  • 11. Data: 2005-09-12 16:46:36
    Temat: Re: Dlug
    Od: Jammer <c...@i...nospam.pl>

    Mithos napisał(a):

    > Wyslij ostateczne wezwanie do zaplaty z potwierdzeniem odbioru.
    >
    > Nastepnie pozew cywilny.
    >
    > Sad oceni wiarygodnosc rozmow przez GG oraz to czy umowa pozyczki
    > zostala zawarta.

    Przepraszam za moja niewiedze ale w zwiazku z powyzszym mam pytania:

    1) Czy tekst listu polecony ma jakas oficialna formule, czy jest ona
    dowolna w stylu "Zwracam sie o zwrot .." ?

    2) Pozew cywilny: jakies koszty?, czy bedzie on wart tych 300zl?
    (pomijac kwestie osobiste miedzy mna a dluznikiem), jak dlugo moze trwac
    proces tego postepowania?

    Andrzej

  • 12. Data: 2005-09-12 16:55:56
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Jammer napisał(a):

    > 1) Czy tekst listu polecony ma jakas oficialna formule, czy jest ona
    > dowolna w stylu "Zwracam sie o zwrot .." ?

    Aż tak leniwy jesteś ?

    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=%22wEZwanie+do+z
    ap%C5%82aty%22+wz%C3%B3r&lr=

    > 2) Pozew cywilny: jakies koszty?, czy bedzie on wart tych 300zl?
    > (pomijac kwestie osobiste miedzy mna a dluznikiem), jak dlugo moze trwac
    > proces tego postepowania?

    KPC ... najprawdopodobniej przeinwestujesz i nie wygrasz IMHO.

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 13. Data: 2005-09-12 16:56:01
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Jammer napisał(a):

    > 1) Czy tekst listu polecony ma jakas oficialna formule, czy jest ona
    > dowolna w stylu "Zwracam sie o zwrot .." ?

    Poszukaj na necie.

    > 2) Pozew cywilny: jakies koszty?, czy bedzie on wart tych 300zl?
    > (pomijac kwestie osobiste miedzy mna a dluznikiem), jak dlugo moze trwac
    > proces tego postepowania?

    Proces moze trawc bardzo dlugo :) Czy sie zwroci ? Nie wiem.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 14. Data: 2005-09-12 16:56:51
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Stasio Podróżnik napisał(a):

    > Lepiej śpiewać mu regularnie pod oknem na chwilę przed 22 niczym hejnał
    > ogłaszający ciszę nocną HYMN DŁUŻNIKÓW:

    Dluznika wezwac do zwrotu dlugu trzeba przed ewentualnym procesem.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 15. Data: 2005-09-12 17:13:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kam napisał(a):

    > zaraz, nakaz zapłaty można wydać w postępowaniu nakazowym albo
    > upominawczym :)

    Czy same logi z GG nie będą uznane za "wątpliwe co do zgodności z
    prawdziwym stanem rzeczy"? (art. 499kpc)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 16. Data: 2005-09-12 17:23:45
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Liwiusz napisał(a):
    > Czy same logi z GG nie będą uznane za "wątpliwe co do zgodności z
    > prawdziwym stanem rzeczy"? (art. 499kpc)

    teraz jest "przytoczone okoliczności budzą wątpliwość"
    ja bym wydał nakaz
    bo jakiś tam dowód jest, zdarzenie prawdopodobne, a jeśli dłużnik chce
    coś podważać, to niech wniesie sprzeciw.

    KG

  • 17. Data: 2005-09-12 17:28:51
    Od: "SirClie" <s...@t...pl>

    > hehe, to tez jest metoda, ale wolalbym jednak legalnie tan problem
    > rozwiazac ;), a Sierioża pewnie policzyl by sobie ze dniowke wiecej niz
    > wielkosc dlugu ;)
    w tym cale uroki
    dolicz koszt uslugi do dlugu i po problemie

  • 18. Data: 2005-09-12 17:29:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kam napisał(a):

    > teraz jest "przytoczone okoliczności budzą wątpliwość"
    > ja bym wydał nakaz
    > bo jakiś tam dowód jest, zdarzenie prawdopodobne, a jeśli dłużnik chce
    > coś podważać, to niech wniesie sprzeciw.

    Jak się komuś kiedyś uda, to niech poinformuje grupę ;)

    Ja ostatnio nie dostałem nakazu z weksla, bo się pani sędzi pomyliło
    w obliczeniach...

    Więc nawet co do upominawczego na podstawie gg nie byłbym pewien.

    Ale wnioskować w pozwie można, nie zaszkodzi.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 19. Data: 2005-09-12 19:12:04
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Mithos napisał(a):

    > Dluznika wezwac do zwrotu dlugu trzeba przed ewentualnym procesem.

    Yyyyy ... Źle zacytowałeś, źle odpowiedziałeś, czy jak ?

  • 20. Data: 2005-09-12 19:31:56
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > zaraz, nakaz zapłaty można wydać w postępowaniu nakazowym albo
    > upominawczym :)

    Mozliwe. :) Prawde mowiac to kpc jeszcze nie mialem. :P