  • 11. Data: 2007-11-27 08:07:35
    Temat: Re: Dni wolne po slubie
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Klara Bemol" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie w pełni się z Tobą zgodzę. Te dwa dni wolnego muszą być wzięte w
    > związku ze ślubem. A wiec nie może to być dowolna wymyślona sobie data.
    > Musi istnieć jakieś tam uzasadnienie.

    w związku ze ślubem, ale nie ma obowiązku wzięcia po ślubie, ale można
    też wcześniej; nic nie pisałam o wymyślonych datach

  • 12. Data: 2007-11-27 08:32:09
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    > Nie w pełni się z Tobą zgodzę. Te dwa dni wolnego muszą być wzięte w
    > związku ze ślubem. A wiec nie może to być dowolna wymyślona sobie data.
    > Musi istnieć jakieś tam uzasadnienie.

    Tydzien przed slubem tez jest sporo do roboty (dajmy na to przymiatrka
    garnituru). No i w pdróż poślubnom mozna jechać tydzien po slubie a nie
    natychmiast. Czy ten tydzien przed albo po to "jest w związku ze slubem"
    czy też nie !?

    A.

  • 13. Data: 2007-11-27 10:18:24
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 26 Nov 2007 23:13:21 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie w pełni się z Tobą zgodzę. Te dwa dni wolnego muszą być wzięte w
    > związku ze ślubem. A wiec nie może to być dowolna wymyślona sobie data.
    > Musi istnieć jakieś tam uzasadnienie.

    Dokładnie jest tak jak mówisz Robert.
    *Każdy* urlop okolicznościowy ma swoje podłoże - nie wyobrażam sobie by np.
    urlop okolicznościowy z powodu zgonu np. męża "odebrać" sobie 3 miesiące po
    jego pogrzebie.

  • 14. Data: 2007-11-27 10:54:52
    Od: "li-li" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > np.
    > urlop okolicznościowy z powodu zgonu np. męża "odebrać" sobie 3 miesiące

    Dość bezsensowne porównanie IMO. Wolne przysługuje także w przypadku
    urodzenia
    dziecka a przecież np zaraz po narodzinach, gdy kobieta musi dłużej zostać w
    szpitalu, ojciec nie ma potrzeby brac wolnego, przyda się ono dopiero, gdy
    kobieta z dzieckiem wróci do domu i pomoc oraz wsparcie jest najbardziej
    potrzebne.
    Tak samo w przypadku ślubu, są do niego przygotowania, po jest podróż a
    śmierci się raczej nie plamuje...

  • 15. Data: 2007-11-27 11:16:45
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

> [...]
    > np.
    > urlop okolicznościowy z powodu zgonu np. męża "odebrać" sobie 3 miesiące

    Ale mozesz go wziąc tydzien albo dwa po, żeby iść i pozamykac jakieś sprawy,
    zabrac rzeczy z jego pracy, iść do sądu w sprawie spadkowej etc. Poza tym
    zauważ że urlop okolicznościowy jest z powodu smierci i pogrzebu bliskiej
    osoby a nie z powodu pogrzebu. Pogrzeb może być miesiąć (albo i trzy) po
    smierci (czasami są wazne powody) i wtedy nie musiz brac urlopu dzien czy
    dwa po sm ierci ale tak jak bardziej pasuje.

    No i twoje wyobrażanie nie ma tu nic do rzeczy. Życie przynosi sytuacje
    które trudno sobie wyobrazić i wpisac w kodeksy :) .

    A.

  • 16. Data: 2007-11-27 11:53:52
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Ewa Grotowska" <e...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:fieek5$r12$1@inews.gazeta.pl...
    > chcialem

    > chciałbym

    > Ewa

    Tak off-topicowo:
    Masz jakieś problemy z ustaleniem własnej płci? :)

    --
    Paweł

  • 17. Data: 2007-11-27 14:25:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:figt23$kpr$1@news.lublin.pl li-li <b...@a...pl>
    pisze:

    > Dość bezsensowne porównanie IMO.
    Bo dokonał go nie ktoś znający się choć trochę na rzeczy tylko zwykły dureń
    z zadatkami na tępego trolla wprowadzającego pytających w błąd.
    Zwolnienie od pracy z tytułu ślubu (oraz pozostałych wymienionych w prawie
    pracy okoliczności) następuje "w związku" z tymi okolicznościami. Zadaniem
    pracownika jest związek ten wykazać. Prawodawca nie nakłada w tej kwestii
    żadnych sztywnych ram czasowych.
    Tu poczytaj:
    http://42.pl/u/wfO

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2007-11-27 14:48:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ql2lu4zns9er.1gci9plus0lsu.dlg@40tude.net Henry(k)
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> pisze:

    > Ale przepisy mówią że to z okazji ślubu - a jak ktoś chce tydzień po nim
    > to jak udowodni pracodawcy związek tego urlopu ze ślubem?
    Udowodnić (raczej: wykazać) to musi tylko wtedy, jeśli pracodawca jest
    formalistą i tego żąda.
    Zależy to od istoty związku, czasem może być trudno i wtedy trzeba próbować
    się dogadać.
    Oczywiście może się nie udać, pozostają wówczas inne rozwiązania.
    Przykładowo: pracownikowi umiera ojciec, o czym ten dowiaduje się (mniejsza
    o przyczyny) kilka miesięcy po pogrzebie. Dni wolne z tego tytułu oczywiście
    się należą.
    Z kolei trudno dowodzić, że o własnym ślubie dowiedział się po miesiącu
    (chociaż kto wie? ;)). Jest jednak możliwe, że np. w marcu wziął ślub
    cywilny i jeden dzień wolnego, zaś na czerwiec zaplanował kościelny i
    wówczas chce mieć drugi.
    Nie sposób przecież przewidzeć wszystkich sytuacji.

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2007-11-27 21:34:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:figl1v$4hh$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > garnituru). No i w pdróż poślubnom mozna jechać tydzien po slubie a nie
    > natychmiast. Czy ten tydzien przed albo po to "jest w związku ze slubem"

    Jest, jeśli potrafisz to sensownie uzasadnić. To może być i miesiąc przed,
    jeśli uzasadnisz, ze musisz jechać na drugi koniec Polski po jakieś
    dokumenty konieczne do zawarcia małżeństwa. Wszystko jest kwestią
    wyjaśnienia.

  • 20. Data: 2007-11-28 09:41:10
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 27 Nov 2007 15:25:12 +0100, Jotte napisał(a):

    > Bo dokonał go nie ktoś znający się choć trochę na rzeczy tylko zwykły dureń
    > z zadatkami na tępego trolla wprowadzającego pytających w błąd.

    Już dobra, dobra nie przechwalaj się tak - wystarczy już tego monologu o
    sobie. Napisz teraz coś na mój temat :P

    http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=25683
    http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=6729
    http://kadry.infor.pl/forum/29860,odpchorobowe-a-url
    op-okolicznosciowy.html
    http://prawo-pracy.pl/forum/viewtopic.php?p=34741&si
    d=fac2049dcfdc99c560e8ff7d67e41aa1
    http://www.prawo-pracy.pl/forum/viewtopic.php?t=1006
    4

    a tutaj masz - może się czegoś nauczysz:
    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=termin+wykorzyst
    ania+urlopu+okoliczno%C5%9Bciowego&btnG=Szukaj+w+Goo
    gle&lr=

    :P