  • 31. Data: 2023-10-27 10:04:09
    Temat: Re: szczury uciekają
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Oct 2023 08:28:28 +0200, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    prawa-komendantow-wojewodzkich-policji-nieoficjalnie
    -padla-kontrowersyjna/hteptsh,79cfc278

    arnej-zwolal-tajna-narade-znamy-nieoficjalne-kulisy/
    62qkdek

    > Zadaniem PiS, jak również prezydenta Andrzeja Dudy jest niedopuszczenie
    > do tego, by Donald Tusk został premierem - uważa Daniel Milewski z Prawa
    > i Sprawiedliwości. Polityk stwierdził, że prezydent "ma pełne prawo nie
    > chcieć, aby ktoś był premierem".
    >
    > LOL. To na cholerę były wybory?
    >
    > https://www.polsatnews.pl/wideo/posel-pis-zadaniem-p
    rezydenta-jest-niedopuszczenie-do-tego-by-d-tusk-byl
    -premierem_6828664/

    Co by nie mówic, to konstytucja daje prezydendowi prawo dwa razy
    ustanowic premiera ...

    Szczęśliwie wydaje sie, ze tym razem jego "nie chce" nie ma znaczenia.

    Niektórzy podpowiadają tez inne drogi - np przeciąganie uchwalenia
    budzetu i wczesniejsze wybory. Ktore IMO za pierwszym razem nic nie
    dadzą - ciagle będzie ten sam wynik, przynajmniej dla PiS.

    J.

  • 32. Data: 2023-10-27 10:56:05
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 26 Oct 2023 17:54:58 +0200, nadir napisał(a):

    > Myślisz, że chociaż złotówkę z własnej kieszeni zapłacił za rozjebane
    > stropy w Komendzie Głównej?

    Myśle, że jeszcze mogli mu za to dodatkowo zapłacić, bo ziobrotura
    przyznała mu status osoby poszkodowanej. Przez jakiś czas miał bajzel w
    służbowej kanciapie i cierpiał z tego powodu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 33. Data: 2023-10-27 11:03:59
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 27 Oct 2023 08:28:28 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Zadaniem PiS, jak również prezydenta Andrzeja Dudy jest niedopuszczenie
    > do tego, by Donald Tusk został premierem

    Maliniak ma już na swoim koncie "niedopuszczanie".
    Bez żadnego trybu od lat nie mianuje profesorami Michał Bilewicza i Waltera
    Żelaznego:
    https://tvn24.pl/polska/michal-bilewicz-i-walter-zel
    azny-od-pieciu-lat-czekaja-na-nominacje-profesorska-
    7175499

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 34. Data: 2023-10-27 12:42:49
    Temat: Re: Do czego prezydent Duda ma prawo [Was: szczury uciekają]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Oct 2023 09:17:24 +0200, A. Filip wrote:
> [...]
    arnej-zwolal-tajna-narade-znamy-nieoficjalne-kulisy/
    62qkdek

    rezydenta-jest-niedopuszczenie-do-tego-by-d-tusk-byl
    -premierem_6828664/

    > Nie ma prawa "nie chcieć" ? Nie liczy się co prezydent _chce_ tylko czy
    > to co _robi_ mieści się w granicach prawa i jego uprawnień.
    > Prawo każe tych to chcą gwałcić ale nie gwałcą za "chęci bez przełożenia"?
    >
    > "Opóźnianie" w granicach konstytucyjnych terminów, dawanie PiS czasu na
    > "wyjęcie" elementów Tuskiej Koalicji jest tym co prezydent _może_ zrobić
    > w granicach prawa i zgodnie z pasującą mu tradycją.

    Jak Senat trzymal ustawy do ostatniego dnia, albo je vetował, bo to
    pisowskie ustawy były, to było dobrze :-)

    > Konstytucyjne
    > terminy i tradycja dawały PiS 58 dni (30+14+14) rządów od dnia wyborów.

    Ciągle dają, ale tez prezydent może sie wykazać, hm ... rozsądkiem,
    i przegranej opcji nie wybierac.

    No dobra, moze rozsądek mu podpowiada, ze im dluzej, tym lepiej ...

    > PiS raczej+ nie rozbije Tuskiej Koalicji ale jakieś szanse (kilka
    > procent?) ma i nawet nie spróbować to byłby wstyd. Zaś przeciąganie
    > sprawy jak będzie widać _po sprawdzeniu_ że szanse są niemal żadne IMHO
    > nie będzie się kalkulować PiS wizerunkowo pod kolejne wybory.
    >
    > Na razie pierwszy element czyli zwołanie pierwszego posiedzenia Sejmu
    > poszedł przy bandzie ale aż nie aż do oporu. 30 dni od dnia wyborów
    > dawało jako ostatni termin 15 listopada a prezydent Duda zwołał na
    > poniedziałek 13 listopada.

    Tym bardziej, ze trzeba dac czas PKW na podliczenie głosów, wypisanie
    papierów, SN na rozpatrzenie protestów, Sejmowi na przygotowanie
    tabliczek i kart, gdzies było tez szkolenie nowych posłów, czy
    chocby rozesłanie powiadomien o posiedzeniu - no ale moze to wystarczy
    w TV i radiu ogłosić.

    W 2015 wybory były 25.10, a pierwsze posiedzenie Komorowski zwolal
    na 12.11 ... jakby dosc istotnie szybciej.

    No ale w 2019 tez było pierwsze posiedzenie 12.11 - to sie trzymamy
    4-letniej kadencji :-)

    J.

  • 35. Data: 2023-10-27 13:29:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Oct 2023 11:03:59 +0200, Olin wrote:

> [...]
    > Żelaznego:
    > https://tvn24.pl/polska/michal-bilewicz-i-walter-zel
    azny-od-pieciu-lat-czekaja-na-nominacje-profesorska-

    Skoro jest to decyzja prezydenta ... to moze ma prawo nie dopuszczać,
    czy zwlekać :-)

    Zdaje się, ze ma koncie podobne zablokowanie paru młodych sędziów.

    https://www.kwartalnikiustitia.pl/uwagi-na-temat-odm
    owy-powolania-na-urzad-sedziego-przez-prezydenta-rp,
    9808
    https://www.prawo.pl/prawnicy-sady/nominacje-starej-
    krs-prezydent-odmowil-powolania-sedziow,512758.html

    To chyba dwie rózne sprawy?
    Wiec nie, jeden młody, reszta to "awanse".

    https://tvn24.pl/polska/prezydent-odmowil-powolania-
    sedziow-ra657030-3185454

    Ciekawe, czym ci młodzi podpadli ...

    A z drugiej strony potrafił sie pospieszyc, jak np z TK ... a teraz
    znow z sędziami
    https://www.prawo.pl/prawnicy-sady/prezydent-nominuj
    e-kolejnych-sedziow,523588.html

    J.

  • 36. Data: 2023-10-27 14:09:33
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 27 Oct 2023 13:29:12 +0200, J.F napisał(a):

    azny-od-pieciu-lat-czekaja-na-nominacje-profesorska-
    7175499

    > Skoro jest to decyzja prezydenta ... to moze ma prawo nie dopuszczać,
    > czy zwlekać :-)

    No właśnie nie ma.
    O tym czy ktoś zasługuje na tytuł profesorski decyduje Rada Doskonałości
    Naukowej. Prezydent pełni tylko funkcje ceremonialne. To tak jakby kurier
    odmówił doręczenia paczki - za którą nadawca zapłacił, a przewoźnik przyjął
    - bo ma taki kaprys.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 37. Data: 2023-10-27 14:13:48
    Temat: Re: Do czego prezydent Duda ma prawo
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > i przegranej opcji nie wybierac.
    >
    > No dobra, moze rozsądek mu podpowiada, ze im dluzej, tym lepiej ...

    Prezydent Duda "nie wykorzystał" 2 dni z pierwszego 30 dniowego terminu
    (zwołanie pierwszego posiedzenia Sejmu) więc teraz jest 56 dni maksimum.

    --
    A. Filip

  • 38. Data: 2023-10-27 14:45:05
    Temat: Re: Poczekalnia dwu-profesorska Dudy [Was: szczury uciekają]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    > odmówił doręczenia paczki - za którą nadawca zapłacił, a przewoźnik przyjął

    Zacytujesz wprost odpowiednie przepisy żeby udowodnić że nie zostawiają
    prezydentowi pola manewru? Bo nawet TVN napisał że terminów nie ma [A].
    Wiec IMHO w najgorszej dla prezydenta Dudy interpretacji "może nadużywać
    uprawnień *dzięki brakowi zapisanych terminów* " bo złamał ducha (?) ale
    nie literę prawa.

    Chociaż co od biedy ujdzie posłowi KO mecenasowi Giertychowi
    "dla pism nieuchwytnego" prezydentowi RP3 "niezbyt" przystoi.

    [A] https://tvn24.pl/polska/michal-bilewicz-i-walter-zel

    --
    A. Filip

  • 39. Data: 2023-10-27 14:47:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Oct 2023 14:09:33 +0200, Olin wrote:
> [...]
    > odmówił doręczenia paczki - za którą nadawca zapłacił, a przewoźnik przyjął

    Ja tam nie wiem, ale skoro "tytuł profesora nadaje Prezydent RP",
    to chyba może nie nadać.
    A RDN zaledwie "składa wniosek".

    J.

  • 40. Data: 2023-10-27 14:56:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 27 Oct 2023 14:47:32 +0200, J.F napisał(a):

    > Ja tam nie wiem, ale skoro "tytuł profesora nadaje Prezydent RP",
    > to chyba może nie nadać.
    > A RDN zaledwie "składa wniosek".

    Walter Żelazny poszedł do sądu i NSA orzekł, że prezydent jest organem
    administracyjnym i zobowiązał Dudę do reakcji na wniosek Centralnej Komisji
    ds. Stopni i Tytułów. Maliniak ma to oczywiście w dudzie.
    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/walter-zelazny-i-tyt
    ul-profesora-andrzej-duda-zaskarzyl-wyrok-wsa/lb0c8p
    8

    Intencja była taka, żeby nadanie tytułu profesora było miłą uroczystością,
    a nie polegało tylko na przysłaniu informacji o jego przyznaniu.
    Ustawodawca nie przewidział, że prezydentem może zostać kreatura.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com