  • 11. Data: 2007-11-02 14:02:48
    Temat: Re: Do ukarania służy tylko legalnie zdobyty dowód.
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 02 Nov 2007 17:21:23 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Z tego krótkiego poszukiwania wyszło mi, że właśnie nie - potrzebujesz
    > pozwolenia na jakikolwiek radar za wyjątkiem samochodowych bliskiego
    > zasięgu (antykolizyjnych). Zerknij: Dziennik Ustaw (2007) Nr 138 poz.
    > 972, Rozporządzenie min.transp. w sprawie urządzeń radiowych nadawczych
    > lub nadawczo-odbiorczych, które mogą być używane bez pozwolenia
    > radiowego.

    Makabra. Naprawdę nic już nie można bez pozwolenia administracji.
    BTW to rozporządzenie zmienia się przeciętnie co 2 lata. Kiedyś troszkę
    na nim pracowałem...

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 12. Data: 2007-11-02 14:03:23
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 02 Nov 2007 11:01:52 +0100, Sowiecki Agent napisał(a):

    > w znacznie mniejszym stopniu niz przypadek przeciwny. Bo inaczej by to
    > byl jasny sygnal zdobywaj dowody nawet nielegalnie (bijac
    > przesluchiwanego) material zostanie wykorzystany.

    Ależ bzura. Bicie przesłuchiwanego jest przestępstwem, podobnie jak
    zakładanie nielegalnych podsłuchów.
    W ostateczności są dwie sprawy.

  • 13. Data: 2007-11-02 14:46:31
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Ależ bzura. Bicie przesłuchiwanego jest przestępstwem, podobnie jak
    > zakładanie nielegalnych podsłuchów.

    w ktorym iejscu twierdze ze nie ejst przestepstwem?

    > W ostateczności są dwie sprawy.

    tylko ze w przypadku gdyby przyjac rozumowanie ROberta za prawidlowe to
    takie dowody byly by brane pod uwage co bylo by jasnym sygnalem ...

    nagle ktos sie wlamie do domu i sadowi przedstwi dowod rzekomo
    znaleziony pod wycieraczka ... nikt wlamu nie udowodni a dowod bedzie ..

    --
    http://wynagrodzenie.info - forum pracownikow i pracodawcow ...
    http://Profesor.NiesfornaZyta.pl - doradza w sprawach technicznych ...

  • 14. Data: 2007-11-02 21:53:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w
    wiadomości news:fgfalo$fil$3@inews.gazeta.pl...

    Może użyć opartego o dalmierz laserowy.

  • 15. Data: 2007-11-02 21:58:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w
    wiadomości news:fgelfb$1sv$1@inews.gazeta.pl...

    > No to ja też chyba mogę sobie kupić suszarkę i suszyć. Wprawdzie nie
    > wolno mi wystawiać mandatów za przekroczenie prędkości, ale zawsze mogę
    > zgromadzone przeze mnie dowody przedstawić policji.

    Właśnie na tym absurdalność tych przepisów polega. Obywatel może sobie
    przykładowo stanąć z kolegą i zmierzyć czas przejazdu samochodu na bazie
    załóżmy 100 metrów. Na tej podstawie wyliczyć prędkość i złożyć wniosek o
    ukaranie do sądu. Spokojnie powinno przejść, oczywiście przy uwzględnieniu
    błędów pomiaru. A funkcjonariusz publiczny, by to samo zrobić potrzebuje
    delegacji ustawowej.

  • 16. Data: 2007-11-02 22:01:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:fgfd7p$s1g$1@inews.gazeta.pl...

    Nie pisałem o upoważnieniu do popełniania przestępstw, tylko o sztucznych
    ograniczeniach związanych z nieszkodliwymi dla nikogo działaniami
    dowodowymi. Ja rozumiem, że dla działań, które normalnie stanowią
    przestępstwo konieczna jest delegacja ustawowa, by uchylić bezprawność
    działania. No ale mierzenie w miejscu publicznym prędkości przejeżdżających
    pojazdów niczyich praw nie narusza.

  • 17. Data: 2007-11-02 22:04:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 02.11.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w
    > wiadomości news:fgfalo$fil$3@inews.gazeta.pl...
    > Może użyć opartego o dalmierz laserowy.

    No wiadomo, ale jakby trochę nie o to chodzi.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2007-11-02 22:10:30
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Olgierd pisze:

    > BTW to rozporządzenie zmienia się przeciętnie co 2 lata. Kiedyś troszkę
    > na nim pracowałem...

    Czasami się zmienia za późno i nagle wszyscy są zdziwieni, że kupa
    sprzętu radiowego pracuje nielegalnie. Przykład - nowelizacja PT z 2004
    roku i rok na wydanie nowych rozporządzeń.

    PT weszło w życie 3.09.2004, rozporządzenie (z dnia 24.10.2005)
    opublikowano w DU z dnia 24.11.2005 czyli zaczęło obowiązywać 9.12.2005

    Ale kto by sie tym przejmował ;-)

    M.

  • 19. Data: 2007-11-02 22:10:50
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 02 Nov 2007 22:58:38 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > o ukaranie do sądu. Spokojnie powinno przejść, oczywiście przy
    > uwzględnieniu błędów pomiaru. A funkcjonariusz publiczny, by to samo

    I bardzo dobrze, bo organ państwowy powinien działać w oparciu o
    przepisy, w sposób nimi określony.
    Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby ów funkcjonariusz złożył także
    normalne zawiadomienie jak każdy inny człowiek. Nie będzie korzystał z
    pewnych przymiotów, ale przecież sąd nie odmówi wszczęcia postępowania w
    takim przypadku.

  • 20. Data: 2007-11-02 22:10:53
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > bezprawność działania. No ale mierzenie w miejscu publicznym prędkości
    > przejeżdżających pojazdów niczyich praw nie narusza.

    naruszaja, bo pojawiaja sie ciągutki ktore prowadza do naduzyc.
    W przypadku radarow byc moze nie, ale ja odnioslem sie do uogolnienia
    (nawiazaujac do naszego watku z przed kilkunastu dni)

    P.