  • 51. Data: 2022-12-23 14:10:48
    Temat: Re: Defibrylator
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Dec 2022 10:35:40 +0100, Shrek wrote:

    > W metrze, w SKM, w pociągach.

    W metrze jest jakis kp?

    metra i SKM nie znam, ale pociagami czasem jezdze ... nie rzucil mi
    sie w oczy ...

    > Sam hamuje jak SHP przejedziesz. Zwalnia też - przynajmniej te nowsze. W

    Widac zbyt latwo bylo :-)

    > zasadzie mechanik jest od zamykania drzwi i patrzenia czy dyżurny coś
    > nie sknocił. Jak sknoci to jest za późno zwykle. No i na zastępczy
    > automat nie pojedzie.

    > Chyba bardziej zarządca;)

    ale tak ma na slowo/papier uwierzyc ?

    > No ale była potrzeba - jak nie wiesz to podpinasz AED - on wie.

    No ale moja teza taka, ze AED sie ludzie nie bawią, to i wypadkow jest
    mało.

    > Jak na pacjencie to nie zabawa.

    > No tak wychodzi. Kula z pistoletu ma mniej energii od samochodu, a
    > jednak jedna służy do zabijania a samochód nie.

    Taser tez nie sluzy. Excited delirium :-P

    > Z zasady działania wynika, że AED zabić nie może.

    Ale mozliwosci uszkodzenia serca chyba ma.
    Wiec czekamy na awarię ...

    > Dlatego produkują je ludzie co się znają na tym lepiej od roberta:P

    Nie wiem jak AED, ale w innych jest widac gałka i mozna dobrac.

    Ale czy pierwsza dawka nie za silna ?

    J.

  • 52. Data: 2022-12-23 14:15:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Dec 2022 09:57:35 +0100, Shrek wrote:

    > Nie pomoże. Defibrylator nie służy do "startowania" serca, a do
    > "uporządkowania" rytmu.

    No to popatrz, jak Hollywood kłamie ... a moze tylko niedopowiada.

    J.

  • 53. Data: 2022-12-23 14:36:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.12.2022 o 07:14, Shrek pisze:
    > To akurat statystycznie jest proste - wiemy jaka jest "skuteczność" CPR
    > bez AED. Wiemy jaka jest z AED - przeliczasz i wiesz. Jedynie czego nie
    > wiesz to któremu konkretnie AED uratował.

    Nie podzielam Twego optymizmu. Wątpię, by CPR miał statystyki obejmujące
    dostępność AED w miejscu zdarzenia.

    > Na zatrzymane serce AED nie pomoże. Życie to nie film. Miałe na myśli
    > zatrzymane krążenie.

    Ja też. To po prostu uproszczenie.

    --
    Robert Tomasik

  • 54. Data: 2022-12-23 15:39:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.12.2022 o 14:10, J.F pisze:

    > W metrze jest jakis kp?

    Co to jest kp?

    > metra i SKM nie znam, ale pociagami czasem jezdze ... nie rzucil mi
    > sie w oczy ...

    W EZT raczej są.

    > Widac zbyt latwo bylo :-)

    Samoczynne hamowanie pociągu to od zawsze było - przynajmniej z mojej
    perspektywy. Przejedziesz stój to sam się zatrzymuje. Tylko zaczyna
    hamować wtedy, kiedy już powinien stać - normalnie raczej nic się nie
    stanie, ale na stacjach możesz już wystawać na sąsiedni tor.

    Tak cy inaczej nie ma żadnego problemu, żeby nawet ten mechanik wyszedł
    z tym AED jak trzeba. Przy zmianie czoła wychodzą i nic się nie dzieje.
    Ponoć na dwójkę też chodzą do pociągu do kibla na stacjach z dłuższymi
    postojami jak przypili;)

    > ale tak ma na slowo/papier uwierzyc ?

    Szczerze mówiąc to nie rozpatrywałem tego. Staram się zachować odrobinę
    rozsądku w tym pojebanym świecie i jakoś nie mogę sobie zwizualizować,
    sytuacji gdy nie ma wody w basenie i nikt tego nie zauważył:P Brak
    zdrowego rozsądku prowadzi do zrobercenia i wtedy będziesz szukał komuś
    roweru w bieliźnie, bo nikt nie napisał, że jak nie widać roweru gołym
    okiem to w gaciach już nie trzeba sprawdzać:P

    > No ale moja teza taka, ze AED sie ludzie nie bawią, to i wypadkow jest
    > mało.

    I słusznie, bo to nie jest do zabawy. Jakby się bawili to pewnie by ktoś
    najprędzej w głowę nim dostał.

    > Taser tez nie sluzy. Excited delirium :-P

    Raczej jarosław b.

    > Ale mozliwosci uszkodzenia serca chyba ma.
    > Wiec czekamy na awarię ...

    Na tej zasadzie zabić może wszystko. Z kondomem niby jest prosto jak z
    jebaniem, ale jak ktoś sobie na łeb założy... Baterią paluszkiem też
    można człowieka zabić - kiedyś twierdziłem że nie, ale po przemyśleniu
    jakby ją komuś przez oko do mózgu wepchnąć... Albo zmusić zeby zjadł -
    chyba niezdowa jest w trawieniu.

    > Ale czy pierwsza dawka nie za silna ?

    Wątpię. To naprawdę ogarnięci ludzie projektują.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 55. Data: 2022-12-23 15:40:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.12.2022 o 14:15, J.F pisze:

    > No to popatrz, jak Hollywood kłamie ...

    Hollywood to jeszcze nic - obejrzyj sobie bollywood. A tak na poważnie,
    to też kiedyś myślałem że się da odpalić defibrylatorem;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 56. Data: 2022-12-23 15:42:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie podzielam Twego optymizmu.

    NIc nie szkodzi. W zasadzie odczuwałbym niepokój jakbyś się ze mną zgadzał:P

    > Wątpię, by CPR miał statystyki obejmujące
    > dostępność AED w miejscu zdarzenia.

    Twoje prawo. Pewnie te AED to tak na pałę zrobili i nikt tak naprawdę
    nie wie czy działają;P A i zaszkodzić mogą;) Najlepiej nie dotykać:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 57. Data: 2022-12-23 16:21:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Dec 2022 15:39:14 +0100, Shrek wrote:

    > Co to jest kp?

    Kierownik pociagu - o nim mowimy.

    > W EZT raczej są.

    fotke daj :-)

> [...]
    > stanie, ale na stacjach możesz już wystawać na sąsiedni tor.
    >
    > Tak cy inaczej nie ma żadnego problemu, żeby nawet ten mechanik wyszedł

    Ja tylko o tym, ze kp dbajac o zycie pasazerow, to powinien maszynisty
    pilnowac :-)

    > Przy zmianie czoła wychodzą i nic się nie dzieje.
    > Ponoć na dwójkę też chodzą do pociągu do kibla na stacjach z dłuższymi
    > postojami jak przypili;)

    A czasem nie na stacjach ... bo w lokomotywie nie ma ...

    > Szczerze mówiąc to nie rozpatrywałem tego. Staram się zachować odrobinę
    > rozsądku w tym pojebanym świecie i jakoś nie mogę sobie zwizualizować,
    > sytuacji gdy nie ma wody w basenie i nikt tego nie zauważył:P

    Mialem na mysli kible w wagonach.

    > I słusznie, bo to nie jest do zabawy. Jakby się bawili to pewnie by ktoś
    > najprędzej w głowę nim dostał.

    No ale jak sa nie pilnowane, to sie beda bawic.

> [...]
    > można człowieka zabić - kiedyś twierdziłem że nie, ale po przemyśleniu
    > jakby ją komuś przez oko do mózgu wepchnąć... Albo zmusić zeby zjadł -

    Chyba tak, cos mi chodzi po glowie, ze przypadki byly.

    Ale nie o tym mowimy. Bateria moze np "wylac" ze starosci,
    i jak ktos nie zauwazy - żywnosc skazić.
    Grozne?

    Pistolet strzela "do przodu", ale czasem sie zdarza "to tylu".

    To liczyc, ze AED nigdy nie wypali w zlym momencie, i zawsze dobierze
    wlasciwą dawkę troche naiwne jest ..

    > Wątpię. To naprawdę ogarnięci ludzie projektują.

    No, tak jak samoloty Boeinga czy Airbusa :-)

    J.

  • 58. Data: 2022-12-23 17:23:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.12.2022 o 16:21, J.F pisze:

    > Kierownik pociagu - o nim mowimy.

    To nie ma.

    > fotke daj :-)

    SKM to akurat rzadko jeżdzę.

    > Ja tylko o tym, ze kp dbajac o zycie pasazerow, to powinien maszynisty
    > pilnowac :-)

    A dlaczego nie dyżurnego ruchu?

    > A czasem nie na stacjach ... bo w lokomotywie nie ma ...

    Raczej czekają do stacji:)

    > Mialem na mysli kible w wagonach.

    To się pewnie gdzieś wyświetla.

    > No ale jak sa nie pilnowane, to sie beda bawic.

    E tam. Przeciż przy nich nie stoi strażnik.

    > Chyba tak, cos mi chodzi po glowie, ze przypadki byly.

    No i sam widzisz, a przypadku żeby kogś AED zabił nie było:)

    > Ale nie o tym mowimy. Bateria moze np "wylac" ze starosci,
    > i jak ktos nie zauwazy - żywnosc skazić.
    > Grozne?

    Raczej nie te ilości.

    > To liczyc, ze AED nigdy nie wypali w zlym momencie, i zawsze dobierze
    > wlasciwą dawkę troche naiwne jest ..

    Bo jak wiem? A liczyć że samochód jak wciśniesz chamuleć to nie zacznie
    przyspieszać?

    > No, tak jak samoloty Boeinga czy Airbusa :-)

    No dobra - to co proponujesz - nie używać bo może zaszkodzić, bo tak
    kulson powiedział?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 59. Data: 2022-12-23 19:59:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Dec 2022 10:02:47 +0100, J.F wrote:

    > Ziobro sie o grube miliardy wykloca.

    > Chwaląc wroga.

    Tak sie zacząlem zastanawiac ... ten dyspozytor pogotowia to nie jest
    na słuzbie wojewody? Bo chyba nie Warszawy?

    To moze slusznie sie wojewoda chwali, ze podlegle mu sluzby
    skorzystaly z zasobow Trzaskowskiego :-)

    Ale SKM to warszawska czy wojewodzka-samorzadowa?

    J.

  • 60. Data: 2022-12-23 20:11:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.12.2022 o 19:59, J.F pisze:

    > Tak sie zacząlem zastanawiac ... ten dyspozytor pogotowia to nie jest
    > na słuzbie wojewody? Bo chyba nie Warszawy?

    Ci medyczni to normalnie z meditransu. Czyli... prwywaciarze;)

    > To moze slusznie sie wojewoda chwali, ze podlegle mu sluzby
    > skorzystaly z zasobow Trzaskowskiego :-)
    >
    > Ale SKM to warszawska czy wojewodzka-samorzadowa?

    Samorządowa - dziecko kaczyńskiego leszka.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!