  • 1. Data: 2008-11-16 13:19:15
    Temat: Dane osobowe
    Od: "GAL" <G...@T...pl>

    Złożyłem pismo w PKP w konkretnej sprawie i podałem kontaktowy nr komórki.
    Niestety ale nie odpowiedziano mi na pismo i nikt się ze mna nie
    skontaktował telefonicznie. Teraz całkiem inny Oddział PKP w całkiem innej
    sprawie kontaktuje się ze mna na komórkę [temu Oddziałowi i w tych sprawach
    nie podawałem tego numeru]w trakcie moje pracy [całe szczęście , że nie w
    PKP] i nagabuje mnie o podawanie danych, deklaracji i co tam jeszcze tylko
    wymyślą. Czy przepisy o ochronie danych osobowych nie zakazują takich
    praktyk?

    GAL

  • 2. Data: 2008-11-16 22:09:50
    Temat: Re: Dane osobowe
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "GAL" <G...@T...pl> wrote
> [...]
    > mnie o podawanie danych, deklaracji i co tam jeszcze tylko wymyślą. Czy
    > przepisy o ochronie danych osobowych nie zakazują takich praktyk?

    Telefon nie jest daną osobową z reguły. Lepiej spytać skąd w ogóle ten inny
    oddział ma Twoje inne dane (być może osobowe) typu nazwisko, imię,adres etc?
    I w jaki sposób telefon mógł przeniknąc do innego oddziału? A może nie
    przeniknął, a ten inny oddział ma skąd inąd ten numer, np. jakiś pracownik
    go miał prywatnie... Zresztą cięzko orzec, bo nie podajesz żadnych
    okoliczności i typu spraw.

  • 3. Data: 2008-11-16 22:14:18
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    Zresztą ustawa chroni dane, ale w zbiorach. Jak złożyłeś pismo z danymi do
    jakiejś firmy to ta firma może odpowiedzieć w tej czy innej sprawie.
    Chronione jest włączanie, prowadzenie, udostępnianie danych ze zbioru.
    Więc tylko gdyby bez Twojej zgody tak postąpiono możesz mieć pretensje w
    sense prawnym. Natomiast samo wykorzystywanie danych nie jest chronione,
    póki nie łączy się z działaniami na zbiorze danych, którego one są częścią.

  • 4. Data: 2008-11-16 23:59:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:gfq5v6$eq6$1@z-news.pwr.wroc.pl...

    Co więcej, to poszczególne oddziały PKP nie są odrębnymi firmami, toteż
    skoro do nich napisał, to mają prawo jego dane posiadać.

  • 5. Data: 2008-11-17 09:09:45
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 17 Nov 2008 00:59:57 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    >
    > Co więcej, to poszczególne oddziały PKP nie są odrębnymi firmami, toteż
    > skoro do nich napisał, to mają prawo jego dane posiadać.

    Dodatkowo: skoro ma takie kontakty z PKP to może występował nie jako osoba
    prywatna, ale "służbowo". Wtedy nie ma mowy o danych osobowych...

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 6. Data: 2008-11-17 17:33:00
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "Waldek "Jakec" Bulkowski" <j...@o...pl> wrote
    > Dodatkowo: skoro ma takie kontakty z PKP to może występował nie jako osoba
    > prywatna, ale "służbowo". Wtedy nie ma mowy o danych osobowych...

    Co przez to rozumiesz? Co do zasady, nie ma to znaczenia, dane to dane.
    Chyba, że masz na myśli, iż jego dane są w jakimś spisie "kontaktowym" firmy
    w której on pracuje, i PKP sobie z tego spisu, strony, książki dane znalazła
    i dzwoni czy pisze.

  • 7. Data: 2008-11-17 22:35:48
    Od: "GAL" <G...@T...pl>

> [...]
    >
    > Co więcej, to poszczególne oddziały PKP nie są odrębnymi firmami, toteż
    > skoro do nich napisał, to mają prawo jego dane posiadać.

    Mam wątpliwości czy firma może przetwarzać [rozsyłac po Oddziałach swojej
    firmy] moje dane bez mojej zgody na przetwarzanie danych,. Po co pisze
    się -wysyłając gdzieś CV-że wyraża się zgodę na przetwarzanie danych?! Gdyby
    tak było, ze wysyłam list np. do telefonów ze skargą, a oni mi na to
    [wykorzystując numer komórki który tam wpisałem] wydzwaniają z
    reklamami...na pewno to łamanie byłoby prawa...

    GAL

  • 8. Data: 2008-11-17 23:03:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:gfs9sf$oh0$1@z-news.pwr.wroc.pl...

> [...]
    > Chyba, że masz na myśli, iż jego dane są w jakimś spisie "kontaktowym"
    > firmy w której on pracuje, i PKP sobie z tego spisu, strony, książki dane

    Nie. Dane osobowe przedsiębiorcy nie są po prostu chronione przez ustawę.

  • 9. Data: 2008-11-17 23:07:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "GAL" <G...@T...pl> napisał w wiadomości

    > Mam wątpliwości czy firma może przetwarzać [rozsyłac po Oddziałach swojej
    > firmy] moje dane bez mojej zgody na przetwarzanie danych.

    Moim zdaniem twoje wątpliwości są nieuzasadnione. Gdyby przyjąć Twój tok
    rozumowania, to można by było się zacząć zastanawiać, ze kopertę z Twoimi
    danymi mogą przenieść do pokoju obok, lub zgoła do drugiego budynku.
    oddział firmy, to po prostu odleglejszy pokój i tyle.

    > Po co pisze się -wysyłając gdzieś CV-że wyraża się zgodę na przetwarzanie
    > danych?!

    Na dobrą sprawę po nic. Nie ma to żadnego znaczenia. W mojej ocenie i tak
    mogli by bez tego te dane przetwarzać.

    > Gdyby tak było, ze wysyłam list np. do telefonów ze skargą, a oni mi na
    > to [wykorzystując numer komórki który tam wpisałem] wydzwaniają z
    > reklamami...na pewno to łamanie byłoby prawa...

    Sadzisz, że nie mogą? Przecież mogą sobie same numerki przechowywać, które
    w oderwaniu od danych osobowych nie są chronione. Z tym, ze w tym wypadku
    jest inna ustawa chroniąca przed niezamówionymi reklamami.

  • 10. Data: 2008-11-18 18:07:24
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote
    > Nie. Dane osobowe przedsiębiorcy nie są po prostu chronione przez ustawę.

    Przedsiębiorcy, prowadzącego działalnośc gospodarczą nie są. Ale nie każdy
    kto występuje służbowo jest przedsiębiorcą. Np. pracownik firmy mimo, iż
    występuje służbowo, jego dane są chronione. Nie mówię tu spisach, folderach
    zrobionych przez firmę, w której on pracuje, bo wiem, że tu akurat te
    chronione nie są. Ale IMHO żaden zewnętrzny podmiot chyba nie może np.
    założyć bazy danych osobowych pracowników firmy X, którzy to pracownicy się
    z tym podmiotem służbowo skontaktowali.