  • 191. Data: 2022-12-16 06:42:34
    Temat: Re: Dla kogo jest prawo?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A zauważyłeś, że niespecjalnie mnie  to intryguje?

    A powinno;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 192. Data: 2022-12-16 06:43:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To Ty odwracasz,

    NIe - ja nie uważam, że jak ktoś ma ustąpić pierwszeństwa to winny test
    ten któremu pierwszeństwa nie ustąpiono.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 193. Data: 2022-12-16 07:08:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dowolna, bo wyznacznikiem jest dalsze postępowanie tego,

    No czyli nie dowolna;)

    > na którym
    > wymuszono. Przykład: jedziesz prosto swoim pasem, pasem przylegającym w
    > tym samym kierunku z przodu jedzie sobie ktoś wolniej i ci zajeżdza. Ty
    > zamiast przyhamować, co wykonalne, ładujesz się w niego. Żeby było
    > śmieszniej znam taki przypadek z lokalnego forum. Facet nie mógł
    > zrozumiec, że to, że ktoś mu zajechał drogę nie oznacza, że może po
    > prostu w niego erdolnąć :)

    I jeszcze pewnie powiedział "widziałem skurwiela, ale miałem
    pierwszeństwo";) Tylko że ciężko zakładać że pieszy umyślnie popełnił
    samobójstwo.

    > No ale tu miała miejsce generalizacja manifestująca się stwierdzeniem "a
    > jednak nie słyszałem specjalnie o takim uzasadnieniu, że winny jest ten z
    > pierwszeństwem."

    Ok - nie sprecyzowałem - w "analogicznej sytuacji" czyli mamy wszystko
    co potrzebne do udzielenia pierwszeństwa - miejsce i widoczność i
    wyjezdżamy spod odwróconego trójkąta na pełnej kurwie argumentując, że
    tamci mają obowiązek nam ustąpić, więc w razie czego ich wina;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 194. Data: 2022-12-16 07:09:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No widzisz? Pytanie, czy pieszy miał pierwszeństwo. Bo moim zdaniem nie.

    O kurwa - czego nie rozumiesz w zdaniu pieszy na przejściu i wchodzący
    na nie ma pierwszeństwo?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 195. Data: 2022-12-16 11:08:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 15 Dec 2022 16:53:37 +0100, J.F napisał(a):

    > Ile przejsc jest na losowej probce z Niemiec, to widac.
    >
    > Pozostaje porównac losową probke z Polski.
    >
    > Przypominam - liczymy tylko przejscia bez swiatel.

    No to policz dla próby reprezentatywnej w obu krajach.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 196. Data: 2022-12-16 11:13:08
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 15 Dec 2022 16:58:32 +0100, J.F napisał(a):

    > Ale moze wejsc z chodnika znienacka.

    Tak, przez dwupasmową jezdnię

    > Co znow daje szanse przejechania przed nim bez naruszania jego
    > pierwszenstwa :-)

    Był na wysepce, więc miał pierwszeństwo.

  • 197. Data: 2022-12-16 11:15:14
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 15 Dec 2022 23:21:41 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Wyjaśnisz w inny racjonalny sposób sytuacje
    > uderzenia bokiem przejeżdżającego 80 km/h i nie hamującego (poślizg)
    > samochodu pieszego, niż to, że pieszy po prostu przywalił w
    > przejeżdżający już przez przejście samochód od boku?

    Samochód miał nie przejeżdżać, tylko czekać aż pieszy przejdzie przez pasy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 198. Data: 2022-12-16 11:16:40
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 15 Dec 2022 23:19:41 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > kierujący widząc powoli idącego
    > mężczyznę uznał, że jego zamysłem jest przepuszczenie pojazdu

    Miał udzielić pierwszeństwa, a nie bawić się w telepatię.

  • 199. Data: 2022-12-16 11:26:15
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 15 Dec 2022 22:59:01 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > jak wykazałem obliczeniami kto wprowadził takie
    > unormowanie prawne, że żadna prędkość nie gwarantuje, że nie najedziesz
    > pieszego.

    Takie przepisy obowiązują w innych państwach już od dawna, uważanych za
    cywilizowane, i jakoś nie sprawiają problemów zdecydowanej większości
    kierowców. Popatrz sobie w statystyki wypadków dla różnych krajów.

    W tym przypadku autobus dał radę przepuścić pieszego, a osobówka dziwnym
    trafem jakoś nie.

  • 200. Data: 2022-12-16 11:32:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 15 Dec 2022 23:02:53 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Chwilowo, to chyba w ogóle nikt nie uważa winy tego kierującego.

    Na podstawie lektury niniejszego wątku odniosłem całkowicie odmienne
    wrażenie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek