  • 21. Data: 2022-12-21 07:35:16
    Temat: Re: Defibrylator
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Dec 2022 21:38:38 +0100, Shrek wrote:

    > Zostańmy przy tym, że należy użyć. Potem będziemy się zastanawiać co dalej.

    > To się występuje do wojewody i on zapłaci.

    Nie zaplaci, bo powie, ze za slabo udokumentowane :-(

    > Oj... chyba się mylisz.

    W kazdym badz razie nie w taki sposob, ze ma ratowac wszystkich
    pasazerow.

    > A jak nie ma?

    Spoznienia nie ma?
    No to kierownik musi wydac AED i odjechac.

    > Toż to w pociągu mogło wybuchnąć - chyba dobrze że wyniósł:)

    > Gdzieś czytałem, że w przeciętnym roku szalupy zabijają więcej osób niż
    > ratują;) No ale nie słyszałem żeby defibrylator kogoś zabił.

    a) byc moze dobrze zrobione,
    b) obsluga byla fachowa i sie nie bawila niefachowo,
    c) nawet jak zabil, to zwalili na pacjenta ...

    > Ale nie odpali jak nie ma potrzeby. A jak jest to nie zaszkodzi.

    To tylko urzadzenie, czyli moze sie zespuc i dzialac inaczej niz
    zaprojektowano.

    J.

  • 22. Data: 2022-12-21 10:55:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale po użyciu wymaga serwisu. Takie rzeczy jak bateria czy elektrody lub
    > ich części idą pewnie do wymiany. Zresztą i bez użcia raz na jakiś czas
    > (2 lata?) również.
    Na pewno konieczny jest przegląd. Elektrody są jednorazowe (jak
    większość rzeczy w medycynie obecnie), ale w niektórych urządzeniach
    jest ich kilka kompletów. Podobnie bywa z bateriami, które pewnie
    wymagają przeglądu, ale nie są jednorazowe przeważnie.

    Osobna klasa, to te AED na budynkach. To są jednorazówki chyba z założenia.
    --
    Robert Tomasik

  • 23. Data: 2022-12-21 13:07:00
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-19-grudnia-2022 o 07:17, Shrek pisze:
    > Co grozi kierownikowi pociągu

    Gdyby rządziła Konfederacja nie miałbyś takich problemów a banda
    jebanych prawników poszłaby do normalnej roboty ;;)

  • 24. Data: 2022-12-21 16:52:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > wymagają przeglądu, ale nie są jednorazowe przeważnie.
    >
    > Osobna klasa, to te AED na budynkach. To są jednorazówki chyba z założenia.

    Są takie same jak inne - po użyciu nowe elektrody i sprawdzenie baterii.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 25. Data: 2022-12-21 16:55:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.12.2022 o 07:35, J.F pisze:

    > Nie zaplaci, bo powie, ze za slabo udokumentowane :-(

    Zapłaci - to nie jego kasa a on robi na tym PR.

    > W kazdym badz razie nie w taki sposob, ze ma ratowac wszystkich
    > pasazerow.

    Wszystkich na raz to nie - podobnie jak ratownik na basenie. Za
    bezpieczeństwo każdego z osobna już odpowiada:P

    > Spoznienia nie ma?

    A co ma spóxnienie do tego czy zdechlak miał bilet czy nie?

    > No to kierownik musi wydac AED i odjechac.

    Raczej zostają - najwyżej się pociąg spóźni - siła wyższa.

    > a) byc moze dobrze zrobione,

    No raczej są.

    > b) obsluga byla fachowa i sie nie bawila niefachowo,

    Tam niewiele da się spieprzyć - co najwyżej nie strzeli.

    > To tylko urzadzenie, czyli moze sie zespuc i dzialac inaczej niz
    > zaprojektowano.

    Na tej zasadzie to wszystko może zaszkodzić - pociąg również;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 26. Data: 2022-12-21 23:31:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.12.2022 o 16:52, Shrek pisze:
    > Są takie same jak inne - po użyciu nowe elektrody i sprawdzenie baterii.
    Na karetkach są AED wielokrotnego użytku. Nikt tego po każdym użytku nie
    przegląda.
    --
    Robert Tomasik

  • 27. Data: 2022-12-21 23:39:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Na karetkach są AED wielokrotnego użytku. Nikt tego po każdym użytku nie
    > przegląda.

    No i co z tego, skoro pisałeś o rzekomych jednorazówkach na budynkach?
    Nie są jednozarówki, choć wymagają przeglądu po użyciu (i chyba co dwa
    lata niezależnie od użytku).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 28. Data: 2022-12-22 00:08:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.12.2022 o 23:39, Shrek pisze:
    > No i co z tego, skoro pisałeś o rzekomych jednorazówkach na budynkach?
    > Nie są jednozarówki, choć wymagają przeglądu po użyciu (i chyba co dwa
    > lata niezależnie od użytku).
    No więc nie są takie same, jak te w karetkach.
    --
    Robert Tomasik

  • 29. Data: 2022-12-22 02:56:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > No więc nie są takie same, jak te w karetkach.

    No nie są. Te szpitalne też są zapewne inne i typu heavy duty. Ale
    ani na basenie, ani w pociągu, ani w publicznie dostępnym miejscu nie
    należy się spodziewać tych szpitalnych czy karetkowych, a bardziej
    jednorazówek, tj. wymagających serwisu po każdorazowym użytku.

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2022-12-22 06:04:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No więc nie są takie same, jak te w karetkach.

    Nikt nie twierdził że są.

    To ja tradycyjnie w rozmowie z tobą dodam że 2+2=4. W

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!