  • 31. Data: 2022-12-22 17:11:03
    Temat: Re: Defibrylator
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Dec 2022 16:55:40 +0100, Shrek wrote:

    > Zapłaci - to nie jego kasa a on robi na tym PR.

    Cos mi sie widzi, ze swoim zaplaci, a innym nie.

    > Wszystkich na raz to nie - podobnie jak ratownik na basenie. Za
    > bezpieczeństwo każdego z osobna już odpowiada:P

    Ale chyba nie tak ogolnie.

    > A co ma spóxnienie do tego czy zdechlak miał bilet czy nie?
    > Raczej zostają - najwyżej się pociąg spóźni - siła wyższa.

    Pasazerowie mogą miec inne zdanie.
    Gdyby choc ten zdechlak na torach leżał :-)

    > No raczej są.

    > Tam niewiele da się spieprzyć - co najwyżej nie strzeli.

    Bardziej mi chodzi o to, ze urzadzenie czeka w swojej skrzynce, wiec
    ludziom raczej nie zagraza.
    Bedzie np leżało na publicznym stoliku, to ciekawe ilu ludzi kopnie
    :-)

    > Na tej zasadzie to wszystko może zaszkodzić - pociąg również;)

    Oczywiscie. Pociag sie moze zderzyc, moze sie wykoleic i w dom
    wjechac, moze sam ruszyc trakcie wysiadania/wsiadania ludzi,
    itp.

    https://www.nbcnews.com/health/health-news/bad-batte
    ries-defibrillators-tied-cardiac-deaths-flna1c945595
    0

    1500 ofiar defibrylatorow?
    No nie, 1500 nieuratowanych, z powodu niedzialania,
    np z powodu braku/rozladowania baterii.

    Ciekawe ile rodzina wyprocesowala ...

    J.

  • 32. Data: 2022-12-22 17:37:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.12.2022 o 17:11, J.F pisze:

    > Cos mi sie widzi, ze swoim zaplaci, a innym nie.

    Nie sądzę - po co mu dziennikarze piszący że nie chce zapłacić za
    ratowanie życia? Zresztą już chwalił publicznie czaszkowskie skm za
    wzorowe zachowanie podczas udzielania pomocy.

    > Ale chyba nie tak ogolnie.

    No właśnie tak ogólnie. To właśnie kierpoć odpowiada za bezpieczeństwo
    paxów.

    > Pasazerowie mogą miec inne zdanie.

    Nikogo w takim wypadku ich zdanie nie będzie interesować. Pociągi się
    spóźniają ze znacznie bardziej błahych powodów niż ratowanie życia.

    > Bardziej mi chodzi o to, ze urzadzenie czeka w swojej skrzynce, wiec
    > ludziom raczej nie zagraza.

    Używane też raczej nikomu nie zagraża.

    > Bedzie np leżało na publicznym stoliku, to ciekawe ilu ludzi kopnie
    > :-)

    Żadnego? To nie granatnik. Tu idiota nie wystarczy żeby odpalić;)
    Zdechlak jeszcze potrzebny:P

    > Oczywiscie. Pociag sie moze zderzyc, moze sie wykoleic i w dom
    > wjechac, moze sam ruszyc trakcie wysiadania/wsiadania ludzi,
    > itp.

    No właśnie - więc niech stoi i nie ruszać bo jeszcze zaszkodzić może:P

    > https://www.nbcnews.com/health/health-news/bad-batte
    ries-defibrillators-tied-cardiac-deaths-flna1c945595
    0

    > 1500 ofiar defibrylatorow?

    Hm. Raczej niezadziałania defibrylatorów. Więc nie zabiły a nie pomogły.
    Dokładnie tak samo jak ten nieużyty.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 33. Data: 2022-12-22 19:04:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 22 Dec 2022 17:37:30 +0100, Shrek wrote:

    > Nie sądzę - po co mu dziennikarze piszący że nie chce zapłacić za
    > ratowanie życia? Zresztą już chwalił publicznie czaszkowskie skm za
    > wzorowe zachowanie podczas udzielania pomocy.

    Bo go to nic nie kosztowało :-)

    Choc pochwala Czaszkowskiego ... przeszla przez usta pis ?

    > No właśnie tak ogólnie. To właśnie kierpoć odpowiada za bezpieczeństwo
    > paxów.

    Mam jednak jakies dziwne wrazenie, ze nie oznacza to, ze ma biegac
    po przedzialach i sprawdzac czy pasazerowie zdrowi.
    Albo biegac do maszynisty i sprawdzac czy ten nadal trzezwy - bo na
    starcie to moze i jakis obowiązek ma.
    Albo siedziec w lokomotywie i pilnowac, aby maszynista semafora nie
    przegapil, czy ograniczen predkosci pilnował.

    > Nikogo w takim wypadku ich zdanie nie będzie interesować. Pociągi się
    > spóźniają ze znacznie bardziej błahych powodów niż ratowanie życia.

    Nie bedzie pytal, nie bedzie, a potem zdziwienie, ze pasazerow malo,
    i narzekają teraz na korki na drodze :-)

    > Używane też raczej nikomu nie zagraża.

    > Żadnego? To nie granatnik. Tu idiota nie wystarczy żeby odpalić;)
    > Zdechlak jeszcze potrzebny:P

    A jak bedziesz chcial przetestowac czy dziala?
    Kopnąc kolegę ... czy koleżanke.
    Chwycisz elektrody ze zlej strony ... wiem, nie powinien zadzialac ...
    a jak jednak zadziała?

> [...]
    0

    > Hm. Raczej niezadziałania defibrylatorów. Więc nie zabiły a nie pomogły.

    Aczkolwiek
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/14580735/

    "Sufficiently strong defibrillation shocks will cause temporary or
    permanent damage to the heart. Weak defibrillation shocks do not cause
    any damage to the heart but also do not defibrillate. A relevant and
    practical question is what range of shock energies is most likely to
    defibrillate while not causing damage to the heart."

    J.

  • 34. Data: 2022-12-22 20:19:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.12.2022 o 19:04, J.F pisze:

    > Bo go to nic nie kosztowało :-)

    I tak go nic nie kosztuje - przecież to nie jego pieniądze i jakieś
    miedziaki... Myślisz że wojewoda będzie się wykłócał o tysiaka
    ryzykując, że zostanie robertem na głównych portalach?

    > Choc pochwala Czaszkowskiego ... przeszla przez usta pis ?

    A co miał powiedzieć, że szkoda że go nie dobili?

    W zasadzie jakby w tvpis było to analogicznie do teleekspresu z
    zamknięciem lasów możnaby zrobić materiał jak lech kaczyński przecina
    wstęgę do pierwszych kaczoklibli przerobionych ze spalonych
    podmiejszczaków i dodać, że gdyby nie kaczyński to czaskowski nie miałby
    teraz SMK z której mógł wynieś AED:P

    > Mam jednak jakies dziwne wrazenie, ze nie oznacza to, ze ma biegac
    > po przedzialach i sprawdzac czy pasazerowie zdrowi.

    No ale jak ktoś na przykład chory i nacisnie przyciska alarmowy to
    właśnie kierpoć jest tym co ma go ratować.

    > Albo biegac do maszynisty i sprawdzac czy ten nadal trzezwy - bo na
    > starcie to moze i jakis obowiązek ma.

    Tego akurat chyba nie ma w zakresie obowiązków. Mechanik prowadzi,
    kierpoć dowodzi pokładem.

    > Albo siedziec w lokomotywie i pilnowac, aby maszynista semafora nie
    > przegapil, czy ograniczen predkosci pilnował.

    Ratownik też nie zajmuje się napuszczaniem wody w właściwej temperaturze;)

    > Nie bedzie pytal, nie bedzie, a potem zdziwienie, ze pasazerow malo,
    > i narzekają teraz na korki na drodze :-)

    Tak - pazażerowie zrezygnują z dojazdów do pracy, bo raz na 10 lat ktoś
    zdechlaka uratował akurat AED z ich pociągu. Zresztą to akurat cud, że
    ta SKM przyjechala o czasie, bo akurat ryją w okolicy.

    > A jak bedziesz chcial przetestowac czy dziala?
    > Kopnąc kolegę ... czy koleżanke.

    To nie zadziała, chyba że akurat będą zdechlakami.

    > Chwycisz elektrody ze zlej strony ... wiem, nie powinien zadzialac ...
    > a jak jednak zadziała?

    A czemu miałby zadziałać?

> [...]
    > practical question is what range of shock energies is most likely to
    > defibrillate while not causing damage to the heart."

    No i? Dalej - jak nie jest potrzebny to nie zadziała, a jak jest to i
    tak żyjesz na kredyt i gorzej już nie będzie - po prostu jesteś martwy,
    tylko że za kilka minut. AED może to zmienić (choć nie musi, ale i tak
    ma o rząd wielkości większą skuteczność niż samo masowanie klaty).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 35. Data: 2022-12-22 20:29:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 22 Dec 2022 20:19:59 +0100, Shrek wrote:

    > I tak go nic nie kosztuje - przecież to nie jego pieniądze i jakieś
    > miedziaki... Myślisz że wojewoda będzie się wykłócał o tysiaka
    > ryzykując, że zostanie robertem na głównych portalach?

    .... tak :-)

    > A co miał powiedzieć, że szkoda że go nie dobili?

    Mogl nic nie mowic.

    > No ale jak ktoś na przykład chory i nacisnie przyciska alarmowy to
    > właśnie kierpoć jest tym co ma go ratować.

    Moze i tak - teraz to moze sie wykazac i cos zorganizowac, dawniej ...
    wysadzic na najblizszej stacji.

    Ale ... jaki przycisk?

    > Tego akurat chyba nie ma w zakresie obowiązków. Mechanik prowadzi,
    > kierpoć dowodzi pokładem.

    Ale to podstawowe zagrozenie dla pasazerow :-)

    > Ratownik też nie zajmuje się napuszczaniem wody w właściwej temperaturze;)

    Ale to kolejne duze zagrozenie :-)

    > To nie zadziała, chyba że akurat będą zdechlakami.

    Chyba, ze sie dodatkowo cos zepsuje ...

    > A czemu miałby zadziałać?

    Bo to tylko program.

> [...]
    > tylko że za kilka minut. AED może to zmienić (choć nie musi, ale i tak
    > ma o rząd wielkości większą skuteczność niż samo masowanie klaty).

    Ale ale - jaką energie impulsu stosuje ?

    J.

  • 36. Data: 2022-12-22 22:26:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-22, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    0

    > 1500 ofiar defibrylatorow?
    > No nie, 1500 nieuratowanych, z powodu niedzialania,

    Art. z 2011 gdy publiczne AED dopiero raczkowały. Ciekawe o co chodziło z
    tymi bateriami.

    --
    Marcin

  • 37. Data: 2022-12-23 00:26:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Art. z 2011 gdy publiczne AED dopiero raczkowały. Ciekawe o co chodziło z
    > tymi bateriami.

    Ja byłbym ostrożny, jeśli chodzi o te statystyki. No bo o ile można
    ocenić, w ilu wypadkach AED doprowadziło do przywrócenia akcji serca, to
    już wnioskowanie na tej podstawie, że bez AED do przywrócenia akcji by
    nie doszło jest problematyczne. Nikt mądry nie próbuje mając AED, czy da
    się bez niego przywrócić akcję.

    Podobnie, wnioskowanie, że niedziałający AED jest przyczyną zgonu też
    jest przesadzone, albowiem nie wiadomo, czy jego użycie byłoby
    skuteczne. Przecież serce ludziom zatrzymuje się z jakiegoś powodu. Choć
    oczywiście AED zwiększa szanse przywrócenia akcji serca, to jednak nie
    zawsze jest to możliwe.

    Z tymi AED w miejscach publicznych problem jest taki, że o ile jest
    parcie na ich instalacje, to potem sobie wiszą i mało kto się nimi
    interesuje. Dokąd nie są potrzebne, to nikt nie pamięta o ich sprawdzaniu.

    --
    Robert Tomasik

  • 38. Data: 2022-12-23 07:04:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.12.2022 o 20:29, J.F pisze:

    > .... tak :-)

    W sumie skoro suski z sainem mogą...

    > Mogl nic nie mowic.

    Ale wolał się trochę ogrzać w mediach.

    > Ale ... jaki przycisk?

    U nas są przyciski alarmowe - taki domofon;)

    > Ale to podstawowe zagrozenie dla pasazerow :-)

    E tam - wbrew pozorom nie tak łatwo rozwalić pociąg;) No ale tym akurat
    zajmuje się maszynista, podobnie jak ratownik nie zajmuje się nia
    odśnieżaniem dachu ani napiszczaniem wody.

    > Chyba, ze sie dodatkowo cos zepsuje ...

    Przy takim założeniu to nic nie należy używać.

    > Bo to tylko program.

    Podobnie jak na przykład program sterowania samolotem. A jednak nikt nie
    sra żarem mimo parę samolotów się przez to rozbiło a o zabijających
    prądem AED nie słychać. Ja wiem że ty poniekąd trolujesz, ale robert
    całkiem poważnie argumentował, że nie należy AED używać. Takie argumenty
    są po prostu niebezpieczne. Bo potem ktoś przeczyta i uwierzy (akurat w
    przypadku roberta i grupy szansa jest przyzerowa, ale skąd wiesz że
    takich bzdur nie rozpowszechania wśród swoich "strzelców" i kolegów z
    pracy)?

    > Ale ale - jaką energie impulsu stosuje ?

    Nie mam pojęcia - jak chcesz to sprawdź:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 39. Data: 2022-12-23 07:14:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > już wnioskowanie na tej podstawie, że bez AED do przywrócenia akcji by
    > nie doszło jest problematyczne. Nikt mądry nie próbuje mając AED, czy da

    To akurat statystycznie jest proste - wiemy jaka jest "skuteczność" CPR
    bez AED. Wiemy jaka jest z AED - przeliczasz i wiesz. Jedynie czego nie
    wiesz to któremu konkretnie AED uratował.

    > Podobnie, wnioskowanie, że niedziałający AED jest przyczyną zgonu też
    > jest przesadzone, albowiem nie wiadomo, czy jego użycie byłoby
    > skuteczne. Przecież serce ludziom zatrzymuje się z jakiegoś powodu.

    Na zatrzymane serce AED nie pomoże. Życie to nie film. Miałe na myśli
    zatrzymane krążenie.

    > Z tymi AED w miejscach publicznych problem jest taki, że o ile jest
    > parcie na ich instalacje, to potem sobie wiszą i mało kto się nimi
    > interesuje. Dokąd nie są potrzebne, to nikt nie pamięta o ich sprawdzaniu.

    I tu byś się zdzwiwił. Problem z AEd jest taki, że różne przygłupy jak
    ty pierdolą na ich temat głupoty "że może zaszkodzić" a potem ktoś to
    usłyszy i uwierzy i AED zostanie na ścianie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 40. Data: 2022-12-23 08:01:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-23, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > To akurat statystycznie jest proste - wiemy jaka jest "skuteczność" CPR
    > bez AED. Wiemy jaka jest z AED - przeliczasz i wiesz. Jedynie czego nie
    > wiesz to któremu konkretnie AED uratował.

    Z retryki art. również ja odniosłem wrażenie, że dowolny przypadek że trup
    oznaczał, że bo nie było AED lub nie był sprawny.

    --
    Marcin