  • 1. Data: 2009-02-04 19:22:55
    Temat: Do Tristana
    Od: Arek <a...@e...net>

    Coś mi dziecko wcisnęło i chyba ignoruje wątek i być może Twoje posty :(

    Tak więc więcej nie będę w stanie odezwać się w dyskusji o narkotykach i
    otoczeniu :)

    Powiem tylko jedno - pańszczyzna zaczęła się dopiero od XVI wieku i
    dotyczyła tylko pracujących na roli.
    Reszta stanów była całkowicie wolna.

    Obowiązkowa służba wojskowa to jeszcze coś gorszego niż pańszczyzna,
    zgodzisz się?

    pozdrawiam
    Arek

  • 2. Data: 2009-02-04 19:44:13
    Temat: Re: Do Tristana
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 04 luty 2009 20:22
    (autor Arek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gmcpuf$rhn$1@inews.gazeta.pl>):

    > Powiem tylko jedno - pańszczyzna zaczęła się dopiero od XVI wieku i
    > dotyczyła tylko pracujących na roli.
    > Reszta stanów była całkowicie wolna.

    Oczywiście. Egipcjanie budowali piramidy i umierali na nich z własnej woli.

    > Obowiązkowa służba wojskowa to jeszcze coś gorszego niż pańszczyzna,
    > zgodzisz się?

    Niekoniecznie, nie trwa całe życie, a pomijając to, że radośnie się służy w
    szeregach morderców, to w czasie pokoju nawet korzystna bywa dla biedoty,
    bo i kasę się zarobi i wykształcenie zdobędzie... Teraz już może mniej, ale
    za PRL to prestiż był dla niektórych był....

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 3. Data: 2009-02-04 21:24:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gmcpuf$rhn$1@inews.gazeta.pl Arek <a...@e...net>
    pisze:

    > Coś mi dziecko wcisnęło i chyba ignoruje wątek i być może Twoje posty :(
    Pogratulować potomka - mądry dzieciak, dojdzie do czegoś w życiu.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2009-02-04 21:57:26
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 04 Feb 2009 20:44:13 +0100,
    Tristan <n...@s...pl> screamed:

    > Oczywiście. Egipcjanie budowali piramidy i umierali na nich z własnej woli.

    Jedna z teorii (po rozpoznaniu pozostałości) mówi, że robotnicy mogli
    być opłacani... Bodajże Zahi Havas na NGeo.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:232B ]
    [ 22:56:04 user up 11973 days, 10:51, 1 user, load average: 0.30, 0.18, 0.04 ]

    Unprecedented performance: Nothing ever ran this slow before.

  • 5. Data: 2009-02-05 09:33:52
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 04 luty 2009 22:57
    (autor Artur M. Piwko
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@b...pl>):

    > In the darkest hour on Wed, 04 Feb 2009 20:44:13 +0100,
    > Tristan <n...@s...pl> screamed:
    > Jedna z teorii (po rozpoznaniu pozostałości) mówi, że robotnicy mogli
    > być opłacani... Bodajże Zahi Havas na NGeo.

    Jasne, i ogólnie żyło im się świetnie i dużo lepiej niż w obecnej EU.

    Nawet jak byli opłacani, to nie ginęli tam masowo dla zabawy, w praktyce
    żyjąc sobie lepiej niż my teraz.

  • 6. Data: 2009-02-07 16:28:12
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 05 Feb 2009 10:33:52 +0100,
    Tristan <n...@s...pl> screamed:

    > Jasne, i ogólnie żyło im się świetnie i dużo lepiej niż w obecnej EU.
    >
    > Nawet jak byli opłacani, to nie ginęli tam masowo dla zabawy, w praktyce
    > żyjąc sobie lepiej niż my teraz.

    Skierowałbym Cie do odpowiednich źródeł ale z takim nastawieniem i tak
    będziesz nadal wiedział lepiej.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:237B ]
    [ 17:27:27 user up 11976 days, 5:22, 1 user, load average: 0.02, 0.01, 0.22 ]

    Why did God create men? Because vibrators can't mow the lawn. -- Madonna

  • 7. Data: 2009-02-07 17:36:54
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 07 luty 2009 17:28
    (autor Artur M. Piwko
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@b...pl>):

    > Skierowałbym Cie do odpowiednich źródeł ale z takim nastawieniem i tak
    > będziesz nadal wiedział lepiej.

    Ciekawe jakie źródła udowodnią tezę, że żyło się im lepiej niż mi teraz.
    Jaja se robisz i tyle. EOT.

  • 8. Data: 2009-02-07 19:34:52
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tristan napisał:
    > Ciekawe jakie źródła udowodnią tezę, że żyło się im lepiej niż mi teraz.
    > Jaja se robisz i tyle. EOT.

    Już ją udowodniliśmy
    Nie było wówczas totalitaryzmów, każdy mógł se jeść, pić, palić, ćpać co
    tylko chciał.
    Nie było niewolnictwa podatkowego - każdy płacił ledwie dziesięcinę,
    a nie dziewięćdziesięciocinę jak obecnie.
    Nie było składek na ZUS, a starcy mieli poważanie i opiekę od swoich
    dzieci, a nie domy starości.
    Nie było przymusowej służby wojskowej, PITów, CITów i innych sritów.

    Można by tak długo, tylko po co jak Ty i tak udasz, że nie rozumiesz bo
    dzisiaj to masz telewizję i schłodzone piwo z lodówki?

    Arek

  • 9. Data: 2009-02-07 19:37:06
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tristan napisał:
    > Oczywiście. Egipcjanie budowali piramidy i umierali na nich z własnej woli.

    Zgadza się. Takie są ostatnie ustalenia archeologów, że piramidy były
    budowane przez najemników w miesiącach nudy, czyli poza zbiorami.

    > Niekoniecznie, nie trwa całe życie, a pomijając to, że radośnie się służy w

    Pewnie nie zaliczyłeś nawet przymusowego tygodnia, ale nie przeszkadza
    Ci gadać bzdur o szeregach morderców i korzyściach dla biedoty.

    Arek

  • 10. Data: 2009-02-08 07:47:14
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 07 luty 2009 20:37
    (autor Arek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gmknt5$q6u$2@inews.gazeta.pl>):

    > Zgadza się. Takie są ostatnie ustalenia archeologów, że piramidy były
    > budowane przez najemników w miesiącach nudy, czyli poza zbiorami.

    No widzisz, a mi się tak nie nudzi, żeby zapierdalać przy zbiorach na zmianę
    z zapierdalaniem przy piramidzie.

    > Pewnie nie zaliczyłeś nawet przymusowego tygodnia,

    I właśnie dlatego jednak wolę EU i współczesne życie, choć mam do niego
    wiele zastrzeżeń. EOT.