  • 61. Data: 2008-11-06 14:14:14
    Temat: Re: Dokument tożsamości ?
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > O, widzę, że kolega ma jeszcze stary dowód z tymi ładnymi cytacikami.
    > Ale nie stanowią już one prawa.

    Ja też mam. Dostałem na pamiątkę, kiedy wyrabiałem nowy.
    Leży grzecznie w szufladzie, może trzeba będzie kiedy do jakiegoś muzeum
    przekazać, czy coś, a jak nie to się wnukom pokaże. :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 62. Data: 2008-11-07 10:04:20
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 05 Nov 2008 09:29:21 +0100, armar napisał(a):

    > Prawdopodobnie sprawdzili, że DO został wyrobiony,

    PPPW dziennie drukuje tysiące DO - i każdy na inne osoby :)
    Więc o który DO Ci chodzi że mówisz iz został "wyrobiony"? ;)))

    > oraz że nie został zgłoszony fakt jego zagubienia.

    Twierdzisz że policja ma dostęp do bazy danych wszystkich UM, UG itp
    mających referaty DO?

    > Z tego co słyszałem, to zgubienie (oraz kradzież) DO i paszportu
    > trzeba od razu zgłaszać na Policji.

    Nie pal więcej tej maryśki - to jakieś ścierwo ;)

  • 63. Data: 2008-11-07 10:12:00
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Herald pisze:

    > Twierdzisz że policja ma dostęp do bazy danych wszystkich UM, UG itp
    > mających referaty DO?

    Teoretycznie zatwierdzenie wydania dokumentu na terminalu skutkuje
    pojawieniem się go w centralnej bazie danych.
    W praktyce może być małe opóźnienie spowodowane odświeżeniem bazy danych
    ale nie jest to zbyt długi okres.

    Jak to wygląda w praktyce pokazuje nam CEPiK.

    --
    I wszystko jasne :)
    GG - 2539855

  • 64. Data: 2008-11-07 13:05:30
    Od: kam <...@...pl>

    Liwiusz pisze:
    > Już kiedyś była dyskusja na grupie: samo niezastosowanie się do kw.
    > jest przecież choć minimalnie minimalnie szkodliwe społecznie.

    przy takiej interpretacji pomijasz sens materialnej definicji
    wykroczenia (czyli tego, że musi być szkodliwe społecznie), ograniczając
    się do formalnego wyczerpania znamion czynu

    KG

  • 65. Data: 2008-11-07 13:53:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kam pisze:

    > przy takiej interpretacji pomijasz sens materialnej definicji
    > wykroczenia (czyli tego, że musi być szkodliwe społecznie), ograniczając
    > się do formalnego wyczerpania znamion czynu

    Sugerujesz zatem, że istnieją w Polsce wyroki uniewinniające osoby
    popełniające wykroczenie tylko z tego powodu, że czyn ten nie był
    szkodliwy społecznie?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 66. Data: 2008-11-07 15:17:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > PPPW dziennie drukuje tysiące DO - i każdy na inne osoby :)
    > Więc o który DO Ci chodzi że mówisz iz został "wyrobiony"? ;)))

    To nie PPPW, tylko PWPW :-)

    > Twierdzisz że policja ma dostęp do bazy danych wszystkich UM, UG itp
    > mających referaty DO?

    Tak, ma dostęp. On-line. Znany jest numer dowodu osobistego, zanim
    właściciel go odbierze.

  • 67. Data: 2008-11-07 16:26:38
    Od: kam <...@...pl>

    Liwiusz pisze:
    > Sugerujesz zatem, że istnieją w Polsce wyroki uniewinniające osoby
    > popełniające wykroczenie tylko z tego powodu, że czyn ten nie był
    > szkodliwy społecznie?

    istnieją

    KG

  • 68. Data: 2008-11-07 20:11:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kam pisze:

    > istnieją

    I jakich dotyczą czynów? Czy przechodzenie w nocy na czerwonym
    świetle - kiedy widać, że daleko nic nie jedzie - jest czynem społecznie
    szkodliwym, czy nie?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 69. Data: 2008-11-07 21:01:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > I jakich dotyczą czynów? Czy przechodzenie w nocy na czerwonym świetle -
    > kiedy widać, że daleko nic nie jedzie - jest czynem społecznie
    > szkodliwym, czy nie?

    Ja bym mandatu nie przyjął i liczył na co najmniej odstąpienie od ukarania
    przez sąd. Z tym, ze czasem taniej wyjdzie zapłacić te 100 zł, niż się
    szwędać po sądach.

  • 70. Data: 2008-11-07 21:08:50
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 05.11.2008, o godzinie 15.52.29, na pl.soc.prawo, witek napisał(a):

    > Przecież napisał, że sami znaleźli ciut później.

    Znaczy przeszukali go? Jakoś ominąłem ten kawałek...

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*