  • 31. Data: 2021-11-29 13:32:55
    Temat: Re: Dokumenty z wskanowanymi podpisami
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 29 Nov 2021 13:20:53 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Ale co, boisz się że te umowy nie będą ważne?
    > Czy że ktoś Cię szarpnie, że wysłałeś im niepodpisane de facto?

    Temat się pojawił, więc dopytałem, jak to jest od strony formalnoprawnej;
    tak czystej ciekawości.
    Żadnych tam lęków do tej pory nie odczuwałem, bo nie wiem nawet, co
    musiałoby się wydarzyć, żeby ktoś się przyczepił.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 32. Data: 2021-11-29 14:11:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-11-2021 o 13:32, Olin pisze:

    > Temat się pojawił, więc dopytałem, jak to jest od strony formalnoprawnej;
    > tak czystej ciekawości.

    Tak jak powyżej - wysyłasz im niepodpisany papierek.
    A oni wysyłają Ci podpisaną umowę?
    Wątpię....

    > Żadnych tam lęków do tej pory nie odczuwałem, bo nie wiem nawet, co
    > musiałoby się wydarzyć, żeby ktoś się przyczepił.

    No właśnie.

  • 33. Data: 2021-11-29 14:24:50
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 29 Nov 2021 14:11:46 +0100, Cavallino napisał(a):

    > wysyłasz im niepodpisany papierek.
    > A oni wysyłają Ci podpisaną umowę?
    > Wątpię....

    Wątpisz całkiem słusznie, bo wysyłamy sobie emalią pliki pdf.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 34. Data: 2021-11-29 14:36:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-11-2021 o 14:24, Olin pisze:

    > Wątpisz całkiem słusznie, bo wysyłamy sobie emalią pliki pdf.

    Pytanie, czy końcowo dostajesz choćby skan, jakiejś odręcznie podpisanej
    przez nich wersji...

    BTW: ja już miałem przypadek, że chciałem im wysłać naprawdę prawidłowo
    podpisaną wersję umowy, tj. podpisem kwalifikowanym.
    Nie byli zainteresowani taką opcją.
    Widać wolą takie jak Twoje, tj. niepodpisane, ale z obrazkiem. ;-)

  • 35. Data: 2021-11-29 14:56:11
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 29 Nov 2021 14:36:58 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Pytanie, czy końcowo dostajesz choćby skan, jakiejś odręcznie podpisanej
    > przez nich wersji...

    Jeśli chodzi o biuro, z którym ostatnio się woziłem, to przysyłają pdf z
    parafkami na każdej stronie, a na ostatniej jest podpis i bardzo ładna
    pieczątka właściciela. Kiedy na nią kliknąć (i na parafki też) widać, że to
    wstawione obrazki. Ja dokładam swój zeskanowany podpis i odsyłam.
    Wszyscy są zadowoleni i nikt nie narzeka, dopóki nikt nie doniesie, a ja
    nie mam zamiaru.

    Aha, w emalii od biuro jest zdanie:
    "Ze względu na elektroniczną archiwizację dokumentów, prosimy o odsyłanie
    parafowanych i podpisanych umów WYŁĄCZNIE drogą elektroniczną (nie
    rejestrujemy umów przesyłanych drogą tradycyjną za pośrednictwem poczty /
    kuriera)."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 36. Data: 2021-11-29 15:36:05
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Nie, ale odcisk sygnetu na lakowej pieczęci miał zupełnie inne zadanie.
    > Po pierwsze, sygnował autor dokumentu, nie czytelnik. Po drugie, pieczęć
    > miała też zapewnić tajność przsyłki na linii od adresata do odbiorcy.

    Na traktatach pieczęcie wisiały na sznurkach.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:AGAD_Traktat_poko
    jowy_polsko_krzyzacki_1435_5.png
    Im więcej pieczęci, tym większa wiarygodność pisma, bo było dużo świadków.

    WM

  • 37. Data: 2021-11-29 15:46:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-11-2021 o 14:56, Olin pisze:

> [...]
    > pieczątka właściciela. Kiedy na nią kliknąć (i na parafki też) widać, że to
    > wstawione obrazki. Ja dokładam swój zeskanowany podpis i odsyłam.

    LOL !!!
    Niezła fikcja.
    Tak sobie lecieć (albo wysyłać kogoś) gdzieś bez podpisanej umowy....

    > Wszyscy są zadowoleni i nikt nie narzeka, dopóki nikt nie doniesie, a ja
    > nie mam zamiaru.

    Tu nie ma na co donosić, bo to nie jest karalne, zawieranie umów w
    formie pisemnej nie jest obowiązkowe.

    Pozostaje kwestia ważności takiej umowy na gruncie cywilnym.
    Jakieś dorozumienie wchodzi w rachubę, albo akceptacja przez jej wykonanie?

    > Aha, w emalii od biuro jest zdanie:
    > "Ze względu na elektroniczną archiwizację dokumentów, prosimy o odsyłanie
    > parafowanych i podpisanych umów WYŁĄCZNIE drogą elektroniczną

    I tego nie zrobiłeś.

  • 38. Data: 2021-11-29 15:58:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WM napisał:

    > Na traktatach pieczęcie wisiały na sznurkach.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:AGAD_Traktat_poko
    jowy_polsko_krzyzacki_1435_5.png
    > Im więcej pieczęci, tym większa wiarygodność pisma, bo było dużo świadków.

    No a teraz wyobraźmy sobie, jak ten traktat mógłby wyglądać, gdyby
    w muzeum nie był eksponowany za szybą. Każdy odwiedzający ze swoim
    sznurkiem, sygnetem, kapslem od piwa i plasteliną... Nie, świadek
    zawarcia traktatu to jednak kto inny, niż Japończyk, który przeczytał
    kwita, być może napisanego tydzień wcześniej.

    --
    Jarek

  • 39. Data: 2021-11-29 15:58:47
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 29 Nov 2021 15:46:38 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Pozostaje kwestia ważności takiej umowy na gruncie cywilnym.
    > Jakieś dorozumienie wchodzi w rachubę, albo akceptacja przez jej wykonanie?

    Ja tam się awanturował nie będę. Płacę, oni się wywiązują i po sprawie.
    Jak już wspominałem, pytałem z ciekawości poznawczej, a nie dlatego, że mam
    z tym jakiś problem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 40. Data: 2021-11-29 16:43:04
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > zawarcia traktatu to jednak kto inny, niż Japończyk, który przeczytał
    > kwita, być może napisanego tydzień wcześniej.

    Dokument polsko-litewski został opieczętowany podczas zjazdu generalnego
    szlachty w Sieradzu 4 marca 1436 roku (163 pieczęcie).
    Do wymiany opieczętowanych dokumentów pomiędzy stronami doszło 1
    sierpnia 1436 roku w Toruniu.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pok%C3%B3j_w_Brze%C5%9
    Bciu_Kujawskim

    WM