  • 1. Data: 2009-02-19 11:11:07
    Temat: Darowizny a serwis WWW
    Od: p...@g...com

    Witam,

    Czy udostepniajac darmowy serwis WWW moge przyjmowac darowizny w
    zlotowkach lub walutach obcych na konto paypal i jak powinienem sie
    rozliczac? Czy moge nie rejestrowac dzialalnosci gospodarczej i czy
    powinienem jakos zglosic to wczesniej do Urzedu Skarbowego?

    /pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2009-02-19 14:00:46
    Temat: Re: Darowizny a serwis WWW
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Uzytkownik <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    m.googlegroups.com...

> [...]
    > rozliczac? Czy moge nie rejestrowac dzialalnosci gospodarczej i czy
    > powinienem jakos zglosic to wczesniej do Urzedu Skarbowego?

    Generalnie przyjmowanie darowizn ni ejest dzialalnoscia gospodarcza. Gdy ma
    nachalny charakter (np. zebranie na ulicy czy pod kosciolem) a
    "obdarowywany" ma z czego zyc, stanowi wykroczenie z ktoregos tam art. k.w.

    A czy to o co pytasz, to aby na pewno darowizny?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-02-19 19:26:48
    Od: p...@g...com

    > A czy to o co pytasz, to aby na pewno darowizny?

    Uruchomiłem darmowy serwis automatycznie generujący plany lekcji
    (egzaminów) i pozwalający na udostępnianie ich online (http://
    www.planzajec.pl).
    Nie planuje w chwili obecnej pobierania opłat za korzystanie z tego
    serwisu. Chciałbym udostępnić więc możliwość wpłaty dowolnej kwoty
    (pozycja menu - "Przekaż darowiznę") każdemu kto uważa, że serwis jest
    przydatny i chciałby wspomóc finansowo jego funkcjonowanie (koszty
    działalności) i rozwój. Wpłaty byłyby całkowicie dobrowolne.

  • 4. Data: 2009-02-20 11:01:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Feb 2009, p...@g...com wrote:
    [...do SDD...]

> [...]
    > przydatny i chciałby wspomóc finansowo jego funkcjonowanie (koszty
    > działalności) i rozwój. Wpłaty byłyby całkowicie dobrowolne.

    Doceniamy.
    Problem w tym, że darowizna z definicji wymaga *braku* wzajemności.
    Trudno się odnieść do omawianego przypadku, jak będą go oceniały
    "organy".
    Problem jest taki, że polskie prawo nie zawiera regulacji jawnie
    pozwalających na prowadzenie działalności w rodzaju "fundacja"
    (bo de facto czymś takim jest konstrukcja którą opisujesz :))
    bez grubego opapierkowania :(

    IMO jest to dziura w prawie (nie mniejsza, niż wszystkie czynniki
    powodujące że Polska jest gdzieś głęboko na liście państw "przyjaznych
    gospodarce").

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-02-20 16:37:33
    Od: p...@g...com

    Czy można coś z tym zrobić np. wystosować zapytanie do Urzędu
    Skarbowego (lub innego urzędu), aby uzyskać wiążącą odpowiedź?