  • 15. Data: 2008-03-20 13:15:08
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 20 Mar 2008 04:30:20 -0700, SzalonyKapelusznik napisał(a):

> [...]
    > towarowego i nazwy "gmail.de" jest jakis niemiec. Google przegralo juz
    > kilka spraw, dzis jest wyrok Biura Harmonizacji Rynku Wewnętrznego ze

    Decyzja OHIM ma prawie miesiąc, przedwczoraj została opublikowana.
    Inna sprawa, że rozstrzygnięcie jest raczej dziwne:

    http://olgierd.bblog.pl/wpis,gmail;gorzki;smak;poraz
    ki;google,10110.html

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 16. Data: 2008-03-20 13:51:23
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Sorry, ale nie rozśmieszaj mnie. Zauważ że ta firma mieści się w Austrii :-).
    > Firm o identycznej nazwie jak moja i robiących dokładnie to samo co moja jest
    > w Polsce kilka (widzę na liście operatorów telekomunikacyjnych na stronie
    > UKE). I nikt nikogo nie ściga.

    zapominasz ze mowa o internecie

    > Po prostu Austriacy zwietrzyli, że mogą zastraszyć frajera i wydębić parę Euro
    > :-).

    a tu juz mozna by sie zastanowic jak sie ma do tego fakt ze jestesmy w uni

  • 17. Data: 2008-03-20 16:16:06
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > zapominasz ze mowa o internecie

    A co to ma do rzeczy??? Jeśli nie mogę założyć domeny o nazwie podobnej do
    czyjejś, bo ten sobie taką nazwę "zastrzegł", to gdzie jest ta granica
    podobieństwa? Skoro gdzieś ona jest to dlaczego NASK (czy jak tam się nazywa
    ta organizacja) pozwala takie domeny zakładać? Przecież ja nie muszę
    wiedzieć że firma XXXXY istnieje i zajmuje się tym czym ja chcę się zająć?
    Nie mogę założyć firmy XXXXZ? I założyć sobie takiej domeny w internecie?
    Oczywiście cały czas przyjmuję założenie że Twórca wątku nie prowadzi
    jakiejś negatywnej reklamy tej austriackiej firmy na swojej stronie...

    > a tu juz mozna by sie zastanowic jak sie ma do tego fakt ze jestesmy w uni

    Myślę że nijak...

  • 18. Data: 2008-03-20 19:20:52
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:

> [...]
    > udalo im sie tez odebrac domeny Grupie Młodych Artystów i Literatów
    > gmail.pl. Wiec musza udownic ktora to tres jest czynem nieuczciwej

    Bez szukania, bo nie mam dzis do tego głowy - kto był pierwszy?

  • 19. Data: 2008-03-20 19:25:27
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    Roman Rumpel pisze:

    > Bez szukania, bo nie mam dzis do tego głowy - kto był pierwszy?

    Doczytałem u Olgierda ( przy okazji, uznanie za serwis) i wychodzi na
    to, że, jak przypuszczałem, gmail przegrał bo był w rejestracji znaku w
    Unii dużo późniejszy.

    W przypadku wątkotwórcy może być akurat dokładnie odwrotnie.

  • 20. Data: 2008-03-21 08:19:29
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 20 Mar 2008 20:25:27 +0100, Roman Rumpel napisał(a):

    > Doczytałem u Olgierda ( przy okazji, uznanie za serwis) i wychodzi na
    > to, że, jak przypuszczałem, gmail przegrał bo był w rejestracji znaku w
    > Unii dużo późniejszy.

    Bardzo dziękuję :)

    Giersch był pierwszy, ale zauważ, że mowa jest o znakach słowno-
    graficznych, a przecież u licha, nie da się w ten sposób zablokować
    całego ruchu na MAIL.

    Jeśli tak jest to mi powiedz, zaraz ja jako Money.pl dobiorę się do rzyci
    O2 za HotMoney ;-)))

    Mało tego, jako że wystąpiliśmy o BusinessClick, oczywiście zaraz wezmę
    za tyłek wszystkich, którzy sobie wpiszą "Click" w znak towarowy/domenę
    (a nawet w nicka -- chociaż Click tu raczej nie pisuje).