  • 11. Data: 2024-08-21 01:32:50
    Temat: Re: Disney+ i śmierć żony
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-20, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Jest to bardziej liberalna gospodarka, gdzie państwo mniej ingeruje w
    > relacje na rynku. Co m.in. w praktyce prowadzi do tego, że w warunkach
    > oligopoli silniejsza strona (korporacja) może więcej (niż konsument).
    > M.in. nagminne jest jednostronna zmiana ToS, kiedy konsument albo ją
    > akceptuje, albo nie może dalej korzystać z towaru lub usługi. A także

    Ale pewnie mozna skutecznie pozwać jeśli się w związku z tym poniosło
    konkretne szkody.

    > relatywizacja posiadania czegokolwiek kupionego przez konsumenta. Co do
    > wygrania milionów - właśnie w komentarzach u Rossmanna piszą, że niby
    > można je wygrać, ale to wiąże się często z zaporowymi kosztami dla
    > zwykłego człowieka, więc korporację pozwalają sobie jechać po bandzie i
    > sprawy albo nie ma, albo kończy się pozasądową ugodą.

    Zawsze byłem przekonany, że tam prawnicy otwarcie działają na zasadzie
    zysku od zasądzonej sumy?

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2024-08-21 01:42:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-20, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    y-nie-bedzie-blokowal-pozwu-meza-kobiety-ktora-zmarl
    a-w-parku-rozrywki

    > Moze ocenili, ze to nie ma szans się utrzymać.
    > Albo to pomysł jakiegoś prawnika, bez patrzenia na PR.
    >
    > A tak w ogóle ... 50k$ to smieszna kwota, jak na USA.
    > Powinni się dogadać poza sądem.

    Też się tej kwocie dziwię. Ciekawe o co tu chodzi.
    https://nypost.com/2024/02/26/media/nyu-doctor-dies-
    after-eating-dinner-at-disney-restaurant-lawsuit/
    Piccolo is seeking damages in excess of $50,000 pursuant to Florida's
    wrongful death act, in addition to mental pain and suffering, loss of
    income and funeral expenses

    Czyli wynika, że po pierwsze pprzekraczające 50k, po drugie, to nie
    wszystko. Może te 50k wynika z "wrongful death act" Florydy.

    --
    Marcin