  • 11. Data: 2012-12-10 10:02:04
    Temat: Re: Dobrowolne poddanie się karze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Dec 2012, SQLwiel wrote:

    > W dniu 2012-12-08 13:11, CPL pisze:
    >
    > Można je odwołać lub

    > Dopisuję się pod prośbą. Mnie się wydawało, że świadek odpowiada pod rygorem
    > odp. karnej.

    Pytaniem jest, czy z okazji konwersji na oskarżonego zeznania pozostają
    zeznaniami.
    Trzeba by się przebić przez przepisy - jeśli literalnie gdzież zapisali,
    że oskarżony składa wyjaśnienia, to teksty które on złożył po prostu nie
    są zeznaniami.
    Od momentu w którym dostał status oskarżonego są to wyjaśnienia.
    Fakt ze tytuł na kartce na której zostały zapisane jest inny przecież
    o tym nie przesądza :)
    Jeśli z kolei przepis stanowiłby, że zeznania mają status zeznań jeśli
    są składane *w czasie* kiedy odpytywany ma status świadka (i odpowiednio
    wyjaśnienia *w czasie* kiedy odpytywany ma status oskarżonego), wycho-
    dziłoby tak jak piszecie.
    Przyznam ze spodziewam się tej pierwszej konstrukcji :)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2012-12-11 20:23:49
    Od: "Garg 07," <f...@o...pl>

> [...]
    > dziłoby tak jak piszecie.
    > Przyznam ze spodziewam się tej pierwszej konstrukcji :)

    Nie słyszałem o kimś kto został skazany za cokolwiek by przy okazji dostał
    wyrok za składanie fałszywych zeznań.

    Poza tym w omawianmy wątku autor pisze, że świadek sam zgłasza się na
    policję i informuje o swojej winie, w tym momencie to jest wycofanie
    poprzednich zeznań - jakby ich sprostowanie.

  • 13. Data: 2012-12-12 12:29:49
    Od: anluk <a...@i...pl>

    Dnia Tue, 11 Dec 2012 20:23:49 +0100, Garg 07, napisał(a):

> [...]
    > policję i informuje o swojej winie, w tym momencie to jest wycofanie
    > poprzednich zeznań - jakby ich sprostowanie.

    Może puszkę opisać: Na "Co łaska" dla księdza za chrzest przyszłego
    nowonarodzonego dziecka. US na "co łaska" się nie tyka:-)).