  • 151. Data: 2022-12-14 18:32:29
    Temat: Re: Dla kogo jest prawo?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.12.2022 o 11:43, Olin pisze:
    > Na tym, że pozostali nie mają problemu z ustępowaniem pierwszeństwa pieszym
    > na pasach.

    Naprawdę? A pamiętasz jeszcze, skąd się ta dyskusja wzięła?

    I...?

    --
    Robert Tomasik

  • 152. Data: 2022-12-14 18:34:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.12.2022 o 11:18, ąćęłńóśźż pisze:

    > Będą się mnożyć wyroki sądów 8 lat bezwzględnego, to może paru debili
    > zrozumie, że powinni do rowu zamiast w pieszego.

    Chwilowo dyskutujemy o przeciwnym.

    --
    Robert Tomasik

  • 153. Data: 2022-12-14 18:40:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.12.2022 o 11:46, Olin pisze:
    > Przede wszystkim kierowca miał obowiązek udzielenia pierwszeństwa.
    > Jazda 80 km/h i wymijanie autobusu w tym nie pomogły.
    I tylko dlatego, że tego nie rozumiem, to w ogóle zacząłem dyskusję.
    Masz rację. Tylko co to zmienia?
    --
    Robert Tomasik

  • 154. Data: 2022-12-14 18:48:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.12.2022 o 06:56, Shrek pisze:

> [...]
    > inna sprawa, ale tak właśnie jest. Jeśli nie jest to wprost zapisane,
    > obowiązki innych nie dają ci pierwszeństwa. Trafiony może być pijany,
    > może może być dilerem narkotyków, może nie mieć pozwolenia na pobyt w
    > polsce, może mieć przepalone żarówki, może nie mieć przeglądu, może
    > przekraczać prędkość. Póki nie uniemożliwia ci to fizycznie
    > ustąpienia mu pierwszeństwa, to masz obowiązek tego pierwszeńtwa
    > udzielić i jego obowiązki nie dają ci specjalnych praw, a już z
    > pewnością pierwszeństwa - a dziadek się nie teleportował przed

    Ale spróbuj ogarnąć, że udzielenie / nie udzielenie pierwszeństwa
    niekoniecznie musi iść w parze z odpowiedzialnością za spowodowanie
    wypadku. Jeśli wymusisz pierwszeństwo na pijanym kierowcy, to Ty
    odpowiesz za wymuszenie (wykroczenie), a on za kierowane pojazdem pod
    wpływem alkoholu (może to być przestępstwo).

    Wracając do omawianej przez nas sprawy pieszy nie może wchodzić
    bezpośrednio pod nadjeżdżający pojazd i takie jego zachowanie
    spowodowało sam wypadek. Natomiast to, czy należy go ukarać za
    nieudzielenie przestępstwa, albo przekroczenie prędkości, to już osobna
    sprawa. tego w artykule prasowym nie ma, bo to wykroczenia i osobne
    postępowanie.

    --
    Robert Tomasik

  • 155. Data: 2022-12-14 18:49:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.12.2022 o 11:53, Olin pisze:
    > Skąd to wiadomo?
    Ja to wiem, bo tam bywam. Mogę porównać.

    --
    Robert Tomasik

  • 156. Data: 2022-12-14 19:42:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo w artykule była informacja, że w tym miejscu taka była.

    To jest prędkość maksymalna (dozwolona). Można jechać zarówno szybciejco
    jest nielegalna jak i wolniej jeśli warunki, sytuacja bądź nieogarnięty
    kierowca wymaga. To nie jest nakaz.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 157. Data: 2022-12-14 19:43:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Chwilowo dyskutujemy o przeciwnym.

    I takich chłopków roztropków w postaci biegłych i prokuratorów należy
    tępić.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 158. Data: 2022-12-14 19:47:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > odpowiesz za wymuszenie (wykroczenie), a on za kierowane pojazdem pod
    > wpływem alkoholu (może to być przestępstwo).

    Natomiast za spowodownie wypadku poniesie wymuszający, więc nie wiem co
    chciałeś powiedzieć. Natomiast jak masz ustąpić pierwszeństwa to nie
    będziesz winnym spowodowania tylko wtedy gdy zachowanie innego kierowcy
    powodowało, że nie byłeś w stanie ani przewidzieć ani zapobiec
    wypadkowi. Z tego co wiemy, ten pieszy się na przejście nie
    teleportował, więc...

    > Wracając do omawianej przez nas sprawy pieszy nie może wchodzić
    > bezpośrednio pod nadjeżdżający pojazd i takie jego zachowanie
    > spowodowało sam wypadek.

    Hmmm. Wjeżdzać pod pojazd który nie ustępuje pierwszenstwa też nie
    wolno, a jednak nie słyszałem specjalnie o takim uzasadnieniu, że winny
    jest ten z pierwszeństwem.

    > Natomiast to, czy należy go ukarać za
    > nieudzielenie przestępstwa, albo przekroczenie prędkości, to już osobna
    > sprawa. tego w artykule prasowym nie ma, bo to wykroczenia i osobne
    > postępowanie.

    Dokładnie - winny jest kierowca, pieszego można ukarać odzielnie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 159. Data: 2022-12-14 19:53:12
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Bo w artykule była informacja, że w tym miejscu taka była.

    Był tam nakaz jechania 50 km/h?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 160. Data: 2022-12-14 19:55:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.12.2022 o 11:27, ąćęłńóśźż pisze:
    > To nie był samochód, to radiowóz ;-)

    A pieszy chciał zgłosić czyn zabroniony więc gonił policjantów;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!