  • 11. Data: 2016-03-30 23:59:33
    Temat: Re: Dlaczego teraz adwokaci i doradcy prawni, kancelarie adwokackie zadały się z lichwiarzami?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-30 o 21:01, z pisze:

    > Nie to nie jest selekcja negatywna tylko selekcja kolesi z naszej bandy.
    > To ogromna różnica.

    Tyle że to nieprawda. W ostatnich latach nabór do zawodu jest spory i
    nie każdemu udaje się potem utrzymać na rynku.

    > Dlatego też nie
    >>

    > Nie ma wyboru. Można wybrać tylko z "naszej bandy"

    Są adwokaci, są radcowie, których jest coraz więcej, jest też cała masa
    "doradców". Wyboru jest bród.

    > Siłą rzeczy jak nie ma wyboru to "wybrańcy" zaniżają jakość swoich
    > usług. Tak jest skonstruowany człowiek. Prawnik też człowiek. :-)

    No tak, tyle że ostatnie lata to właśnie było pójściem w twoim kierunku
    - zawody się mocno otworzyły.

    > To co piszesz jest w sprzeczności z poglądem głoszonym przez lobbystów
    > prawniczych że jak się uwolni zawód to dopiero spadnie jakość.

    Bo spadnie. Ale to nie znaczy, że kto chce, nie będzie mógł zapłacić za
    "ideał". Tylko nie ma powodu, aby każdego zmuszać do zakupu tegoż ideału.

    > Domyślam się zatem że Ty nie lobbujesz :-) i chciałbyś żeby wolny rynek
    > działał :-)

    Zawsze jestem za wolnym rynkiem. Jestem nawet za tym, aby pełnomocnikiem
    kogoś w procesie mógł być dosłownie każdy, a nie tylko adwokat lub
    radca. Bo jakiż jest powód, abym nie mógł sobie wybrać jako pełnomocnika
    pana Heńka, którego znam, bo mi naprawiał kran i mu ufam? (poważnie, bez
    ironii).

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2016-03-31 00:00:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-30 o 23:18, Sonn pisze:

    > Uczciwy adwokat!!!
    > Dowcip ostatnich dziesięcioleci. Masz poczucie humoru. Gratuluję :)

    Przestań myśleć stereotypami.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2016-03-31 01:46:04
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-31 o 00:00, Liwiusz pisze:

    > Przestań myśleć stereotypami.

    Nie. Ja to twierdzę w oparciu o to z czym się stykam na co dzień.
    Uczciwych adwokatów to się jeszcze spotykało wśród starej palestry,
    która już albo wymarła albo przeszła na emeryturę. Ta gównażeria, która
    teraz wykonuje ten zawód to ostatnie szmaty umawiające się np. prywatnie
    na piwo z bandziorami w szemranych spelunach i pozwalająca się na
    rozprawach szarpać od tyłu za togę. O tym jak wałują swoich klientów i
    co o nich opowiadają za ich plecami, z litości już nawet nie wspomnę.

    --
    Sonn

  • 14. Data: 2016-03-31 03:52:10
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 03/31/2016 06:59 AM, Liwiusz wrote:

> [...]
    > radca. Bo jakiż jest powód, abym nie mógł sobie wybrać jako pełnomocnika
    > pana Heńka, którego znam, bo mi naprawiał kran i mu ufam? (poważnie, bez

    W jakimś sensie powód jest podobny do tego, dlaczego ten sam pan Heniek
    od kranu nie może otworzyć kliniki, w której każda operacja jest
    "gwarantowanym sukcesem*".

    * w 99% operacji gwarantujemy kontakt ze zbawicielem

    Tomasz Chmielewski

  • 15. Data: 2016-03-31 04:09:10
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Nie dość że głupia to jeszcze rasistka.
    LOL. Żyd to nie afroamerykanin.

    --
    animka

  • 16. Data: 2016-03-31 08:08:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-31 o 01:46, Sonn pisze:

    > Nie. Ja to twierdzę w oparciu o to z czym się stykam na co dzień.

    Czym się zatem na co dzień zajmujesz?
    I podaj kilka przykładów tej nieuczciwości, bo dyskutować na ogólnikach
    nie ma sensu.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2016-03-31 18:38:10
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-31 o 08:08, Liwiusz pisze:

    > Czym się zatem na co dzień zajmujesz?
    > I podaj kilka przykładów tej nieuczciwości, bo dyskutować na ogólnikach
    > nie ma sensu.

    Zawyżanie rachunków za dojazdy, pobieranie opłat za fikcyjne czynności,
    naciąganie na apelacje, notoryczne olewanie klientów, niezapoznawanie
    się z aktami spraw i oczywiście kasowanie za rzekome "zapoznanie się z
    aktami sprawy", okłamywanie klientów co do rzeczywistego stanu sprawy.
    Przykłady można by mnożyć.

    Czasem zdarza się, że klient wyjawi mi ile zapłacił adwokatowi za
    "zajęcie się sprawą" i kiedy słyszę ile zapłacił i zestawię z tym co
    naprawdę adwokat zrobił w danej sprawie, to nic tylko przytaknąć starej
    prawdzie, że dwie rzeczy są nieskończone - Wszechświat i ludzka głupota.

    Podam jeden prosty przykład - za samo zapoznanie się z aktami sprawy
    adwokat zażyczył sobie 100.000 zł. Nawet tych akt nie dotknął. Przyszedł
    i powiedział, że zapozna się z nimi później w sądzie. A klient? Klient
    zapłacił :)
    Z takimi przypadkami spotykałem się dziesiątki razy, tyle że dotyczyły
    znacznie mniejszych kwot.

    --
    Sonn

  • 18. Data: 2016-03-31 18:39:44
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-30 o 01:25, Animka pisze:
> [...]
    pl...

    > Może jakaś garstka tych uczciwych została.

    Tylko ci starej daty znający pojęcie honoru i szacunku dla zawodu.
    Nowoprzybyłe gówniarstwo dla kasy zrobi wszystko.

    --
    Sonn

  • 19. Data: 2016-03-31 18:40:25
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-31 o 04:09, Animka pisze:

    > LOL. Żyd to nie afroamerykanin.

    A obrzezany starozakonny Murzyn? ;)

    --
    Sonn

  • 20. Data: 2016-03-31 19:34:20
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 3/31/2016 1:08 AM, Liwiusz wrote:
    > I podaj kilka przykładów tej nieuczciwości, bo dyskutować na ogólnikach
    > nie ma sensu.

    Potrzebowalem kiedys trochę informacji na temat sytuacji prawnej pewnej
    firmy bo nie miałem czasu sie w tym grzebac.
    Wziąłem adwokata z ulicy po przeczytaniu paru opini o nim.

    Zadanie wymgało poczytania pewnych dokumentów ktore dostarczylem,
    pogrzebaniu w aktach kilku spraw sądowych.
    Sprawę przyjął, tylko, że ani słowem nie zająknął się, że prawnikiem na
    pełny etat w tej firmie jest on sam.

    Trochę doczynienia z prawnikami miałem.
    Jak do tej pory wszyscy co do jednego odwalali kichę.
    Albo robili minimum, albo wręcz moja wiedza była większa niż ich.