  • 41. Data: 2011-09-06 11:51:25
    Temat: Re: Do SO wpłynął pozew przeciwko Grupie Allegro
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 12:24:09 +0200, Pendrive napisał(a):

    > jestes pewny ze sprzedawca nie firma nie jest konsumentem w relacji
    > allegro - sprzedawca (nabywa uslugi od allegro)

    *Każdy* sprzedający jakikolwiek towar nie jest konsumentem w rozumieniu
    kc. Nie trzeba do tego działalności gospodarczej.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 42. Data: 2011-09-06 12:08:30
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-06 13:51, Olgierd pisze:

    > *Każdy* sprzedający jakikolwiek towar nie jest konsumentem w rozumieniu
    > kc. Nie trzeba do tego działalności gospodarczej.

    ale sprzedajacy prywatnie na allegro jest konsumentem nabywajacym usluge
    od allegro i jest konsumentem w stosunku do allegro czy tak ?

  • 43. Data: 2011-09-06 12:13:31
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 14:08:30 +0200, Pendrive napisał(a):

    > ale sprzedajacy prywatnie na allegro jest konsumentem nabywajacym usluge
    > od allegro i jest konsumentem w stosunku do allegro czy tak ?

    IMHO skoro nie jest konsumentem w transakcji, to i nie jest wobec Allegro.

  • 44. Data: 2011-09-06 12:30:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Sep 2011, Olgierd wrote:

> [...]

    Mea culpa, nie zauważyłem że mowa o kilku transakcjach zawieranych naraz.

    > IMHO skoro nie jest konsumentem w transakcji, to i nie jest wobec Allegro.

    IMHO trzeba się zgodzić, że umowy wiążące sprzedawcę z kupującym,
    kupującego z "platformą" oraz sprzedawcę z "platformą" są odrębne.
    Wychodzi że Pendrive ma rację, o ile "cel" sprzedającego nie jest
    ani gospodarczy ani "zawodowy". Nabywa usługę... i już.

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2011-09-06 12:42:23
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-06 14:13, Olgierd pisze:

    > IMHO skoro nie jest konsumentem w transakcji, to i nie jest wobec Allegro.

    w tranaskcji pomiedzy sprzedawca a allegro (prowizja miesieczna ) ?

  • 46. Data: 2011-09-06 12:57:05
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 14:30:25 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > Wychodzi że Pendrive ma rację, o ile "cel" sprzedającego nie jest
    > ani gospodarczy ani "zawodowy". Nabywa usługę... i już.

    Aha, czyli przedsiębiorca nabywający usługę w celu prowadzenia
    działalności też może być konsumentem? ;-)

    Nabywasz usługę pośrednictwa w sprzedaży w celu uzyskania przychodu ze
    sprzedaży. IMHO zamyka to temat.

  • 47. Data: 2011-09-06 12:59:19
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

> [...]
    > Wychodzi że Pendrive ma rację, o ile "cel" sprzedającego nie jest
    > ani gospodarczy ani "zawodowy". Nabywa usługę... i już.

    o to to to, dlatego tez uwazam ze allegro nie do konca jest bezkarne w
    dowolnym ustalaniu warunkow

  • 48. Data: 2011-09-06 13:01:50
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-06 14:57, Olgierd pisze:

    > Aha, czyli przedsiębiorca nabywający usługę w celu prowadzenia
    > działalności też może być konsumentem? ;-)
    >
    > Nabywasz usługę pośrednictwa w sprzedaży w celu uzyskania przychodu ze
    > sprzedaży. IMHO zamyka to temat.

    "Art. 221. Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności
    prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
    zawodową"

  • 49. Data: 2011-09-06 13:48:29
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 15:01:50 +0200, Pendrive napisał(a):

    > "Art. 221. Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności
    > prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
    > zawodową"

    No i właśnie :)

  • 50. Data: 2011-09-06 13:53:48
    Temat: Re: [OT] Do SO wpłynął pozew przeciwko Grupie Allegro
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał:

> [...]

    No właśnie nic nie narzuca. Błędna interpretacja. Przecież po kliknieciu w
    zielony button PŁACĘ, nikt nie ma obowiązku płacenia przelewem via konto
    Allegro, lecz ma możliwość określenia sposobu zapłaty spośród wielu możliwości i
    jak chce, zaznaczam - JAK CHCE - może skorzystać z płatności online przelewem ze
    swojego banku, ale nie musi. Nikt nikogo nie zmusza do niczego, to tylko
    sugestia Allegro, że jest taka mozliwość. Może też nic nie wybrać i iść na
    pocztę wypełniając druczek wpłaty na konto. To wszystko po kliknięciu w PŁACĘ :)

    Pomijam fakt, że przy 20 - 40 sprzedanych przedmiotach dziennie, nie muszę
    dodatkowo sprawdzać konta bankowego co chwila, ponieważ wolę i chwalę jak Ty
    informację na mailu:

    Płacę z Allegro
    Kupujący xxx zapłacił Ci za zakupy przez Płacę z Allegro

    co też przed chwilą nastąpiło. Wolny kraj, wolny wybór, kto chce płaci z Allegro
    (płacąc online via swój bank), a kto nie chce, smaruje z buta na pocztę i stoi w
    kolejce do panienki z okienka.

    Kliknięcie w PŁACĘ do NICZEGO nie zobowiązuje, poza wyborem sposobu zapłaty i
    dostawy, chociaż i tego nie ma przymusu robić. Można wysłać maila bez dokonania
    płatności.

    Ale jak ktoś tu słusznie zauważył, bycie Polakiem zobowiązuje do stwarzania
    problemów wszedzie tam, gdzie ich nie ma.