  • 31. Data: 2011-09-06 09:36:01
    Temat: Re: Do SO wpłynął pozew przeciwko Grupie Allegro
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-05 14:56, Czarek pisze:
    > Do Sądu Okręgowego w Warszawie XVII Wydział Ochrony Konkurencji i
    > Konsumentów trafił pozew przeciwko Grupie Allegro Sp. z o.o. o uznanie
    > postanowień wzorca umowy za niedozwolone. Chodzi m.in. o to, że
    > Allegro narzuca konieczność stosowania formy zapłaty "Płacę z
    > Allegro". Sygnatura akt: XVII AmC 4993/11.
    >
    > Jeśli ktoś uważa podobnie i mógłby pomóc, zapraszam na priv.
    > Zainteresiwanym mogę przesłać kopię pozwu na priv.

    wyslij mi jak mozesz tresc na przemek ...wiadomo co ... dumpingowiec.pl

    P.

  • 32. Data: 2011-09-06 09:43:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Sep 2011, Pendrive wrote:

    > z jednoczesnym zabronieniem namawiania klientow wplacania na rachunek
    > bankowy,

    IMVHO słuszna uwaga.
    Jeśli "płacę z allegro" ma same zalety, to należy zostawić prawo
    wyboru sprzedawcom - albo sprzedawcy te zalety dostrzegą i będą
    korzystali, albo klienci te zalety dostrzegą i będą wybierać
    sprzedawców na podstawie kryterium dostępności tej oferty.
    Tak dla porządku, kiedy startowałem na allegro (wyłącznie
    jako kupujący, nie handluję), u "niskopunktowych" sprzedawców
    istotnym kryterium była dostępność Escrow.
    Jasne, proste, przejrzyste. Klient wymaga, klient płaci,
    klient ma "gwarancję płatniczą" portalu.
    Dobrowolną.

    > Do tego dochodzi ukrycie wiadomosci od sprzedajacego (kiedys byla widoczna
    > odrazu po zakupie )

    A nie jest??? :O

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2011-09-06 09:46:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > BYWA, na allegro nie tylko firmy sprzedaja.

    Sprzedawca nigdy nie jest konsumentem, nawet jeśli sprzedaje
    tylko swoje stare rzeczy.
    (pomijając to, że nie wiem dlaczego uwaga o "konsumenckości"
    znalazła się w odpowiedzi na mój post).

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2011-09-06 09:57:02
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

> [...]
    > istotnym kryterium była dostępność Escrow.
    > Jasne, proste, przejrzyste. Klient wymaga, klient płaci,
    > klient ma "gwarancję płatniczą" portalu.

    jest tak ze ja zobaczysz po zrobieniu platnosci przez place z allegro :)
    kupuje sporadycznie ale zwracam uwage na takie rzeczy , zwlaszcza na ten
    ogromny zielony przycisk Płacę

    --
    z magazynem</a>

  • 35. Data: 2011-09-06 10:24:09
    Od: "Pendrive" <s...@o...pl>

    > Sprzedawca nigdy nie jest konsumentem, nawet jeśli sprzedaje
    >tylko swoje stare rzeczy.
    >(pomijając to, że nie wiem dlaczego uwaga o "konsumenckości"
    >znalazła się w odpowiedzi na mój post).

    jestes pewny ze sprzedawca nie firma nie jest konsumentem w relacji
    allegro - sprzedawca (nabywa uslugi od allegro)

    ?

    P.

  • 36. Data: 2011-09-06 10:28:26
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Pendrive

    > to juz nawet nie o to chodzi, jak sprzedam cos w czwartek wieczorem badz
    > w piatek rano to zobacze kase u mnie wponiedzialek po poludniu. Czesto
    > bywa tak ze sa rachunki do zaplacenia i takie opoznienia bola,

    To chyba średnio sobie ten biznes zorganizowałeś, skoro dwudniowe
    opóźnienie wpływu kilkuset zł powoduje, że nie masz za co żyć. Ciekawe
    jak sobie radzisz z przypadkiem zwrotu towaru w ciągu 10 dni bez podania
    przyczyn?

    > jednoczesnie allegro zabrania namawiania klientow do placenia na
    > rachunek bezposrednio z opisaniem przyczyny (dluzszy przeplyw gotowki) a
    > to juz kurestwo.

    I bardzo dobrze, bo na początku niektórzy sprytni inaczej pisali np., że
    "płacę z allegro" owszem, jest, ale towar wyślą za miesiąc.

  • 37. Data: 2011-09-06 10:29:45
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Olgierd

    > Stąd też pozew nie powinien mieć jakichkolwiek szans i życzę powodowi
    > jak najgorzej ;-)

    Ja również, to przykład typowego polskiego piekiełka, gdzie niektórym
    myli się, kto jest twórcą platformy, a kto jej użytkownikiem i tworzą się
    spory bez żadnego sensownego uzasadnienia tylko po prostu "dla zasady",
    "bo coś się zmieniło, a wcześniej było dobrze" itp.

  • 38. Data: 2011-09-06 10:32:12
    Temat: Re: [OT] Do SO wpłynął pozew przeciwko Grupie Allegro
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Rychu

    > Niekorzystna jest jedynie dla kogoś, kto wystawia jakąś usługę np.
    > pranie dywanów, jako kup teraz w cenie 1 zł i ktoś klika "kup teraz".
    > Już mi się zdarzało parę razy spotykać takie aukcje, np. "Rower za 300
    > zł", a potem w opisie "cena dotyczy jedynie widelca, cały rower kosztuje
    > 3000 zł, kupując widelec kupujesz też cały rower". No i potem taki
    > ściemniacz nie może oszukać allegro na prowizji i zgarnąć sobie 3000 na
    > rachunek. Nie uważam tego za nic złego.

    Słusznie zauważyłeś, że jest to właśnie niekorzystne dla "marketingowców-
    naciągaczy", a po drugie dla sprzedawców bez minimalnej choćby płynności
    finansowej.

    I bardzo dobrze!

  • 39. Data: 2011-09-06 10:41:05
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-06 12:28, to pisze:
    > begin Pendrive

    > To chyba średnio sobie ten biznes zorganizowałeś, skoro dwudniowe
    > opóźnienie wpływu kilkuset zł powoduje, że nie masz za co żyć.

    w ktorym miejscu to wyczytales?
    Po za tym jest jednak roznica gdy dobrowolnie sie na cos zgadzam (przed
    przymusem takze udostepnialem te opcje) a pomiedzy sytuacja gdy
    organizujesz sobie sprzedaz i nagle ktos ustala ze od dzis przyjmujesz
    platnosc w ten sposob i nie mozesz informowac o utrudnieniach klientow i
    dodatkowo przetrzymuje Twoja kase.

    >Ciekawe
    > jak sobie radzisz z przypadkiem zwrotu towaru w ciągu 10 dni bez podania
    > przyczyn?

    akurat to mnie nie obowiazuje z racji przedmiotu ktory sprzedaje

    P.

  • 40. Data: 2011-09-06 11:49:31
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 10:21:43 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A z czego wyczytałeś, że ja mam jakiekolwiek "konsumenckie"
    > elementy na uwadze?

    A to ja w kontekście pozwu do SOKiK poczyniłem uwagę ową :)

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl