  • 61. Data: 2010-02-03 20:51:04
    Temat: Re: Dni służb mundurowych policzone!
    Od: "marek" <m...@N...pl>

    wiadomości news:4b6988e7@news.home.net.pl...

    > Co to są te "wewnętrzne służby ochrony"??
    >
    > Mam nadzieję, że nie masz na myśli tzw. ochroniarzy, bo nazwać to
    > "służbą" i porównać do policji mógłby tylko idiota.
    No tak, bo na ochroniarza nikt reki nie podniesie, a kazdy policjant jest
    codziennie atakowany przez dziesiatki szalencow z tasakami?
    Zreszta policjanci... tez duzo zalezy od konkretnej jednostki, taki
    dzielnicowy na zadupiu to co on robi? klotnia domowa, zaklocanie ciszy
    nocnej, czasem gowniarze/wandale sie trafia (i to tak najczesciej przymyka
    policja oczy jak jest wieksza grupa - na zasadzie po co sie meczyc, jeszcze
    mi wpierdola)
    > [ciach]

    > Ja też. I zarabiają 5-10 razy tyle, co policjant.
    Oczywiscie, taki ochroniarz, pielegniarka czy ktokolwiek inny wszyscy
    zarabiaja od 10 do 20tys/mc
    tylko wy biedaczki macie "ledwo" 2k

  • 62. Data: 2010-02-03 23:49:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Feb 2010, Robert Tomasik wrote:

    > To są jakieś populistyczne ruchy przedwyborcze i nic więcej.

    To jedno.

    > Jakby nie
    > kombinować, to sześciedzięcioletni żołnierz, policjant, strażak, to po prostu
    > niedorzeczność.

    Rzecz jasna, zgoda.
    A sześćdziesięcioletni np. kontroler ruchu lotniczego?
    (hint: o ile wiem *nie* mają wcześniejszych emerytur, tak dla porządku)

    > W żadnym kraju czegoś takiego nie ma. Sposobów rozwiązania
    > tego jest kilka. Można dać wyższą pensję, by sobie ludzie odłożyli sami.

    To wersja z kontrolerami, dla jasności.

    > Można dawać jakieś emerytury pomostowe.

    Zgoda, patrz niżej.

    > Można wreszacie wysyłać funkcjonariuszy na emerytury.

    Ale tu... sprzecznosć mamy z zasadą "społecznosci" ubezpieczenia.
    Teza a priori, że "jeden zawód do końca życia"?
    Żeby nie było - konieczność zmiany zawodu *nie* jest tożsama
    z brakiem jakichkolwiek świadczeń.
    Niech to będzie nawet (stały!) "dodatek wyrównawczy", czy jak
    piszesz "pomostówka" - bo *jest* uzasadnieniem, że ktoś kto miał
    specyficzną pracę *nie* miał takich samych warunków (doświadczenie
    itede) do osiągnięcia pozycji zawodowej jak ci, którzy lata
    "w okolicy" docelowego zawodu coś robili.

    > NIe upieram się, że emerytura po 15 latach, to najlepsze rozwiązanie, ale to
    > po prostu część oferty pracy.

    Jak widać, zła z obu stron patrzenia.
    A nuż "zniosą"... (to od strony zatrudnionego).

    pzdr, Gotfryd

  • 63. Data: 2010-02-03 23:57:38
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

    Órzytkownik "Nostradamus" napisał:
    > Dlaczego nie zostałeś policjantem ????/

    dlatego bo nie chciałęm zostać bandytą i nierobem!:O)

    > Za głupi? Frajer?

    akurat tam to głupich i frajeruf biorą, więc może bym się nie załapał, chyba
    żebyc celowo głupa udawał:O)

  • 64. Data: 2010-02-04 07:29:54
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu>

    wiadomości news:4b6988e7@news.home.net.pl...

    > Co to są te "wewnętrzne służby ochrony"??
    >
    > Mam nadzieję, że nie masz na myśli tzw. ochroniarzy, bo nazwać to
    > "służbą" i porównać do policji mógłby tylko idiota.

    Acha, to dla Ciebie pracownik ochrony wykonujący zadania w zakresie ochrony osób
    i mienia, to nie służba? Tylko policjant, żołnierz, czy inny mundurowy, to dla
    Ciebie służba?
    Tzn., że dla Ciebie pracownik ochrony to nie człowiek? Człowiekiem dla Ciebie
    jest tylko mundurowy? A inni ludzie chodzący po ulicach, to dla Ciebie nie
    ludzie?. Najważniejszy jest mundurowy?

    Pracownik ochrony realizuje tą ochronę w oparciu o ustawę, tylko ta ustawa
    jest
    bardziej okrojona, niż ustawa o policji. A czytałeś w jakim stopniu są narażeni
    pracownicy ochrony na niebezpieczeństwa w związku ze sprawowaniem jakiekolwiek
    ochrony? Wiesz, ilu pracowników ochrony traci zdrowie i nikt im tego nie
    rekompensuje? ONI NIE MAJĄ PRAWA DO WCZEŚNIEJSZEJ EMERYTURY I PIELĘGNIARKI TEŻ
    NIE MAJĄ I KUPĘ INNYCH ZAWODÓW, KTÓRE, NAPRAWDĘ, KWALIFIKUJĄ SIĘ DO
    WCZEŚNIEJSZYCH EMERYTUR, TEŻ NIE MAJĄ, WIĘC DLACZEGO MAJĄ JE MIEĆ MUNDUROWI?
    Skąd Ty możesz to wiedzieć, skoro nazywasz pracownika ochrony
    "ochroniarzem". Co to są WSO? Nie będę Ci tłumaczył, wygooglaj sobie. A, jeszcze
    dodam, że w ochronie występują SUFO, ale to też sobie wygooglaj.

    > [ciach]

    > Ja też. I zarabiają 5-10 razy tyle, co policjant.

    No pewnie. Może 20 razy tyle. Na pewno pielęgniarki zarabiają 5-10 razy tyle, co
    policjanci :-)

    Mam nieodparte wrażenie, chłopie, że nie wiesz, o czym my tu dyskutujemy. Co
    jakiś czas wyskakujesz z ciekawą tezą, niczym niepopartą i jeszcze masz czelność
    nazywać ludzi idiotami. Czyżby "mundurówka" przemawiała przez Ciebie? Tylko
    idiota mundurowy lub były mundurowy może z góry traktować innych, bo przesiąkł
    przez lata tym gównem niewyściubiając nosa zza biurka.

  • 65. Data: 2010-02-04 07:42:02
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu>

    Użytkownik "tg" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości
    > "Piotr Zawiły" <z...@o...eu> wrote in message
    >
    > czyli zamiast wyplacic emeryture zalozymy specjalny fundusz (czyli znowu
    > mozna obsadzic multum stanowisk przy okazji)

    > ale sam postulujesz zeby im obciac z jednej strony i przelozyc to na inna,
    > gdzie tu sens??
    Szanowny Panie,

    Jeżeli zabierzemy przywileje, jakiekolwiek przywileje mundurowym, to chyba nie
    od dziś wiadomo, że pozostaną jakieś pieniądze. Te pieniądze można spożytkować w
    różnoraki sposób. Jeden z tych sposobów zaproponowali Ekonomiści z Forum
    Obywatelskiego Rozwoju. Założyć specjalny fundusz, który pozwoli mundurowym, ba,
    nawet będzie im gwarantował przekwalifikowanie się i przygotowanie do innego
    zawodu. Ja nawet mógłbym się pokusić i powiedzieć, że fundusz będzie im
    gwarantował znalezienie pracy. Fakt, że nie będzie to rola prezesa, dyrektora
    zarządu, czy inne wysokie stanowisko (na taką pozycję pracuje się latami), ale
    zawsze rola jakiegoś doradcy ds. bezpieczeństwa przy gminie lub nawet zespołu
    doradców ds. kryzysowych pozwoli im na sprawowanie tej pracy do 65 roku życia.

    Chyba nie jest to aż tak skomplikowane?

  • 66. Data: 2010-02-04 08:36:57
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu>

    Szanowni Państwo,
    Jak odbierają przywileje, jakiekolwiek przywileje innym grupom społecznym, innym
    zawodom, to jest to jak najbardziej wskazane. Wtedy mundurówka nie krzyczy, no
    bo, tak naprawdę dlaczego mają krzyczeć, skoro problem nie dotyczy ich. Te inne
    grupy społeczne, inne zawody jakoś nie demonstrują pod siedzibą URM-u, nie
    wystosowują listów otwartych ich stowarzyszenia nie ślą pism z wyjaśnieniami i
    nie opisują, jak to będzie im ciężko i ilu cennych pracowników odejdzie, jaka to
    bieda ich dotknie. Wszelkie zapisy legislacyjne, które, po głosowaniu wychodzą z
    sejmu, obowiązują, można powiedzieć, od "zaraz". Nikt nie przejmuje się, że
    dotyczy to dość dużej grupy społecznej, jakiegoś zawodu. Natomiast jak zaczyna
    się tylko coś dziać koło dupy mundurowym, zaczyna się lament, biadolenie
    idiotyczne wskazywanie, że ustawa będzie dotyczyła tylko tych, którzy będą
    wcielani od któregoś tam roku, czy ustawa nie będzie dotyczyła tych, którzy coś
    tam już nabyli. A ja się pytam dlaczego? Skoro innych dotyczy od tzw." zaraz",
    to dlaczego od "zaraz" ma nie dotyczyć służb mundurowych i objąć ich wszystkich?
    Co to znaczy, że Wy, służby mundurowe macie inne żołądki, niż my, niemundurowi?
    To znaczy, że Wy , mundurowi jesteście traktowani na innych zasadach, niż my
    niemundurowi? Konstytucja mi gwarantuje równouprawnienie i tego równouprawnienia
    ja sobie życzę, czy to się komuś podoba, czy nie. Nie ma równych i równiejszych.
    Te czasy, mam nadzieję, skończyły się i nie powrócą. Wystarczy już przywilejów i
    specjalnego traktowania. Wystarczy już tych odpraw po kilkadziesiąt t tysięcy na
    odchodne, pobieranie pensji przez rok, pomimo, że "zrzuciło" się już mundur.
    Wystarczy już tych przywilejów, które dają możliwość wykupu lokalu za 5%
    wartości po osiągnięciu przez mundurowego wieku 15 lat służby, jeżeli dostał
    takowy lokal z tzw. przydziału i ten lokal mieszkalny kwalifikował się do tzw.
    wykupu. Wystarczy już tego mnożnika 2,60, a teraz 2,67 za każdy rok
    "przepracowany" po 15 latach służby, tych wszystkich "przejazdów raz w roku" i
    "urlopowych" na każdego członka rodziny i innych rzeczy, których nie chce mi się
    wymieniać, bo lista, na pewno, byłaby długa. Mundurowi, stańcie i uderzcie się w
    pierś i powiedźcie, czy to jest normalne ? Czy inne zawody, też niejednokrotnie
    ciężkie mają takie przywileje? Zastanówcie się Panie i Panowie mundurowi, co
    będzie z tą Polską, jeżeli na Wasze emerytury, które nabyliście już po 15 latach
    będą musiały zapierdalać moje dzieci i dzieci moich dzieci? To chyba nie jest
    normalny stan rzeczy? Młody, zdrowy człowiek, niejednokrotnie w kwiecie wieku
    odchodzi ze służby po 20, czy 25 latach i podejmuje dalszą pracę mając już 75%
    tej emerytury i oczywiście wszystko jest w porządku. Inny człowiek musi
    zapierdalać na te 75% całe życie, a i tak, jak dożyje, dostanie raptem kilkaset
    złotych tej nędznej emerytury. Na szczęście jest Was garstka na tle
    kilkudziesięciomilionowego społeczeństwa, które chce już normalności i równego
    traktowania. Mam nadzieję, że ta normalność już niebawem nastąpi.

    --

    Z poważaniem

    Piotr Zawiły

  • 67. Data: 2010-02-04 08:46:35
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    > Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ktoś też napisał, że to nie ma żadnego znaczenia.

    na tym polega polemika.

    > Czyli tylko policjanci pracują więcej?. Nie ma w Polsce zawodów, poza
    policją,
    > gdzie ludzie pracują więcej?

    Sa, a jakze. I tytulem wyjasnienia - mylnie wziales mnie za mundurowa, czego
    ni pisalam i co nie wynika z mojej wypowiedzi. Napisalam tylko ze bardzo
    dobrze znam te profesje, co nie znaczy ze ja wykonuje. Wykonuje natomiast
    zawod wymagajacy wlasnie >pracowania wiecej<. Jako r.pr. z nienormowanym
    czasem pracy jestem rowniez bardzo nieprzewidywalna co do grafiku i wymiaru
    pracy. Roznica polega na tym, ze - dzieki Bogu - znajduje to przelozenie na
    moje zarobki. W przeciwienstwie do policji.

> [...]
    się
    > emerytura po 15 latach służby, a jest ich więcej, niż policjantów.

    To nie jest demagogia tylko fakt.

> [...]
    funkcjonariusza
    > policji, który dumnym krokiem idzie do "pracy", a który w latach 80-tych
    również
    > dumnie przesłuchiwał ludzi, między innymi moją matkę za moją działalność
    > antykomunistyczną. Nie chcę już tu używać epitetów, jakie kierował do mojej
    > matki, nie mniej pan ma się dobrze i spokojnie może przejść na "zasłużoną"
    > emeryturę, ponieważ, o dziwo, został "pozytywnie zweryfikowany". Może
    > pozytywnie, ale ludzie pamiętają, jaka to była wspaniała postać. Znasz
    > powiedzenie? "Jak was widzą, tak was piszą".

    Umyka Ci z pola widzenia to, ze znaczna czesc mundurowych to ludzie nie majacy
    nic wspolnego z tamtymi realiami. Twoja wypowiedz jest dla mnie kolejnym
    symptomem nieuzasadnionego determinowania rzeczywistosci tym, co bylo przeszlo
    20 lat temu. I to w odniesieniu do ludzi nie majacych z tym nic wspolnego.

    Uszczerbek w autorytecie natomiast bierze sie - przynajmniej m.in. - takze
    stad, ze uprawnienia policji przy wykonywaniu obowiazkow sa uszczuplane,
    przynajmniej w sposob faktyczny. Niepokojaco czesto owo wykonywanie obowiazkow
    jest weryfikowane postepowaniami wewnetrznymi i dyscyplinarnymi. Efekt jest
    taki, ze policjant woli nie podejmowac czasem czynnosci, niz narazic sie na
    niekonczace sie wyjasnienia, raporty etc. Powoduje to w co poniektorych
    przedstawicielach spoleczenstwa przekonanie, ze policjantowi mozna
    powiedziec / zrobic wobec niego niemal wszystko, bo i tak nie zareaguje (bo
    nie moze albo bo jest to zbyt ryzykowne). A jezeli juz interwencja policyjna
    bedzie aktywna i - sila rzeczy - ktos bedzie z niej niezadowolony - to
    wystarczy zmalowac skarge na wykonywanie czynnosci.

    Oczywiscie, nie twierdze, ze srodkiem zaradczym jest tu przyznanie jakis
    niekontrolowanych szerokich uprawnien policji, czy odebranie spoleczenstwu
    mozliwosci skarzenia, jednak sprawa poszlo znaczaco w zupelnie odwrotnym
    kierunku, zamiast lokowac sie w okolicach zlotego srodka.

    Miałes

    > Znów demagogia. Uwierz mi, że są zawody, które wymagają od pracowników bycia
    > bardziej dyspozycyjnym, niż praca w policji. Znam setki takich ludzi.

    Jak juz pisalam, zdaje sobie z tego sprawe.

    > No pewnie. To "bezpieczeństwo" publiczne widać w życiu codziennym. Obronność
    > też. Szczególnie widać to wszystko, gdy dochodzi do powołania, od czasu do
    > czasu, jakieś spec komisji sejmowej i zaangażowanie służb w te sfery. Każdy
    > tylko patrzy, ile kasy można wyciągnąć dla siebie. Żenada.

    Odwolujeszcz sie wciaz do jednostkowych przypadkow, najbardziej widocznych dla
    spoleczenstwa. Nie sa one jednak miarodajne i nie moga stanowic podstawy do
    generalizowania. Wsrod lekarzy tez sa liczne patologie - media co chwila
    donosza o kolejnym pijanym medyku czy lapowkach za operacje. Czy to daje
    podstawe do formulowania ogolnych opinii o lekarzach? Czy jednak sa to czarne
    owce, stanowiace jednak ulamek przedstawicieli tej profesji?

    Dlaczego

    > To zależy od człowieka i jego stanu psychicznego, a nie od społeczeństwa.
    BTW,
    > to ma być argumentem szybszego przejścia na emeryturę? a może raczej
    poddania
    > się leczeniu? Żenada.

    Czyli - jak wskazalam - uwazasz ze do policji trafiaja jednostki chorowite i
    slabe i stad tak znaczna czesc "pada" na zawal itd. Ok. A nauczycielami
    zostaja zwykle ludzie ze sklonnosciami do chorob krtani, co tez jest
    niezwiazanym z zawodem przypadkiem.

    > Trzeba było pozostać tam, gdzie było lepiej. Nikt nie zmuszał Cie do zmiany
    > pracy, a co za tym idzie do zmiany swojego statusu społecznego. Teraz nie
    wiem,
    > czy się chwalisz, czy narzekasz? Było 2500, jest 2100. No nikt normalny nie
    > pogarsza sobie swojego statusu materialnego, więc coś mi tu nie gra.

    I znowu - nie jestem mundurowa. Podane przeze mnie informacje mialy byc
    dodatkowym argumentem na teze o niskim wynagrodzeniu przez zestawienie z
    wynagrodzeniem kogos pracujacego mniej i majacego mniejsze kwalifikacje i staz
    pracy.

    > Oczywiście, że podnieść zarobki. To jedyne rozwiązanie. Ja będę czuł się
    > bezpiecznie, widząc patrol policji w nocy na moim osiedlu wiedząc, że ci
    ludzie,
    > w razie jakiegokolwiek incydentu podejmą działanie, bo będę również
    wiedział, że
    > są bardzo dobrze wynagradzani za takie działanie.

    I to jest ten moment, w ktorym jestesmy zgodni. Moze to byc dla Ciebie
    nieprawdopodobne, ale tez bym tego chciala.

    Jakby nie zostało to ujęte,
    > czy 40%, czy 30%, czy 20%, jest to zawsze przywilej, którego nie mogą
    > doświadczyć inne zawody niemniej wymagające od pracy w policji.

    Ktos trafnie ujal to tak: cos za cos. "przywilej" emerytalny, ale za to nizsze
    wynagrodzenie.

    > Oczywiście. Jak najbardziej. Nie wszyscy mogą zostać kierownikami,
    dyrektorami,
    > prezesami, na taką pozycję społeczną trzeba zapieprzać przez całe życie.
    Wydaje
    > Ci się, że jak już taki Pan będzie mógł sprawować jakąś funkcję, to tylko na
    > stanowisku kierownika, dyrektora, czy prezesa? Żenada.

    Nic takiego nie napisalam wiec sie nie emocjonuj.

    > To jak to jest? Wytłumacz, bo nie rozumiem? Brakuje ludzi do pracy, a
    likwiduje
    > się ich stanowiska? Coś mi tu nie pasuje.

    Mi tez ale z faktami sie nie dyskutuje. Brakuje rak do pracy i sa wolne etaty
    na najnizszej obsadzie. Natomiast ciut wyzej zjawisko likwidacji etatow jest.
    Pozwala to np. wykazac pewne oszczednosci danej jednostce, jednoczesnie
    uniemozliwiajac awans zawodowy. Efekt: policjant spelniajacy wszelkie warunki
    do stopnia oficerskiego nie uzyskuje go, bo nie ma etatu.

    > No pewnie. Nie mają bladego pojęcia, a wystarczy zobaczyć, poczytać, czy,
    nie
    > daj Boże, zetknąć się z tą całą "administracją". Ludzie są idiotami, nie
    umieją
    > wyciągać wniosków i myśleć. No gratuluję wspaniałego toku myślenia. Już
    gdzieś
    > to było poruszane, że społeczeństwo, to banda idiotów nie umiejąca
    samodzielnie
    > myśleć i wyciągać wniosków. Żenada.

    "Zenada" to chyba Twoje ulubione slowo. Troche jednak utrudnia dyskusje.
    Opinie spoleczna na temat wielu kwestii, w tym na temat przedstawicieli
    poszczegolnych zawodow, w duzej mierze ksztaltuja media. Te natomiast raczej
    nie rozprawiaja o "dobrych" glinach, lecz wylawiaja tych "zlych". Przekaz
    miedzyludzki dziala podobnie: jak zostaniesz gdzies dobrze obsluzony, to nie
    opowiadasz zwykle o tym na okolo. Ale wystarczy ze spotka Cie gdzies jakas
    nieprzyjemnosc i juz jest temat do rozmowy z rodzina i ze znajomymi i
    rozpowszechniania tych informacji. Efekt: zdarzaly mi sie wielokrotnie
    sytuacje, ze slyszalam bardzo niepochlebne informacje o policji, a na pytanie
    czy wyglaszajacy mial z policja do czynienia i czy nieprzyjemnosci dotknely go
    osobiscie - slyszalam "nie".

    > Oj, aż się popłakałem z żalu. Jak zabierasz głos, to racz się zapoznać z
    > tekstem, który komentujesz. W rodzinach policyjnych nie muszą się utrzymywać
    > renty, czy emerytury dziadka, babci, czy innej osoby, której ta renta, czy
    > emerytura została przyznana, a byli PGR-owcy muszą, niestety i to czasami
    kilka
    > rodzin. I wszyscy się modlą, żeby ta osoba cieszyła się dobrym zdrowiem
    przez
    > lata, bo jak umrze, to zostanie tylko stryczek, bo przeżyć się nie da.
    Uważasz,
    > że tylko "biedny" mundurowy zapierdalał, czy zapierdala, a PGR-owiec
    siedział
    > sobie i dłubał w nosie. Żenada do potęgi n.

    No tu to ja wlasciwie powinna napisac zenada. Albo pytanie - dlaczego grupa
    spoleczna o ktorej piszesz jest skazana na emeryture/rente babci/dziadka?

  • 68. Data: 2010-02-04 08:57:12
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest tylko mundurowy? A inni ludzie chodzący po ulicach, to dla Ciebie nie

    Prosze, wez czasem przeczytaj co piszesz.

    > Pracownik ochrony  realizuje tą ochronę  w oparciu o ustawę, tylko ta ustawa
    > jest
    > bardziej okrojona, niż ustawa o policji.

    Podizal na sluzbe i prace nie jest pomyslem kogokolwiek z wypowiadajacych sie
    tutaj. To podzial normatywny i nie ma co z nim dyskutowac.

    > No pewnie. Może 20 razy tyle. Na pewno pielęgniarki zarabiają 5-10 razy
    tyle, co
    > policjanci :-)

    Fakt, ze sa jeszcze jakies inne niedofinansowane zawody jest zasadniczo
    inyferentny. Spodziewam sie natomiast ze niedlugo napiszesz, ze kasjerki w
    supermarketach majac dramatycznie niskie zarobki i trudne warunki pracy tez
    powinny i wiecej dostawac i moc isc na wczesniejsza emeryture.

    > Mam nieodparte wrażenie, chłopie, że nie wiesz, o czym my tu dyskutujemy.

    Takie samo wrazenia mam momentami w stosunku do Ciebie.

    Co
    > jakiś czas wyskakujesz z ciekawą tezą, niczym niepopartą i jeszcze masz
    czelność
    > nazywać ludzi idiotami.

    Jak rozumiem uwazasz, ze Twoje tezy maja pelne uzasadnienie. Z tego co
    przeczytalam nikt tu nie wyzwal nikogo od idiotow - oczywiscie postanowiles to
    zmienic i sam to zrobiles.

    Czyżby "mundurówka" przemawiała przez Ciebie? Tylko
    > idiota mundurowy lub były mundurowy może z góry traktować innych, bo
    przesiąkł
    > przez lata tym gównem niewyściubiając nosa zza biurka.

    A tu taka niespodzianka. Nie wiem jak Lawa, ale jedyny mundur jaki w zyciu
    nosilam to mundurek szkolny i toga.

  • 69. Data: 2010-02-04 09:02:34
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    zespołu
    > doradców ds. kryzysowych pozwoli im na sprawowanie tej pracy do 65 roku

    Z Twoich wypowiedzi wynika, ze podstawowy problem jaki w idzisz w sytuacji to
    to, ze >spoleczenstwo placi za emerytury mundurowych<. Wytlumacz mi roznice
    miedzy >spoleczenstwo placi za emerytury mundurowych< a >spoleczenstwo placi
    za przekwalifikowanie mundurowych<, bo cos mi sie wydaje jednak, ze z punktu
    widzenia finansow spoleczenstwa roznicy takiej nie ma jednak.

  • 70. Data: 2010-02-04 09:13:38
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    Jestes fantastyczny. Przemowa godna kandydata w wyborach, niestety ze
    stronnictwa mocno populistycznego. A do tego - a jakze - przemawiajacego w
    imieniu calego, niemundurowego narodu!

> [...]
    > nie opisują, jak to będzie im ciężko i ilu cennych pracowników odejdzie,

    A wiec tylko zdawalo mi sie, ze byly rozne protesty lekarzy, pielegniarek,
    gornikow, stoczniowcow, transportowcow, nauczycieli....itd....

    > Co to znaczy, że Wy, służby mundurowe macie inne żołądki, niż my,
    niemundurowi?

    Tak sie rozpedzasz ze zaraz napiszesz cos w rodzaju "my jestesmy tu dzie
    wtedy, oni - tam gdzie stalo ZOMO". Ton zblizony...

> [...]
    równouprawnienia
    > ja sobie życzę, czy to się komuś podoba, czy nie.

    Jak sobie zyczysz, tak masz. Bo masz pelne prawo ubiegac sie o przyjecie w
    szeregi formacji mundurowej. I bedziesz mial wtedy jak w uchu.

> [...]
    się
    > wymieniać, bo lista, na pewno, byłaby długa.

    Z tego co sie orientuje wymienione przez Ciebie przywileje nie przysluguja
    wylacznie mundurowym. Wez chociazby nauczycieli. Wiec im tez zabrac? Uwazaj,
    narazasz sie "niemundurowemu" elektoratowi.

> [...]
    latach
    > będą musiały zapierdalać moje dzieci i dzieci moich dzieci?

    A moje nie? Mundurowego dzieci nie? I dalej: na Twoja emeryture te dzieci
    wszelakie nie beda zapierdalac?

> [...]
    równego
    > traktowania. Mam nadzieję, że ta normalność już niebawem nastąpi.

    Ech... "normalnosc". Jedno z bardziej zagadkowych pojec. I najbardziej
    subiektywnych...