  • 91. Data: 2010-02-04 22:49:18
    Temat: Re: Dni służb mundurowych policzone!
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > W tej chwili zdryfowało na służba/praca - paru ignorantów usiłuje
    > bezpośrednio przyrównać służbę policjanta z robieniem spektaklu przy
    > worku gotówki na zwykłym etacie.

    Tylko dlatego, że paru ignorantów usiłuje udowodnić, że jeśli
    znalazłoby się pracę 15 razy trudniejszą od policjanta, to w takim
    zawodzie emerytura należy się po roku.

    --
    Liwiusz

  • 92. Data: 2010-02-04 23:08:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Tylko dlatego, że paru ignorantów usiłuje udowodnić, że jeśli
    > znalazłoby się pracę 15 razy trudniejszą od policjanta, to w takim
    > zawodzie emerytura należy się po roku.

    A gdzie ich widzisz?

  • 93. Data: 2010-02-04 23:17:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > A gdzie ich widzisz?

    Na przykład Ty - dowodzisz, że policjantom należy się wcześniejsza
    emerytura, ponieważ ich praca jest trudniejsza od pracy zwykłego człowieka.

    To ślepy zaułek. Takie rozumowanie prowadzi do absurdu, o którym
    pisałem powyżej.

    Policjant powinien mieć więcej płacone już dziś, ale bez obietnicy
    emerytury przed 40.

    Jest to o tyle uczciwsze, że za to wszystko płacą aktualni podatnicy,
    a nie ich dzieci i dzieci ich dzieci i dzieci ich dzieci ich dzieci.

    Jest to również korzystniejsze dla samych policjantów - przynajmniej
    nikt ich w przyszłości nie oszuka.

    --
    Liwiusz

  • 94. Data: 2010-02-04 23:51:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Na przykład Ty - dowodzisz, że policjantom należy się wcześniejsza
    > emerytura, ponieważ ich praca jest trudniejsza od pracy zwykłego człowieka.

    A zatem twoja ignorancja sięga także umiejętności czytania - ja nigdzie
    czegoś takiego nie napisałem.

    [ciach]

    > Policjant powinien mieć więcej płacone już dziś, ale bez obietnicy
    > emerytury przed 40.

    Och, wiele rzeczy powinno być - sędziowie powinni być kompetentni i
    nieprzekupni, politykom powinno zależeć na dobru społeczeństwa, a nie na
    własnej kasie i karierze.

    Wreszcie: każdy powinien mieć możliwość pójścia na emeryturę kiedy tylko
    chce, a indywidualne fundusze emerytalne, z których taka emerytura
    będzie wypłacana, powinny być prowadzone przez osoby uczciwe i rzetelne,
    które będą dbały o stały wzrost ich wartości i nie przeputają ich na
    ryzykanckich spekulacjach.

    Jak już przy tym jesteśmy: możemy sobie pomarzyć o nietuczącej
    czekoladzie i wiecznych, naturalnych zębach, likwidacji łysienia i paru
    innych detalach ;)

    Ale chyba nie zaproponujesz, żeby np. wybić albo przymusowo ogolić tych
    wszystkich, co nie wyłysieli? Żeby było "równo i sprawiedliwie"?

> [...]
    > a nie ich dzieci i dzieci ich dzieci i dzieci ich dzieci ich dzieci.
    >
    > Jest to również korzystniejsze dla samych policjantów - przynajmniej

    Sęk w tym, że projekt - który tak gorliwie popierasz - obejmuje tylko
    likwidację możliwości wcześniejszej emerytury.

    Nie zauważasz też, że z czasem - kiedy klasyczne emerytury ZUSowskie
    przestaną istnieć - za żadne emerytury nie będą finansowane ani z
    bieżących ani przyszłych podatków, tylko z funduszy emerytalnych.

  • 95. Data: 2010-02-04 23:57:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > A zatem twoja ignorancja sięga także umiejętności czytania - ja nigdzie
    > czegoś takiego nie napisałem.

    "Nierzadko tak. Są to zawody podwyższonego ryzyka i dość ostro
    wykańczające, więc żeby byli w ogól chętni do takiej roboty - muszą
    dostać coś w zamian.

    Ale niektórzy są zbyt głupi, żeby to zrozumieć."

    A później ostro broniłeś tezy, że policjant to jakiś szczególnie trudny
    zawód.

    Ale może źle odbieram Twoje posty.

    > Sęk w tym, że projekt - który tak gorliwie popierasz - obejmuje tylko
    > likwidację możliwości wcześniejszej emerytury.

    Resztę dokona rynek - jeśli faktycznie nie będzie chętnych do pracy,
    trzeba będzie podnieść pensje. I to szybko - w ciągu roku. Jeśli chętni
    będą, to o jakim problemie mówimy?

    > Nie zauważasz też, że z czasem - kiedy klasyczne emerytury ZUSowskie
    > przestaną istnieć - za żadne emerytury nie będą finansowane ani z
    > bieżących ani przyszłych podatków, tylko z funduszy emerytalnych.

    Które w 3/4 będą się składały z obligacji. I kto będzie te obligacje
    wykupywał?

    --
    Liwiusz

  • 96. Data: 2010-02-05 00:17:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > "Nierzadko tak. Są to zawody podwyższonego ryzyka i dość ostro
    > wykańczające, więc żeby byli w ogól chętni do takiej roboty - muszą
    > dostać coś w zamian.
    >
    > Ale niektórzy są zbyt głupi, żeby to zrozumieć."

    Jak widać są też problemy z odróżnieniem "zasługuje na" od "trzeba coś
    dać, żeby był chętny"...

    > A później ostro broniłeś tezy, że policjant to jakiś szczególnie trudny
    > zawód.

    Raczej sprzeciwiałem się tezie, że służba policjanta i praca ciecia w
    bramie są porównywalne.

    > Ale może źle odbieram Twoje posty.

    Delikatnie to ujmując.

    > Resztę dokona rynek - jeśli faktycznie nie będzie chętnych do pracy,
    > trzeba będzie podnieść pensje. I to szybko - w ciągu roku. Jeśli chętni
    > będą, to o jakim problemie mówimy?

    Nie myślisz.

    O trzech kwestiach co najmniej:

    1. zaczną odchodzić sprawdzeni i przeszkoleni z małym stażem

    2. jak spróbujesz wyszarpać odpowiedni budżet na podwyżki, to te same
    osoby, co chcą za wszelką cenę odebrać te emerytury, sprzeciwią się
    podwyżkom "bo jak to jest, że nauczyciel zarabia tyle, a szeregowy
    policjant - dużo więcej"

    3. co w tak zwanym międzyczasie?

    > Które w 3/4 będą się składały z obligacji. I kto będzie te obligacje
    > wykupywał?

    Aha. Czyli jeśli ja prywatnie sobie kupuję obligacje, to jestem
    wyzyskiwaczem? LOL

    Ty coś piłeś może?

  • 97. Data: 2010-02-05 00:26:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Aha. Czyli jeśli ja prywatnie sobie kupuję obligacje, to jestem
    > wyzyskiwaczem? LOL

    Co do zasady jesteś lekkomyślny. Jest spora szansa, że nie
    zobaczyłbyś swoich pieniędzy (tak jak posiadacze obligacji przedwojennych).

    > Ty coś piłeś może?

    Przecież prawdą jest, że te obligacje będą wykupywać przyszłe
    pokolenia, więc nie rozumiem czemu się tak bulwersujesz. Nie ma większej
    różnicy, czy pieniądze będą pochodzić z ZUS wpłacanego ze składek Twoich
    dzieci, czy też Twoje dzieci w podatkach wykupią obligacje sprzedawane
    przez OFE.

    --
    Liwiusz

  • 98. Data: 2010-02-05 07:54:18
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > O tak, straaaaaaaaaaasznie wyczerpująca praca ;)
    >
    > A jaki stres - przecież za każdym rogiem czai się rabuś z kałasznikowem ;)

    nie inna niż praca w policji...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 99. Data: 2010-02-05 08:46:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomasz Kaczanowski pisze:

    > nie inna niż praca w policji...

    LOL

    Co ty wiesz o pracy w policji...

    Mniej niż kura o pieprzu ;)

  • 100. Data: 2010-02-05 08:51:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Co do zasady jesteś lekkomyślny. Jest spora szansa, że nie zobaczyłbyś
    > swoich pieniędzy (tak jak posiadacze obligacji przedwojennych).

    To w końcu naciągnięty czy naciągacz? Zdecyduj się łaskawie.

> [...]
    > różnicy, czy pieniądze będą pochodzić z ZUS wpłacanego ze składek Twoich
    > dzieci, czy też Twoje dzieci w podatkach wykupią obligacje sprzedawane

    Tak, będą wykupywać, ale dzięki tym obligacjom będą miały zapewniony
    lepszy byt. W końcu obligacje to zasadniczo tani kredyt inwestycyjny -
    czyli o ile politycy tych środków nie przeputają a zainwestują w
    infrastrukturę, następne pokolenia będą miały lepsze warunki do życia i
    pracy. Dalej: moja lepsza emerytura odciąża następne pokolenia, które
    nie muszą mnie dofinansowywać. No i pamiętaj, że to się dziedziczy -
    częściowo będą spłacać samych siebie.