  • 11. Data: 2006-08-25 14:43:27
    Temat: Re: Dlaczego? Seria KRUK
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Błąd. Prawidłowa odpowiedź brzmi: "Jaki dług? Nie mam żadnego długu..."

    Wiecie co, ja nie wiem, moze ja jestem jedynym, ktorego Kruczysko
    potraktowalo kulturalnie, ale dzis mialem trzy rozmowy telefoniczne.

    1) Po pytaniu stwierdzilem, ze nie jestem pewien, ale wydaje mi sie, ze
    zadnego zadluzenia wzgledem operatora nie mam - ale sprawdze, bo moge sie
    mylic - i oddzwonie.

    2) Przeslalem kopie oplaconych faktur faksem. Oddzwonilem i podalem
    informacje potrzebne dla zidentyfikowania oplat, jednoczesnie zaznaczajac,
    ze jest kwota sporna, wzgledem ktorej toczy sie postepowanie na drodze
    cywilnej (tu podalem numer sprawy). Pracownik Kurka podziekowal za
    informacje i spytal, czy firma, ktora dlug sprzedala wie o tym wszystkim -
    odparlem ze wie i moge to udokumentowac korespondencja z BOK z pieczatkami.
    Przeslalem faksem.

    3) Konsultant z Kruka przeprosil (sic!) za niedogodnosci i na podstawie
    otrzymanej dokumentacji obiecal (sic!) zlozyc w BOK operatora pismo z
    zadaniem wycofania egzekucji windykacyjnej naleznosci, ktora jest
    przedmiotem postepowania przed sadem - do czasu zapadniecia prawomocnego
    wyroku.

    Moze ja sie zbyt dobrze zabezpieczylem, albo bylem zbyt uprzejmy, ale
    naprawde moj pierwszy kontakt z ta firma byl dosc mily. Swego czasu
    przyczepila sie do mnie tez firma Ultimo (tu akurat nie zaplacilem kary
    umownej innemu operatorowi - w efekcie dla swietego spokoju przelalem im te
    70 zl ale po blisko roku). I o dziwo rozmowa tez byla na kulturalnym
    poziomie. Czy ja mam szczescie do ludzi, czy po prostu inni tak mocno sie z
    Kruczyskiem kloca?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 12. Data: 2006-08-25 16:46:27
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Dlugi splaca sie wierzycielom, a nie smiesznym firemkom
    > typi Krzak, pfu... Kruk i innym tworom.

    Gdyby dłużnik spłacał długi wierzycielowi to firma KRUK nie miałaby jak
    odkupić tych wierzytelności :-). Więc nie gadaj takich głupot...

  • 13. Data: 2006-08-25 17:00:45
    Od: "JAM" <k...@w...vp>

    Na tego typu firmy jest tylko jeden dobry sposób - kompletna ignorancja.

    A jeśli chodzi o dowody to oni nie potrzebują potwierdzenia, że dostałeś
    wezwanie do zapałaty ... natomiast potrzebują uznania długu przez dłużnika
    żeby cokolwiek zrobić. Więc nie radzę nikomu pisać do nich "nie zamierzam
    spłacać zadłużenia" albo "nie mam teraz pieniędzy" bo oni na to czekają i
    naprawdę mogą oddać sparwę do sądu.

  • 14. Data: 2006-08-25 17:37:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert J. wrote:

    > Gdyby dłużnik spłacał długi wierzycielowi to firma KRUK nie miałaby jak
    > odkupić tych wierzytelności :-). Więc nie gadaj takich głupot...

    Krukowi nawet brak długu nie przeszkadza, więc nie gadaj ;->

  • 15. Data: 2006-08-25 18:10:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Gdyby dłużnik spłacał długi wierzycielowi to firma KRUK nie miałaby jak
    > odkupić tych wierzytelności :-). Więc nie gadaj takich głupot...

    Niby teoretycznie masz rację. Rzecz w tym, że praktyka pokazuje, że nie jest tak
    do końca. Znam co najmniej kilkadziesiąt przypadków, w których mechanizm był
    taki, że wierzyciel domaga się zapłaty jakiegoś urojonego zobowiązania po tak
    długim terminie, że dłużnik już dawno wyzbył się dowodów zapłaty albo też
    istnienie zobowiązania jest silnie dyskusyjne. I taka wierzytelność jest
    puszczana w obieg i sobie krąży. OD jednego KRUKA, do drugiego KRZAKA.

    Na kanwie tej dyskusji osobiście uważam, że z chwilą przedawnienia roszczenia
    zabroniony powinien być obrót wierzytelnością. Bo inaczej, to w sumie przyszedł
    mi do głowy taki przekręt. Biorę jakąkolwiek fakturę sprzed 10 lat, którą ktoś
    mi miał zapłacić przelewem. Kupuję u niego towar a następnie oświadczam mu, że
    mi nie zapłacił i skompensowałem sobie roszczenie. On po 10 latach najpewniej
    dowodu zapłaty mieć nie będzie. A jak będzie miał, to słodko go powiadomię, że
    się zatem pomyliłem.

  • 16. Data: 2006-08-25 18:48:26
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > sobie roszczenie. On po 10 latach najpewniej dowodu zapłaty mieć nie
    > będzie. A jak będzie miał, to słodko go powiadomię, że się zatem pomyliłem.

    Nie można potrącać wierzytelności przedawnionych (art. 502kc.)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 17. Data: 2006-08-25 19:54:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz wrote:

    [ciach] skompensowałem sobie roszczenie. On po 10 latach najpewniej dowodu

    > Nie można potrącać wierzytelności przedawnionych (art. 502kc.)

    Ufff...

    Robert: nie strasz ludzi ;)

  • 18. Data: 2006-08-25 20:09:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:j514s3-162.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Ufff...
    > Robert: nie strasz ludzi ;)

    O tym nie pomyślałem. No ale można je wpisać do rejestru dłużników
    niewypłacalnych (chyba :-)

  • 19. Data: 2006-08-25 21:53:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > O tym nie pomyślałem. No ale można je wpisać do rejestru dłużników
    > niewypłacalnych (chyba :-)

    Mam nadzieję, że nie...

    Wyobraź sobie sytuację, że nagle po 15 latach jakaś "firma" dochodzi do
    wniosku, że jej coś wisisz.

    Po takim czasie nikt nie będzie trzymał pokwitowania.

    I teraz wpisują Cię do tego oficjalnego rejestru dłużników, chcesz sobie
    podłączyć prąd do działki, a tu ZE mówi, że nie podłączą, bo figurujesz
    jako nieuczciwy dłużnik.

    I weź teraz udowadniaj, że nie jesteś wielbłądem.

    Toż to przepis na szantaż doskonały...

  • 20. Data: 2006-08-25 22:36:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:0384s3-ag2.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Toż to przepis na szantaż doskonały...

    Pół biedy, jak Ci ktoś powie, czemu Ci tego prądu nie chcą podłączyć. Można to
    próbować wyprostować. Ja znam przypadek kobiety, która obeszła całe miasto by
    kupić telefon komórkowy i nikt jej nie chciał tego telefonu sprzedać. Każdy jej
    ściemniał, że "centrala" nie pozwala. W końcu jeden sprzedawca się nad kobietą
    zlitował i jej powiedział, że ma kradziony dowód osobisty. Okazało się, ze
    faktycznie przez pomyłkę zastrzeżono jej dowód.

    Ad rem, to Ustawa z dnia 14 lutego 2003 r. o udostępnianiu informacji
    gospodarczych http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU20030500424
    zawiera kilka ograniczeń co do przekazywanych do ewidencji dłużników długów, ale
    o przedawnieniu nie ma w niej słowem. Zresztą już kiedyś tu chyba dyskutowaliśmy
    na ten temat i również nie znaleźliśmy powodu, dla którego przedawnione
    zobowiązanie nie może się znaleźć w rejestrze. Moim zdaniem to ewidentny błąd w
    ustawie, albo ja po prostu nie potrafię tego tam znaleźć.