  • 51. Data: 2004-11-16 08:57:25
    Temat: Re: Dialer a tpsa [długie]
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Catbert virtual_banana_spam@spam_wp.pl ...

    > W relacjach gospodarczych ukrywanie tożsamości podmiotu jest karalne -
    > jak dobrze popracowć, to możnaby dowalić operatorowi za działanie w
    > porozumieniu i łacznie z tyt. doprowadzenia do niekorzystnego
    > rozporzadzenia mieniem.

    czyli TPSA powinna mi bez problemu podać kim jest operator któremu de facto
    zapłaciłem te 150 zł?

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 52. Data: 2004-11-16 09:19:03
    Od: olaf frikiof skiorwensen <i...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia 16 Nov 2004 08:57:25 GMT, doszła do mnie
    wiadomość <1...@b...poznan.pl>, w której czytam:

    >czyli TPSA powinna mi bez problemu podać kim jest operator któremu de facto
    >zapłaciłem te 150 zł?

    Podawa łem link do strony Teleprawa, zaglądałeś tam ?
    Podam jeszcze raz:
    http://www.teleprawo.pl/
    Dokładniej tu:
    http://www.teleprawo.pl/e4Epomoc.htm
    Cytat:
    "Pełny wykaz numerów z danymi usługodawcy powinien być publikowany od
    dnia 3.XI.2004r na stronach URTiP, zgodnie z Art.65 ust.2 i ust.3
    ustawy PT."
    Poczytaj jeszcze to:
    http://www.teleprawo.pl/zKatalog.htm
    --
    T.Jasiński

  • 53. Data: 2004-11-16 10:57:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik olaf frikiof skiorwensen i...@i...invalid ...

    > Podawa łem link do strony Teleprawa, zaglądałeś tam ?

    wybacz gdzies mi ten link umknął.
    JUz zabieram sie do czytania - dzięki

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 54. Data: 2004-11-16 11:06:55
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 11/16/2004 11:57 AM, Budzik wrote:
    > Użytkownik olaf frikiof skiorwensen i...@i...invalid ...

    > wybacz gdzies mi ten link umknął.
    > JUz zabieram sie do czytania - dzięki

    Daj znać, czy znalazłeś - jeżeli nie, to podam jedną z interpretacji
    słowa "lawirant" (autorstwa ś.p. Józefa Cyrankiewicza): "Lawirant może
    oznaczać kapitana okrętu, który wyprowadził go podczas burzy na spokojne
    wody"

    Pzdr: Catbert

  • 55. Data: 2004-11-16 14:07:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Budzik wrote:

    > jest regulamin, ale sam widzisz ze jest do tego stopnia niewidoczny ze go
    > nie widzisz!!! Nie jestes swiadom ile kosztuje ta usługa. Mój brat tez nie
    > był.

    A czy ktoś komuś każe z niej korzystać?

    > Mój brat moze nie jest najbardziej rozgarnieta osoba na swiecie, ale to nie
    > jest w Polsce karalne!!!

    A szkoda.

    > Uwazam ze nie jest sam sobie winien, tak samo jak

    Unga-bunga - twoja brat musiecz nauczyć się myślec. Nauka czasem
    kosztować, bunga...

    > nie jest winien sam sobie osoba która np. w markecie bierze jakis towar, na
    > którym widnieje cena 5 zł, w kasie zostaje skasowana na wiecej a potem żada
    > zwrotu pieniedzy. Towar/usługa kosztuje tyle, jaka cena zostaje na tym

    To regulują konkretne przepisy. Cena za wykręcenie konkretnego numeru
    też jest znana. A to, że ktoś pozwolił jakiemuś programowi na
    samodzielne wykorzystanie modemu i wykręcenie numeru - to już nie wina TPSA.

    [ciach]

    > Jak wejdziesz na strone która sformatuje ci dysk, to tez bedziesz sadził ze
    > to twoja wina?

    Żadna mi nie sformatuje. To, że ty jesteś niekompetentny nie oznacza, że
    ja też.

    > Wirusy to tez twoja wina?

    Żadnego nie napisałem.

    > A jak lekarz w szpitalu zabije ci zone bo pomyli sie przy operacji
    > to tez uznasz ze to twoja wina, bo wybrałes akurat ten szpital?

    Chybiona analogia.

    Myśl raczej w kategoriach seksu z nieznanymi partnerami bez żadnych
    zabezpieczeń. Jak podłapiesz HIVa od jakiejś panienki, bo nie użyłeś
    gumki, to kogo oskarżysz?

  • 56. Data: 2004-11-16 14:13:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Budzik wrote:

    > TPSA nie uznała mojej reklamacji,

    Numer wykręciłeś? Wykręciłeś. A że nieświadomie? To już nie problem TPSA.

    > nie chciałą równiez podac mi danych
    > firmy, któa jak rozumiem de facto swiadczyła usługę!

    Bo nie ma prawa podać takiej informacji. Takiei nformacje mogą zostać
    udzielone tylko właściwym organom. Złóż zawiadomienie o popełnieniu
    przestępstwa.

    > No cóz, tym sie róznimy, ze jak mnie przejedzie samochód to ja widze wine
    > kierowcy samochodu, a nie swoja ze przechodziłem na pasach przez ulice!!!

    Sęk w tym, że ty nie przechodziłeś po pasach. Tylko przebiegałeś przez
    środek autostrady.

    > Bingo!!! Dlaczego, bo cena nie zostałą jawnie podana tylko schowana gdzies
    > przez klientem?

    Nie. Jakakolwiek cena za 'przejście między ladami' w publicznym sklepie
    zostałaby odrzucona przez sąd. Bo narusza to zasady współżycia społecznego.

    > To jak nadal uważasz ze TPSa jest taka uczciwa, to dowiedz sie kim jest ten
    > dystrybutor!

    Ja? Ja nie jestem frajerem, którego jakiś cwaniaczek na 0-700 naciął.
    Natomiast stosowne informacje na pewno uzyskają właściwe organa aparatu
    sprawiedliwości - o ile zostanie wszczęte postępowanie w tej sprawie.

    A ty potrafisz tylko pyszczyć, zamiast pomyśleć i złożyć właściwe
    zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa.

  • 57. Data: 2004-11-16 14:23:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    olaf frikiof skiorwensen wrote:

    > "Pełny wykaz numerów z danymi usługodawcy powinien być publikowany od
    > dnia 3.XI.2004r na stronach URTiP, zgodnie z Art.65 ust.2 i ust.3
    > ustawy PT."

    Ale przeczytaj sobie ustęp 1 - tam jest napisane, KTO ma obowiązek te
    dane urzędowi dostarczyć.

    Otórz taki obowiązek ma USŁUGODAWCA (czyli ten, kto np. prowadzi
    seks-telefon), a nie operator telkomunikacyjny (czyli np. TPSA).

  • 58. Data: 2004-11-16 17:19:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cnbqm4$2ggt$1@news2.ipartners.pl...

    > A że nie potrafisz zabezpieczyć sobie komputera? Twój problem.

    Nie do końca. Fakt, ze gospodarz zapomniał zamknąć drzwi, albo też
    zastosował prosty haczyk, zamiast patentowego zamka o wymyślnej konstrukcji
    nie zmienia w niczym faktu, że ewentualny złodziej popełnia przestępstwo.
    Podobnie w przypadku komputera. wystarczy, że przy normalnym użytkowaniu
    użytkownik może go uruchomić nieświadomie. Stąd właśnie informacja na
    ekranie wystarczy, bo domniemywa się, że jednak czytać umie każdy.

    Program blokujący dialery byłby wystarczający, gdyby w umowie z TP SA było
    napisane, że jest obowiązkowy. Wówczas w mojej ocenie TP SA mogło by sie od
    odpowiedzialności uwolnić.

    > Taki zapis regulaminu zostałby odrzucony przez każdy sąd.

    Żaden sąd by nawet nie zastanawiał się nad odrzuceniem tego. regulamin musi
    jawnie zostać zaakceptowany przez drugą stronę. I nie może być to
    dorozumiana akceptacja w postaci, że jak wchodzisz, to dobrowolnie wyrażasz
    zgodę.

    > Przy czym zwracam uwagę, że tutaj naciągaczem jest 'dystrybutor' dialera
    > i to ewentualnie od niego można się domagać zwrotu kasy.

    I to bardzo słuszna uwaga. TP SA, a w zasadzie jej zarząd może odpowiadać za
    skutki działania takiego szkodnika tylko, o ile udało by się dowieść, że
    sami to wprowadzili albo polecili komuś to wprowadzić, albo ostatecznie
    będąc świadomi faktu, że dialer działa w sposób przestępczy wyłudza
    korzystanie z usługi. Udowodnienie dwóch pierwszych przypadków powodowało by
    oczywistą odpowiedzialność, ale szanse na dowód w praktyce uważam na
    znikome.

    Pozostaje kwestia świadomości przestępczego działania programu. Udowodnienie
    czerpania korzyści z tego tytułu jest możliwe, bo TP SA z tytułu usługi na
    pewno uzyskuje jakieś wynagrodzenie.

  • 59. Data: 2004-11-16 21:57:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > A czy ktoś komuś każe z niej korzystać?

    ale nikt nie zabrania, i nikt nie napisał ze jak sie skorzysta to trzeba
    placic! A tylko to jest IMO podstawa do zadania zaplaty! W koncu to jest
    swego rodzaju umowa dwóch stron - kazda powinna byc swiadoma swoich praw i
    obowiazków. Szkoda ze nie widzisz tego ze ci którzy pisza te dialery robia
    wszystko zeby ludzie nie byli swiadomi! Przeciez nie wkladaja tego
    regulaminu w jakies ukrety miejsce dlatego zeby program lepiej dzialał
    tylko *dokkaldnie* w jednym celu. Zeby ludzie korzystali, ale nie widzeli
    ceny - zaprzeczysz?

    > A szkoda.

    moze i szkoda ale jednak!

    > Unga-bunga - twoja brat musiecz nauczyć się myślec. Nauka czasem
    > kosztować, bunga...

    Jestes mi winien 200 zł!!! ZA co pytasz? Za to ze odpowiedziałem na twojego
    posta! Nie wiedziałes ze trzeba placic? Mogłes przeczytac mój regulamin.
    Unga bunga ale plac bo nauka musi kosztowac!

> [...]
    > też jest znana. A to, że ktoś pozwolił jakiemuś programowi na
    > samodzielne wykorzystanie modemu i wykręcenie numeru - to już nie wina

    Gdyby cena była znana to by nie było problemu. I nie jakis program tylko
    konkretny - napisany dokladnie po to i w taki sposób aby placzyc komputer z
    tym numerem bez zadnej wiedzy uzytkownika. Dowód:
    -wyciszenie głośniczka.
    -Ukrycie numeru (nie wiem czy wiesz ale we wlasciwosciach polaczenia nie
    widac numeru z którym sie laczysz)
    -brak jawnej informacji o cenie
    -brak informacji ze w tym momencie przestaje korzystac z stałego łacza a
    zaczyna korzystac z dial-upa!

    > [ciach]

    > Żadna mi nie sformatuje. To, że ty jesteś niekompetentny nie oznacza,
    > że ja też.

    ok

    > Żadnego nie napisałem.

    wiesz ze nie o tym mówie! Mówie ze jakiegos mozesz złapać!
    BTW wirusa nie napisałes! A dialer???

    > Chybiona analogia.
    >
    > Myśl raczej w kategoriach seksu z nieznanymi partnerami bez żadnych
    > zabezpieczeń. Jak podłapiesz HIVa od jakiejś panienki, bo nie użyłeś
    > gumki, to kogo oskarżysz?

    nie wiem czy dobrze kojarze ale jak panienka wiedziała ze jest zarazona i
    zostanie jej udowodnione ze specjalnie sie ze mna przespała zeby mnie tez
    zarazic to za to moze pójsc siedziec! Czy sugerujesz ze piszacy dialery
    powinni pojsc siedziec? Hmm, widze ze wypracowujemy kompromis ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 60. Data: 2004-11-16 22:17:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > Numer wykręciłeś? Wykręciłeś. A że nieświadomie? To już nie problem
    > TPSA.

    ok

    > Bo nie ma prawa podać takiej informacji. Takiei nformacje mogą zostać
    > udzielone tylko właściwym organom. Złóż zawiadomienie o popełnieniu
    > przestępstwa.

    to kto w koncu swiadczyl mi te usługe? TPSA czy ta firma? A jezeli "ta"
    firma to czy nie jest tak ze mam prawo znac jej dane?

    > Sęk w tym, że ty nie przechodziłeś po pasach. Tylko przebiegałeś przez
    > środek autostrady.

    rzeczywiscie korzystanie z internetu jawi sie jak przebieganie przez
    autostradę!

    > Nie. Jakakolwiek cena za 'przejście między ladami' w publicznym
    > sklepie zostałaby odrzucona przez sąd. Bo narusza to zasady współżycia
    > społecznego.

    Sposób działania dialerów uwazasz, nie narusza? Ciekawe skad mnóstwo skarg
    ludzi, programy TV i nawet dzialania TPSA któa blokuje w tej chwili
    polaczenia 0-77 na zyczenie? Ale pewnie ci ludzie to nie spoleczeństwo,
    tylko jakies głupki!

> [...]
    > Natomiast stosowne informacje na pewno uzyskają właściwe organa
    > aparatu sprawiedliwości - o ile zostanie wszczęte postępowanie w tej

    no cóz, jak wsiadasz do taksówki i chcesz wiedziec jaka fimra swiadczy na
    twoja rzecz usługe przewozu to tez wzywasz policje?

    > A ty potrafisz tylko pyszczyć, zamiast pomyśleć i złożyć właściwe
    > zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa.

    Jak napisałem na wstepie, rzecz nie dotyczy mnie, tylko mojego brata, który
    cała kwote pokrył. A co "pyszczenia" - prosiłbym Cie zebys jednak
    troszeczke sie pohamował, albo zwyczajnie nie odpowiadał. Zachowujmy sie
    kulturalnie, co by potem ktos nie twierdził ze nie jestesmy czescia
    spoleczenstwa, tylko jakimis niekompetentnymi głupkami.

    P.S. Pytam zupełnie powaznie - masz cos wspólnego z firmami swiadczacymi
    usługi za pomoca dialerów?

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")