  • 1. Data: 2008-06-09 08:56:35
    Temat: Delegacja-wynagrodzenie
    Od: "Marcinarz" <n...@N...pl>

    Pracownik budżetówki normalnie pracuje od pn do pt po 8 godzin. Jest
    kierowany na delegację wyglądającą tak: noc-przejazd, dzień-zadanie (8h),
    noc-hotel, dzień-zadanie (8h), noc-powrót. Ma jechać pociągiem 450km.

    1. Czy ma prawo zwrotu kosztów kuszetki lub miejsca sypialnego w pociągu?
    Kto ma zdecydować czy pojedzie 1 czy 2 klasą?
    2. Czy za czas jazdy ma płacone wynagrodzenie jak za normalny czas pracy
    (nadgodziny lub w zamian wolne)?
    3. Czy za dni pobytu i wykonywania zadania ma dostawać wynagrodzenie
    normalnie jakby pracował 8h u siebie czy za cały czas pobytu w miejscowości
    delegowania?

    O diety nie pytam, bo wiem, że dostanie.

  • 2. Data: 2008-06-09 15:20:57
    Temat: Re: Delegacja-wynagrodzenie
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > 2. Czy za czas jazdy ma płacone wynagrodzenie jak za normalny czas pracy
    > (nadgodziny lub w zamian wolne)?

    Za czas jazdy nie ma wynagrodzenia, choć jeśli podróż odbywa się w czasie
    normatywnego czasu pracy to zachowuje prawo do wynagrodzenia. Natomiast cały
    czas podróżowania wlicza się do czasu pracy liczonego dla potrzeb ustalania
    norm odpoczynku itp. Wyrok SN - II PK 265/04

    > 3. Czy za dni pobytu i wykonywania zadania ma dostawać wynagrodzenie
    > normalnie jakby pracował 8h u siebie czy za cały czas pobytu w
    > miejscowości
    > delegowania?

    IMO Dostaje za 8h pracy, tak jak u siebie.