  • 1. Data: 2010-12-30 18:14:23
    Temat: Darowizna domu dla syna
    Od: "posh" <p...@o...pl>

    Witam,

    Mam pytanie odnośnie darowizny domu dla syna.
    Dom jest moją własnością bez żadnej hipoteki, powiedzmy, że o wartości
    200tyś zł.
    Syn jest kawalerem, zameldowanym razem z nami w tymże domu.

    Orientujecie się jaki może być orientacyjny koszt taksy notarialnej?
    W internecie wyczytałem, że dla darowizn można zapłacić 1/2 maksymalnej
    stawki notarialnej - czy to mnie też dotyczy?
    Czy też 1/2 taksy notarialnej dotyczy tylko darowizn mieszkań.

    Dziękuję za informacje.

  • 2. Data: 2010-12-30 18:58:50
    Temat: Re: Darowizna domu dla syna
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > stawki notarialnej - czy to mnie też dotyczy?
    > Czy też 1/2 taksy notarialnej dotyczy tylko darowizn mieszkań.

    zadzwon do notariusza i zapytaj, wybierz takiego ktory ma lokal nie w samym
    centrum (taki lokal trzeba utrzymac), mam takie doswiadczenie, ze najtaniej
    to u takiego co ma na 2 pietrze adaptacje mieszkania

    Icek

  • 3. Data: 2010-12-30 20:04:57
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    W dniu 2010-12-30 19:14, posh pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam pytanie odnośnie darowizny domu dla syna.

    Taksa notarialna jest negocjowana, przepisy określają tylko górną granicę.
    U notariusza podasz zaniżoną wartość. Nikt tego nie będzie sprawdzał, bo
    taka darowizna jest zwolniona od podatku. Jeśli masz kilku notariuszy w
    zasięgu, to spróbuj wybrać najbardziej ugodowego, ale proponuję Ci podać
    na dzieńdobry wartość 100k. Po co karmić sępy swoją wątrobą?
    Odpis bierz tylko jeden, chyba, że wiesz już, że będziesz potrzebował
    więcej.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 4. Data: 2010-12-31 05:42:51
    Od: "andrzej" <n...@o...pl>

    Użytkownik "posh" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > zameldowanym razem z nami w tymże domu.

    Skoro uznałeś, że informacja o dopełnieniu przez niego obowiązku meldunkowego
    jest ważna dla oceny sprawy, to napisz też czy chodzi co niedzielę do kościoła,
    bo to też ma takie samo znaczenie w tym wypadku.

    --
    andrzej

    Renowacja schodów www.nowe-schody.prv.pl

  • 5. Data: 2010-12-31 11:13:27
    Od: "tadeusz" <t...@o...pl>

> [...]
    > stawki notarialnej - czy to mnie też dotyczy?
    > Czy też 1/2 taksy notarialnej dotyczy tylko darowizn mieszkań.

    Czy masz jakiś wyjątkowo poważny powód aby dokonać darowizny, która może
    zmienić całe twoje życie?

    tadeusz

  • 6. Data: 2010-12-31 15:06:31
    Od: "posh" <p...@o...pl>

> [...]
    > meldunkowego jest ważna dla oceny sprawy, to napisz też czy chodzi co
    > niedzielę do kościoła, bo to też ma takie samo znaczenie w tym wypadku.

    Andrzeju Drogi,
    Skoro jesteś kompletnym laikiem to po co piszesz głupie teksty?!
    M.in. zameldowanie w darowanym domu jest istotną sprawą przy próbie
    uzyskania 50% ulgi na taksę notarialną.
    Tak samo ważną informacją jest to że jest kawalerem... ale już nie będę
    tłumaczyć dlaczego.

  • 7. Data: 2010-12-31 17:10:28
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-12-31 12:13, tadeusz pisze:
    > Użytkownik "posh"<p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy masz jakiś wyjątkowo poważny powód aby dokonać darowizny, która może
    > zmienić całe twoje życie?

    Właśnie. Przeciez syn (jak jedynak) i tak kiedyś odziedziczy, bez żadnej
    darowizny.

    --
    animka

  • 8. Data: 2010-12-31 17:50:35
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    W dniu 2010-12-31 18:10, animka pisze:

    > Właśnie. Przeciez syn (jak jedynak) i tak kiedyś odziedziczy, bez żadnej
    > darowizny.

    A jak nie jest jedynakiem, to darowizna do 10 lat przed śmiercią i tak
    wlicza się do zachowku ;)
    Jak to ktoś już tu powiedział, ludziom tylko się wydaje, że mogą
    dysponować swoją własnością.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 9. Data: 2010-12-31 18:06:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/31/2010 11:50 AM, Maruda wrote:

    > A jak nie jest jedynakiem, to darowizna do 10 lat przed śmiercią i tak
    > wlicza się do zachowku ;)
    > Jak to ktoś już tu powiedział, ludziom tylko się wydaje, że mogą
    > dysponować swoją własnością.

    w tym przypadku zawsze sie wlicza.
    10 lat dotyczy tylko tych, którzy nie dostaliby spadku "z ustawy"

  • 10. Data: 2011-01-01 08:20:41
    Od: "andrzej" <n...@o...pl>

    > Andrzeju Drogi,
    > Skoro jesteś kompletnym laikiem to po co piszesz głupie teksty?!
    > M.in. zameldowanie w darowanym domu jest istotną sprawą przy próbie uzyskania
    > 50% ulgi na taksę notarialną.

    posh drogi! Zasugerowawszy się zastosowanym tu durnym, urzędniczo-prawnym
    łamańcm, mylisz przyczynę ze skutkiem.
    Warunkiem uzyskania ulgi jest zamieszkiwanie w darowanym domu, co potwierdza się
    oczywiście dostepnym prawnie narzędziem jakim jest meldunek. Oszukanie lub
    przekupienie urzędnika wydziału meldunkowego poprzez podanie mu nieprawdy co do
    miejsca zamieszkania jest łamaniem prawa.
    Zamieszkiwanie -> meldunek -> ulga = DOBRZE, ZGODNIE Z PRAWEM
    Niezamieszkiwanie -> meldunek -> ulga = ŹLE, NIEZGODNIE Z PRAWEM