  • 41. Data: 2008-11-05 11:12:51
    Temat: Re: Dokument tożsamości ?
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał:
    > Mówisz o obowiązku wyrobienia dowodu osobistego? Celem tego jest
    > pobranie 30zł opłaty. Nic więcej.

    to się nazywa kolejny ukryty podatek:O(
    a ten doniuś takie cuda opowiadał, że podatki poobniża, że do irlandi nie
    będzie trzeba jeździc bo tu będzie irlandia:O(

  • 42. Data: 2008-11-05 11:59:00
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik armar napisał:
    [..]
    > Z tego co słyszałem, to zgubienie (oraz kradzież) DO i paszportu
    > trzeba od razu zgłaszać na Policji.

    Niewolniku!

    Źle słyszałeś.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 43. Data: 2008-11-05 12:59:58
    Od: armar <a...@p...fm>

    Arek pisze:
    > Użytkownik armar napisał:
    > [..]
    >
    > Niewolniku!

    Jakieś problemy z własną tożsamością społeczną? ;)

    > Źle słyszałeś.

    Ty z zasady negujesz to co inni mówią, czy też czasami masz
    ku temu jakieś sensowne podstawy, których się boisz wyjawić?

    1. Dowód osobisty należy chronić przed utratą lub zniszczeniem.
    2. W razie utraty dowodu osobistego należy zawiadomić o tym
    w ciągu 24 godzin najbliższy terenowy organ administracji
    państwowej stopnia podstawowego,[...]
    (info z przedostatniej strony starego DO, bo w nowym nie ma)

    4. W razie utraty paszportu w kraju należy niezwłocznie
    powiadomić organ paszportowy lub Policję
    (info z przedostatniej strony nowego paszportu)

    Tak więc w przypadku DO "od razu" trwa do 24 godzin,
    a w przypadku paszportu trwa "niezwłocznie". :)

    --
    Pozdrawia Marek

  • 44. Data: 2008-11-05 13:02:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    armar pisze:

> [...]
    >
    > 4. W razie utraty paszportu w kraju należy niezwłocznie
    > powiadomić organ paszportowy lub Policję
    > (info z przedostatniej strony nowego paszportu)

    O, widzę, że kolega ma jeszcze stary dowód z tymi ładnymi cytacikami.
    Ale nie stanowią już one prawa.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 45. Data: 2008-11-05 13:02:45
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik armar napisał:
    [..]
    > Tak więc w przypadku DO "od razu" trwa do 24 godzin,
    > a w przypadku paszportu trwa "niezwłocznie". :)

    To podejdź do komisariatu i spróbuj zgłosić utratę dowodu :)

    Zapytają grzecznie czy ktoś Ci ukradł czy zgubiłeś.
    Jak to drugie to wypędzą Cię w try miga. :)

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 46. Data: 2008-11-05 13:06:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Arek pisze:
> [...]
    >
    > Zapytają grzecznie czy ktoś Ci ukradł czy zgubiłeś.
    > Jak to drugie to wypędzą Cię w try miga. :)

    W cytacie była mowa o organie administracji państwowej, równie dobrze
    może to być urząd zajmujący się wydawaniem dowodów. I zgłaszanie
    zgubionych dokumentów jest i możliwe, i w interesie (byłego) posiadacza.
    Tyle że nie jest to obowiązek, tym bardziej niezastosowanie się do
    powyższego nie jest karalne.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 47. Data: 2008-11-05 13:23:04
    Od: armar <a...@p...fm>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > zgubionych dokumentów jest i możliwe, i w interesie (byłego) posiadacza.
    > Tyle że nie jest to obowiązek, tym bardziej niezastosowanie się do

    Czegoś nie zrozumiałem - chcesz powiedzieć, że można zgubić
    DO i paszport i nie ma obowiązku tego zgłaszać?
    Jeśli nie zgłoszę, to będę chodził bez dokumentu tożsamości,
    a wydaje mi się na podstawie art. 65 § 2 kw, że to jednak jest karalne.

    --
    Pozdrawia Marek

  • 48. Data: 2008-11-05 13:35:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    armar pisze:

    > Czegoś nie zrozumiałem - chcesz powiedzieć, że można zgubić
    > DO i paszport i nie ma obowiązku tego zgłaszać?

    Rozmawiamy o dowodzie osobistym. Nie ma obowiązku zgłaszać
    zaginięcia. Jest obowiązek wyrobienia nowego. Podczas wyrabiana zapewne
    informuje się, że poprzedni dokument uległ zagubieniu, ale zgłaszanie
    zagubienia dla samego zgłoszenia (a już w szczególności w ciągu 24
    godzin) nie jest obowiązkowe.

    > Jeśli nie zgłoszę, to będę chodził bez dokumentu tożsamości,
    > a wydaje mi się na podstawie art. 65 § 2 kw, że to jednak jest karalne.

    Nie, powyższy przepis nie nakazuje chodzenia z dowodem osobistym.
    Stanowi jedynie, że jeśli już dowód posiadamy przy sobie, to jesteśmy
    zobowiązani okazać go na żądanie upoważnionej osoby.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 49. Data: 2008-11-05 14:51:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arek wrote:

    > Nie musisz tego słuchać. Jest taka magiczna funkcja w każdym czytniku,
    > filtrem się nazywająca.
    > Użyj jej.

    Udowływałem się do twojej inteligencji, ale jak widać nie dzsiała i
    rzeczywiście będę musiał użyć filtra.

  • 50. Data: 2008-11-05 14:52:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Habeck Colibretto wrote:

    > To jak nie okazał, to skąd wiedzieli, że jednak miał?

    Przecież napisał, że sami znaleźli ciut później.