  • 1. Data: 2005-04-08 13:22:49
    Temat: Dane osobiste
    Od: "IYIS" <m...@w...pl>

    Możę to pytanie wyda się dziwne ale:
    czy ktoś posiadając moje dane: NIP , PESEL , nr. dowodu
    osobistego no i oczywiście imię i nazwisko + adres, może
    mi w jakiś sposób zaszkodzić?

    pozdrawiam
    IYIS

  • 2. Data: 2005-04-08 13:28:44
    Temat: Re: Dane osobiste
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    IYIS napisał(a):
    > Możę to pytanie wyda się dziwne ale:
    > czy ktoś posiadając moje dane: NIP , PESEL , nr. dowodu
    > osobistego no i oczywiście imię i nazwisko + adres, może
    > mi w jakiś sposób zaszkodzić?

    Na pewno. Możliwości sa zapewne tysiące.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2005-04-08 13:32:52
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "IYIS" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Moze i to bardzo. Patrz casus pewnego czlowieka, ktoremu inny czlowiek
    znajacy jego dane narobil dlugi z tytulu kary za brak biletu, oplaty za izby
    wytrzezwien, a nawet grzywny za jakies wykroczenie.

  • 4. Data: 2005-04-08 13:36:37
    Od: "IYIS" <m...@w...pl>

> [...]
    izby
    > wytrzezwien, a nawet grzywny za jakies wykroczenie.

    Może uściślę : mając moje dane - nie DOKUMENTY.
    Czy wykorzystanie takich danych bez mojego
    podpisu można gdzieś wykorzystać ?

    pozdrawiam
    IYIS

  • 5. Data: 2005-04-08 13:38:37
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > Może uściślę : mając moje dane - nie DOKUMENTY.
    > Czy wykorzystanie takich danych bez mojego
    > podpisu można gdzieś wykorzystać ?

    Ten czlowiek tez mial tylko dane, a nie dokumenty.

  • 6. Data: 2005-04-08 14:23:38
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "IYIS" <m...@w...pl> napisał
    > czy ktoś posiadając moje dane: NIP , PESEL , nr. dowodu
    > osobistego no i oczywiście imię i nazwisko + adres, może
    > mi w jakiś sposób zaszkodzić?

    Z pewnością mogą NIECO UŁATWIĆ komuś zrobienie czegoś, czego byś sobie
    nie życzył, co może nawet będzie powodowało jakieś nieprzyjemności,
    konieczność wyjaśnień itp. Czasem może podszyć się pod Ciebie w jakiejś
    małej sprawie.
    Jednakże nie histeryzowałbym zbytnio, te dane nie są przecież super
    niejawne, choć dostęp osób postronnych jest ograniczony, wiele ludzi i
    instytucji je wykorzystuje i przetwarza. Nawet sporządzając umowę kupna
    choćby auta - drugiej, nieznanej osobie powierza się takie dane.
    Czasem oczywiście były przypadki, że ktoś posługiwał się czyimiś
    danymi, ale zwykle to poźniej wychodzi na jaw, że faktycznie była to inna
    osoba i w zasadzie żadnych konsekwencji nie ma, poza straconymi nerwami.
    Znam parę przypadków, że ktoś posłużył się danymi innej osoby, ale
    ostatecznie, po wyjaśnieniu (długim!) poszkodowani nie ponosili żadnych
    konsekwencji ani obciążeń.