  • 111. Data: 2009-12-24 09:51:14
    Temat: Re: Dodatkowa prowizja na poczcie przy płatności kartą
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 24 Dec 2009 08:55:05 +0100, Herald napisał(a):

    > Oczywiście że jest jasny
    > Przy założeniu że chce dokonać wypłaty a nie zapłaty. Treść: "Wypłacając
    > w urzędzie pocztowym gotówkę za pomocą terminala POS..." jest ściemą. ja
    > nie chcę wypłacić pieniędzy za pomocą terminal (jak to technicznie by
    > wyglądało? tylko dokonać ZAPŁATY.

    To idź zobacz, czy pani w okienku najpierw pieniądze wypłaci, a później
    przełoży, czy skasuje to bezgotówkowo.

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 112. Data: 2009-12-24 15:28:25
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 24.12.2009 08:55 użytkownik Herald napisał :
    > "Płatność kartą jest operacją gotówkową....."

    Ale to właśnie wszystko polega na tym, że to nie jest płatność kartą.
    Nie rozumiesz takiej prostej rzeczy? A jeśli nadal Ci to nie pasuje, to
    już pisano - weź sobie tę gotówkę do rączki i potrzymaj, jeśli Ci się od
    tego zrobi lepiej.

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

  • 113. Data: 2009-12-26 22:09:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Dec 2009, op23 wrote:

    > Tak samo jak w każdym innym sklepie akceptującym mieszane rodzaje płatności.

    Nie każdym, nie każdym, co poniektóre sklepy potrafią obejść regulaminy
    operatorów kart :P (nie, nie piszę o naruszeniu, piszę o *obejściu*).

    > Jak poczta ma problem z wypłatami emerytur to niech wprowadzi prowizje od
    > wypłat emerytur !!!

    Niby z jakiej paki ma NIE obciążać opłatami wygodnickich z kartą,
    płacąc za *ICH* wygodę, a ma obciążać wypłaty, skoro MOŻE pozyskać
    pieniądze z wpłat?

    > Jakichś znowu "wygodnickich" ?!

    Takich co nie chce im się pieniędzy nosić :|

    > Normalna zapłata. Jeden płaci gotówką, drugi kartą.

    Ale ZA TEGO, który płaci kartą, KTOŚ musi zapłacić prowizję.
    I nie wciskaj kitu że "to jest w cenie" - bo wtedy płacący
    pieniędzmi dopłacają.

    > Rozsądek jest pojęciem względnym. Klienci nie chcą płacić prowizji od
    > realizowanych płatności.

    Tak, masz rację - w szczegolności *JA* nie chcę płacić prowizji
    za CZYJEŚ płatności :)
    Dlatego będę oponował przeciwko wszystkim pomysłom "wrzucenia
    prowizji w cenę", a sklepy które pozwalają tego nie zrobić
    mają u mnie plus.

    BTW: *zupełnie* inna sprawa, ale związana z kartami, wiąże
    się z tematem "ludzie sami jak barany dają się śledzić" ;)

    > Używasz w ogóle karty ?

    Tak.
    W pierwszej kolejności jako bankomatowej, ale w miejscach w których
    "nie ma różnicy w cenie" od czasu do czasu nie widzę powodu, aby
    sprzedawca zarobił dodatkowe 3% :P

    Niemniej czynię to rzadko - praktyka "niedawania karty z ręki"
    się w .pl jeszcze nie przyjęła i dość powszechne jest "branie
    do przeciągnięcia", tak jakby to stanowiło problem techniczny.
    Niemniej od czasu zmiany przepisów (wcale nie tak dawno, można
    sprawdzić w archiwach m.in. tej grupy - przed zmianą NIGDY
    nie używałem karty na zasadzie "wypuszczenia z ręki") przynajmniej
    jest to mniejszy problem prawny (przy braku akceptacji -> reklamacja,
    i to *bank* jest stroną sporu ze sprzedawcą).

    pzdr, Gotfryd

  • 114. Data: 2009-12-26 22:48:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie każdym, nie każdym, co poniektóre sklepy potrafią obejść regulaminy
    > operatorów kart :P (nie, nie piszę o naruszeniu, piszę o *obejściu*).

    A możesz coś więcej o tym napisać? Bo ja generalnie znam dwa rozwiązania.
    Albo wprowadzenie limitu, ale wówczas to ulega skończeniu po pierwszej
    skardze klienta do swojego banku - tak przynajmniej wynika z mojego
    doświadczenia. Albo wprowadzanie rabatu przy płatnościach gotówkowych - i
    tu już przeciwdziałanie jest trudniejsze, bo wymaga w sobie wyrobienia
    nawyku wyciągania karty "w ostatniej chwili".

    > Niby z jakiej paki ma NIE obciążać opłatami wygodnickich z kartą,
    > płacąc za *ICH* wygodę, a ma obciążać wypłaty, skoro MOŻE pozyskać
    > pieniądze z wpłat?

    Wiesz, w tym wyapdku wszystko jest kwestią umowy. Z tym "może pozyskać", to
    moim zdaniem jest to conajmniej dyskusyjne. Brak skarg w tym zakresie jak
    sądzę jest pochodną tego, że:
    1) opłata jest niewielka, i wiele osób jej nei zauważa;
    2) co bardziej zorientowani wiedzą i świadomie decydują się na prowizję;
    3) pozostałym osobom, które nie wiedziały i się zorientowały nie chce się
    pieniaczyć o kilka złotych i ytrafiają automatycznie do drugiej grupy.
    Ale to wcale nei oznacza, że poczta działa legalnie, a jeedynie, że nikomu
    nie chce się z tym problemem walczyć.

    > Takich co nie chce im się pieniędzy nosić :|

    acznijmy od tego, ze epwnie spora część osób płaci kartą mając gotówkę przy
    sobie - bo są nieświadomi tej opłaty. Ile3ż na tych pocztach się płaci za
    ich usługi?

    > Ale ZA TEGO, który płaci kartą, KTOŚ musi zapłacić prowizję.
    > I nie wciskaj kitu że "to jest w cenie" - bo wtedy płacący
    > pieniędzmi dopłacają.

    Oj, chyba już wiele razy dyskutowano o tym na grupie bankowej oraz na tym
    forum. Przyjmowanie gotówki też kosztuje. Czasem więcej, niż przyjęcie
    kartą.

  • 115. Data: 2009-12-28 13:09:20
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (26.12.2009 23:48), Robert Tomasik wrote:
    [...]
    > Oj, chyba już wiele razy dyskutowano o tym na grupie bankowej oraz na
    > tym forum. Przyjmowanie gotówki też kosztuje. Czasem więcej, niż
    > przyjęcie kartą.

    Ale właśnie Gotfryd pisze o sytuacji kiedy ich gotówka kosztuje mniej,
    bo co przyjmą to wydadzą.

    p. m.

  • 116. Data: 2009-12-28 18:09:07
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > BTW: *zupełnie* inna sprawa, ale związana z kartami, wiąże
    > się z tematem "ludzie sami jak barany dają się śledzić" ;)

    Co proponujesz ?

  • 117. Data: 2009-12-30 14:57:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Dec 2009, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > Albo wprowadzenie limitu, ale wówczas to ulega skończeniu po pierwszej
    > skardze klienta do swojego banku - tak przynajmniej wynika z mojego

    Proste - osobny kanał "przedsprzedaży".
    Zamówienia dokonujesz *zdalnie*, uzyskując przy okazji wszystkie
    plusy zakupu dokonanego poza lokalem przedsiębiorcy :), a przy
    okazji są *odrębne* od "zakupu w sklepie" warunki płatności:
    albo przedpłata, albo gotówka.
    Inaczej mówiąc - przykładowo kupujesz w sklepie internetowym, który
    ma przypadkiem punkt wydawania tam gdzie sklep "fizyczny".

    > Albo wprowadzanie rabatu przy płatnościach gotówkowych - i tu
    > już przeciwdziałanie jest trudniejsze, bo wymaga w sobie wyrobienia nawyku
    > wyciągania karty "w ostatniej chwili".

    A bo to IMHO rabat należy naliczyć po wzięciu pieniędzy
    klienta do ręki ;)

    > Ale to wcale nei oznacza, że poczta działa legalnie, a jeedynie, że nikomu
    > nie chce się z tym problemem walczyć.

    "Legalność" sprowadza się do wyraźnego oznaczenia "bankomatowości",
    o tym przelano w wątku morze elektronów, więc się nie wtykam :)

    > Oj, chyba już wiele razy dyskutowano o tym na grupie bankowej oraz na tym
    > forum. Przyjmowanie gotówki też kosztuje. Czasem więcej, niż przyjęcie kartą.

    A to już wedle uznania sprzedawcy, tyle, że możliwość zapłaty kartą
    nie jest dla mnie żadnym kryterium, ale 3% ceny tak.

    pzdr, Gotfryd

  • 118. Data: 2009-12-30 14:59:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Dec 2009, op23 wrote:

    > Co proponujesz ?

    No cóż, gotówkę - możliwości przejścia na "prawdziwe pieniądze"
    (mające pokrycie w kruszcu) już nie widać :P

    pzdr, Gotfryd

  • 119. Data: 2009-12-30 20:15:09
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > No cóż, gotówkę - możliwości przejścia na "prawdziwe pieniądze"
    > (mające pokrycie w kruszcu) już nie widać :P

    A zarazki ?

  • 120. Data: 2010-01-02 12:26:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Dec 2009, op23 wrote: